• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • doris123

tog ett CB nu på förmiddagen.. såg direkt ett streck, om än väldigt svagt. ville inte riktigt fastna på bild men såg ut såhär.

och nu när det har torkat så är där ett väldigt blått, väldigt tydligt streck men det är trådsmalt. någon som tror någonting? vågar jag börja hoppas?

• Elisabeth24
    doris123 skrev 2016-10-20 11:36:08 följande:

tog ett CB nu på förmiddagen.. såg direkt ett streck, om än väldigt svagt. ville inte riktigt fastna på bild men såg ut såhär.

och nu när det har torkat så är där ett väldigt blått, väldigt tydligt streck men det är trådsmalt. någon som tror någonting? vågar jag börja hoppas?

Det finns något där, men jag skulle köpa ett digitalt cb och ta det med morgonurinen :) då slipper man nojja. Då står det tydligt "gravid" eller "inte gravid" lycka till :)
  • doris123
    Elisabeth24 skrev 2016-10-20 11:54:03 följande:
    Det finns något där, men jag skulle köpa ett digitalt cb och ta det med morgonurinen :) då slipper man nojja. Då står det tydligt "gravid" eller "inte gravid" lycka till :)
    ja ska köpa ett idag och ta det imorgonbitti :) testade med graviditetskollens innan och där kom det starkare och starkare skuggor nu i 3 dagar, men det har varit just skuggor så har inte viljat köpa ett digitalt än. men med ett blått streck på CB vågar jag köpa ett digitalt idag :)
  • mariama
    doris123 skrev 2016-10-20 11:36:08 följande:

Håller tummarna :) vilken dag innan BIM är du på?
  • doris123
    mariama skrev 2016-10-20 12:24:20 följande:
    Håller tummarna :) vilken dag innan BIM är du på?
    jag har lite smått oregelbunden mens så är lite osäker. jag är på dag 29 i cykeln idag men tror inte att jag har BIM förrän på söndag, så isf skulle det vara BIM-3 idag Glad

mina ÄL-tester har givit utslag på dag 21-22 och sedan har mensen kommit mellan dag 26-32 så min barnmorska sa åt mig att sluta med testen Tungan ute
  • kvinna29årskåne

Hade äl den 3 oktober (använde ältest som gav positivt resultat då). Passade på att mysa dagarna innan och efter.

Bim beräknades till den 16 oktober.

Ingen mens kom och nu är det 4 dagar efter bim. Har testat mig men har bara blivit negativt. Ska jag hoppas på ett plus eller ska jag ge upp?

• Maramba
    kvinna29årskåne skrev 2016-10-20 12:46:00 följande:

Hade äl den 3 oktober (använde ältest som gav positivt resultat då). Passade på att mysa dagarna innan och efter.

Bim beräknades till den 16 oktober.

Ingen mens kom och nu är det 4 dagar efter bim. Har testat mig men har bara blivit negativt. Ska jag hoppas på ett plus eller ska jag ge upp?

Jag är i precis samma sits som du. Hade ÄL 2 okt (enligt app, fick inget utslag på ÄL-test, men slarvade lite med dem). Hade också bim i söndags men fortfarande ingen mens och inte heller något positivt resultat. Testade senast imorse. Man blir ju brydd.
  • doris123

jag kände på mig så starkt efter dessa jättesvada streck att det ändå var något, något kändes annorlunda.. tänkte först att det skulle vara jätteonödigt att köpa ett CB digital idag då det ändå kan visa inte gravid. speciellt eftersom det bara gått 1,5 timme sedan jag kissade.

MEN...

här är det! nu väntar jag bara på att storasyster ska få springa fram och ge detta till pappa när han kommer hem från jobbet!

• Lady K

Suck, nu verkar mensen vara på gång trots allt. Bim+3 idag, men då jag misstänker senare äl så är jag nog snarare på bim-2. Och idag började jag få brunrosa på pappret när jag gått på toa, precis likt de spottings jag alltid fått två dagar innan mens...

Vad less man blir. Känns tråkigt att cyklerna blir längre också, nu verkar mensen komma på dag 38/39. Det blir ju så långt mellan försöken.

Ger väl inte definitivt upp hoppet förrän det kommer igång på riktigt, men det visar sig väl inom kort hur det blir...

• Linneisen
    doris123 skrev 2016-10-20 13:37:16 följande:

jag kände på mig så starkt efter dessa jättesvada streck att det ändå var något, något kändes annorlunda.. tänkte först att det skulle vara jätteonödigt att köpa ett CB digital idag då det ändå kan visa inte gravid. speciellt eftersom det bara gått 1,5 timme sedan jag kissade.

MEN...

här är det! nu väntar jag bara på att storasyster ska få springa fram och ge detta till pappa när han kommer hem från jobbet!

Åh så kul, grattis!!
Svar på tråden Bim oktober 2016