• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Gravidskanetjej
    Oktober23 skrev 2016-11-09 17:56:59 följande:

Ja det var väldigt kul. Vart bor du?

Jag är 27 och vårt första barn.

Bor i nv skåne. Är 32 o väntar med första barnet.
  • Lee***

Är i vecka 10+3 och detta blir vårt första barn. Blev gravid med hjälp av ivf. Igår gjorde jag mitt andra ul hos bm inför nipt, har även gjort ett vul hos kliniken.

Annars mår jag bra, extremt trött , ytterst lite ömma bröst ibland o växt värk som kommer o går. Så man är lite orolig ibland då jag inte har så mycket symtom o att jag fick MA i våras

• druvan52
    BFjuni2017 skrev 2016-11-09 19:07:16 följande:

Hej! 

Plussade i början på oktober. Har BF 14 juni 2017, går alltså in i vecka 10 imorgon. Första barnet, inga tidigare MF. 

Har haft 0 % apitit, varit supertrött. Inga kräkningar eller blödningar. Men nu börjar de flesta symptomen att lägga sig. Har era också blivit färre?

I vilken vecka berättade ni? I vilken vecka fick ni göra KUBen, ni som valde att göra den? :) 

Jag gick också in i v 10 idag, BF 15 juni och mina symtom har också blivit mindre uttalade. Mindre illamående och mindre trött. Även mindre "mensvärk". Men jag antar att det kan vara så?! Ska göra kub 12+4, blodprovet inför kub i 11+4.
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-11-04 07:44:25 följande:

Ja, det vore jättesnällt! Man är ju så nervös att göra fel :)

Hej igen! :) var ju på hälsosamtalet tidigare idag. Frågade ju ang att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå vid träning och det är inget jag bör fortsätta med menade bm eftersom att blodvolymen ökar och det blir mer jobb för hjärtat. Däremot är det ingen fara för fostret. Så det är bäst att ligga på medelpuls vid träning för min egen skull enligt henne.
  • Elvi1987
    klaraPee skrev 2016-11-10 12:47:40 följande:

Hej igen! :) var ju på hälsosamtalet tidigare idag. Frågade ju ang att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå vid träning och det är inget jag bör fortsätta med menade bm eftersom att blodvolymen ökar och det blir mer jobb för hjärtat. Däremot är det ingen fara för fostret. Så det är bäst att ligga på medelpuls vid träning för min egen skull enligt henne.

Hej! Sa hon på vilket sätt det kunde vara skadligt för dig? Jag kan ibland uppleva att jag blir mer andfådd men tycker i övrigt att det är skönt att träna. Jag vill inte tro att det är farligt att komma upp i hög puls så länge det känns bra i kroppen, men jag kanske har fel? Tack för din information!
  • Smorrisson
    klaraPee skrev 2016-11-10 12:47:40 följande:
    Tycker det låter väldigt konstigt. Inga restriktioner jag har hört.
  • klaraPee
    Elvi1987 skrev 2016-11-10 13:37:20 följande:

Hej! Sa hon på vilket sätt det kunde vara skadligt för dig? Jag kan ibland uppleva att jag blir mer andfådd men tycker i övrigt att det är skönt att träna. Jag vill inte tro att det är farligt att komma upp i hög puls så länge det känns bra i kroppen, men jag kanske har fel? Tack för din information!

Hon menar att hjärtat blir överbelastat, tex att man kan få hjärtstillestånd.. Men så länge det känns bra i kroppen tänker jag köra på som vanligt så jag går emot hennes rekommendation :) sunt förnuft helt enkelt :)
  • Smorrisson
    klaraPee skrev 2016-11-10 17:24:55 följande:
    Hon menar att hjärtat blir överbelastat, tex att man kan få hjärtstillestånd.. Men så länge det känns bra i kroppen tänker jag köra på som vanligt så jag går emot hennes rekommendation :) sunt förnuft helt enkelt :)
    Tvivlar på att det finns belägg för det. Det finns ju de som tränar hur hårt som helst gravida. Fråga vart hon fått sin fakta ifrån. Kör på med det som känns bra för dig
  • Filli89
    Moalipaula skrev 2016-11-09 20:12:15 följande:

Plussade för några veckor sedan! Bf 2/6, andra barnet och är 24, tyckte just att det sprattlade men jag måste väl ha inbillat mig, känns väldigt tidigt!

Haha har oxå känt det men det är nog tarmarna som rör sig.
  • NovaElton
    Oktober23 skrev 2016-11-09 15:15:27 följande:

Idag var vi och kollade på fostret och där fanns ett litet hjärta som slog. ÅHHH :):):)blev dock tillbakaflyttad 1 vecka.. så v. 8 och BF 26 juni. .

OH men så mysigt att få se! Då är vi typ i samma vecka, vi går in i vecka 8 imorgon!