Hej alla blivande mammor!
Tog gravidtest i fredags, hade dock känt på mig att de symptom jag kände (ömma bröst, trött, sen mens) handlade om graviditet. Ändå blev det som en överraskning när testet visade positivt.
Funderade en stund på hur jag skulle berätta för min man men beslutade att jag helt enkelt bara skulle visa testet.
Helt plötsligt känner jag mig som en tonåring som hamnat i trubbel (Jag är 28, min man 32 och vi gifte oss i somras, det var ju planerat men ändå..) Vad gör vi nu? Vad är nästa steg? Vad ska vi förvänta oss och hur sa vi bete oss? Massa frågor.
Så jag gjorde det jag gör bäst, ta reda på allt som finns att veta! ;) Känns lite spännande att gå och bära på en sån superhemlis bara- sett att folk rekommenderar att man inte ska berätta förrän efter v.12 pga risken för MF. Har ni andra kunnat hålla er?
En sak jag tycker är förvirrande är graviditetsuträknaren- enligt den är jag i v.9 (första dagen på senaste mensen) Men jag är rätt säker på att lilla pyret blev till ca 3 veckor senare... Hur ska man tänka? Bör jag ringa och boka tid på MVC?
Skönt med ett forum för alla oss i samma situation! :)
//Hanna