• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • MiniV
    Grodan1234 skrev 2016-11-02 17:14:58 följande:

Hej tjejer

Va hos bm idag.

Här blir alla erbjudna kubb test, tydligen långa köer och hon sa att vi måste bestämma oss snarast möjligt.

Har läst på hur mkt som helst, men blir bara orolig. Hade gärna gjort nipt men det erbjuds inte utan man får betala själv, 7000-9900:- landar det på.

Hur tänker ni ang kubb?

Behöver fler infallsvinklar. Man får ju bara en sannolighetssiffra, inre ett svar. Hur resonerar ni? Jag är 29 år.

Jag bor i Stockholm, där alla erbjuds Kub, vi tackade nej med förra barnet (födde året jag fyllde 29 och min sambo 31) och tackar nej även den här gången. Vill inte göra för många ultraljud och jag får ändå två som det är (RUL + tillväxt i v.32).

Vi har velat ha barn så länge att vi sade att vi inte skulle kunna fatta ett beslut. Dessutom sade vår barnmorska att de flesta barn föds friska. Och det gjorde hon ju också.
  • MiniV
    Crazy catlady skrev 2016-11-06 21:11:59 följande:

Här finns en till med sjukt illamående.. mest morgon o h kväll .. dock har jag aldrig spytt.. men hulkar en hel del.. jag är gastric bypass opad och då är det lite svårare att kräkas .. för mig funkar iaf Postafen och om jag käkar en macka så fort jag vaknar.. har ännu inte berättat på jobbet och det är ett under att ingen frågat än då jag ofta småäter och går runt och smårapar hela tiden.. jobbar inom vården och det är sjukt kämpigt med illamående och alla vidriga lukter som blir 100 gånger vidrigare som gravid.. haha är i vecka 8 nu.. hoppas det släpper.. men min son va jag illamående och spydde dagligen till vecka 20 nått.. vill inte vara med om det igen.. haha

Är också gbp-opad och känner igen hulkandet från förra graviditeten. Nu mår jag bara illa hela tiden, men får inte ens hulkandet. Bara allmänt illamående. Det suger!
  • Maya86

Hej. Är också gravid. Fick mitt pluss den 19 september. Enligt sista mens så har jg bf den 6/6 2017 men enligt första gyn den 4/6 och den andra gyn 1/6 så få se när det blir.

Har precis fyllt 30 år och är mitt andra barn

• FiaLottaGreta

De senaste dagarna har illamåendet tagit full fräs... Trodde jag var förskonad med "bara" extrem yrsel, trötthet, tuttvärk. Idag vaknade jag av illamåendet och försökte bota detta genom att snabbt äta något, funkade en stund men nu är illamåendet tillbaka.

Jag har dock turen att kunna jobba hemifrån för att undvika frågor. Igår var jag inte en dröm att ha å göra med för mina kollegor. Arg, lättirriterad och kände mig illamående hela dagen.

Har ni berättat för er arbetsplats att ni är gravida? (jag är i ca 8 veckan)

• klaraPee
    Onemore skrev 2016-11-08 20:08:14 följande:

Jag är på precis samma dag, och det känns som att vi känner ungefär lika lite :P jag funderar också på det ibland. Men har ändå börjat kunna lugna ner mig lite nu och tänka att det säkert är bra där inne trots allt. Har läst om andra med lite symptom och även barnmorskan säger att det är det kan skilja sig så mycket mellan personer och att det inte alls behöver vara tecken på att något skulle vara fel. Men man längtar ju så tills man kan se eller känna av det lilla livet så att man kan våga tro på detta mer fullt ut :)

Ja, det är säkert ingen fara där inne :) vi för vara glada att vi mår bra :) jag längtar också tills man får se det lilla livet.
  • Oktober23

Idag var vi och kollade på fostret och där fanns ett litet hjärta som slog. ÅHHH :):):)blev dock tillbakaflyttad 1 vecka.. så v. 8 och BF 26 juni. .

• Gravidskanetjej
    Oktober23 skrev 2016-11-09 15:15:27 följande:

Idag var vi och kollade på fostret och där fanns ett litet hjärta som slog. ÅHHH :):):)blev dock tillbakaflyttad 1 vecka.. så v. 8 och BF 26 juni. .

Då har vi samma bf. Blev oxå tillbakaflytttad efter ultraljud. Dock så går ja inte mkt efter ultraljudet då alla mina sysjonbarn blivit födda efter sista mensen. O då skulle alla dem blivit födda en vecka för tidigt enligt ultraljudet. Men roligt att vi har samma bf :)
  • Oktober23
    Gravidskanetjej skrev 2016-11-09 16:35:55 följande:

Då har vi samma bf. Blev oxå tillbakaflytttad efter ultraljud. Dock så går ja inte mkt efter ultraljudet då alla mina sysjonbarn blivit födda efter sista mensen. O då skulle alla dem blivit födda en vecka för tidigt enligt ultraljudet. Men roligt att vi har samma bf :)

Ja det var väldigt kul. Vart bor du?

Jag är 27 och vårt första barn.
  • BFjuni2017

Hej! 

Plussade i början på oktober. Har BF 14 juni 2017, går alltså in i vecka 10 imorgon. Första barnet, inga tidigare MF. 

Har haft 0 % apitit, varit supertrött. Inga kräkningar eller blödningar. Men nu börjar de flesta symptomen att lägga sig. Har era också blivit färre?

I vilken vecka berättade ni? I vilken vecka fick ni göra KUBen, ni som valde att göra den? :) 

• Moalipaula

Plussade för några veckor sedan! Bf 2/6, andra barnet och är 24, tyckte just att det sprattlade men jag måste väl ha inbillat mig, känns väldigt tidigt!