• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • SoMe
    Miss.Rydell skrev 2016-11-05 21:51:46 följande:

Hej allihopa ?? Plussade 9/10, så är i vecka 7+6 idag. Så alltså BF 17/6-2017, bor utanför Göteborg och har två tjejer sen innan nästan 5 & 3 år gamla????

Fick ett VUL i torsdags pga att jag haft smärtor i mage/rygg de senaste 9 dagarna.. Största chocken kom dock när jag fick se 2! Små krabater på skärmen !! Så alltså tvillingar i magen????????????????

Dubbelt grattis! Jag pustade ut när jag såg vad du skrivit - statistiskt borde det räcka med ett par tvillingar i en sån här tråd (och jag har verkligen nojjat om tvillingar pga drömmar och för att jag kunnat känna kanten på livmodern från vecka 7+ ????) Har du känt skillnad mot dina två andra graviditeter?
  • SoMe

Nytt för mig på sistone är att vakna av illamående tidigt på morgnarna. När jag vaknat ordentligt går det över utan att jag behövt äta eller så. Fördelar annars tiden mellan att oroa mig för en tom livmoder/MA och att oroa mig för att det är två (typ skaffa tredje barnet, få fjärde på köpet ????). Borde boka ett UL och kolla...

• FiaLottaGreta

Hej alla blivande mammor! 

Tog gravidtest i fredags, hade dock känt på mig att de symptom jag kände (ömma bröst, trött, sen mens) handlade om graviditet. Ändå blev det som en överraskning när testet visade positivt. 

Funderade en stund på hur jag skulle berätta för min man men beslutade att jag helt enkelt bara skulle visa testet. 
    Helt plötsligt känner jag mig som en tonåring som hamnat i trubbel (Jag är 28, min man 32 och vi gifte oss i somras, det var ju planerat men ändå..) Vad gör vi nu? Vad är nästa steg? Vad ska vi förvänta oss och hur sa vi bete oss? Massa frågor.

Så jag gjorde det jag gör bäst, ta reda på allt som finns att veta! ;) Känns lite spännande att gå och bära på en sån superhemlis bara- sett att folk rekommenderar att man inte ska berätta förrän efter v.12 pga risken för MF. Har ni andra kunnat hålla er?

En sak jag tycker är förvirrande är graviditetsuträknaren- enligt den är jag i v.9 (första dagen på senaste mensen) Men jag är rätt säker på att lilla pyret blev till ca 3 veckor senare... Hur ska man tänka? Bör jag ringa och boka tid på MVC?

Skönt med ett forum för alla oss i samma situation! :)

//Hanna

• eessica

Hej alla!
    Jag om min sambo är beräknade att få vårat första barn 1/6-2017.
    Det ska bli så spännande, hur mår ni annars så här långt in i graviditeten?
    Själv mår jag väldigt bra har bara massa flytningar i ljusbrunfärg, är detta farligt någon annan som varit med om detta?

• Oktober23

Jag har ett hemskt illamående dygnet runt. . spyr ungeför 2-3 ggr per dag. Usch för detta! I vecka 8.

• Gravidskanetjej
    Oktober23 skrev 2016-11-06 12:39:49 följande:

Jag har ett hemskt illamående dygnet runt. . spyr ungeför 2-3 ggr per dag. Usch för detta! I vecka 8.

Då är vi två. Har fått lergigan comp men de hjälper inte här utan allt ja äter kommer upp. är även sjukskriven. Men hoppas på att de släpper senare. Jag känner mig så dum gentemot min sambo när ja mår såhär.
  • Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-05 17:23:23 följande:

Tack gulliga tror jag fick mf gjorde ett test i morse o visade ej gravid ???? har fortfarande ont i ryggslutet o lite framtill.

Hej usch låter inget bra. Har du gjort fler test? Blöder du? Åk o kolla upp det så du får veta hur det ligger till, håller tummarna.
  • Filli89
    Oktober23 skrev 2016-11-06 12:39:49 följande:

Samma här, spyr ut allt jag äter tills d att ja inte har något att spy ut kvar. Har alltid något i fickan om ja går ut så ja klarar mig.
  • Filli89
    mammsen79 skrev 2016-11-05 17:23:23 följande:
    Tack gulliga tror jag fick mf gjorde ett test i morse o visade ej gravid ???? har fortfarande ont i ryggslutet o lite framtill.
    Neeej, vad tråkigt. Känner med dig fina, vet precis hur det känns. Har du hunnit besöka gyn något. Gör det så de inte finns rester kvar. Ta tid på dig att vara ledsen sen kommer ni tillbaka starkare. Kram, ta hand om dig.
  • mammsen79
    Filli89 skrev 2016-11-06 19:25:19 följande:

Neeej, vad tråkigt. Känner med dig fina, vet precis hur det känns. Har du hunnit besöka gyn något. Gör det så de inte finns rester kvar. Ta tid på dig att vara ledsen sen kommer ni tillbaka starkare. Kram, ta hand om dig.

Tack så mycket, jag mår bra nu inte ont och jag har slutat blöda.Jag har en tid framöver och har kontaktat med en läkare. Ska börja med ägglossningsstickor i morgon igen ????
Svar på tråden BF juni 2017