• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-04 18:32:37 följande:

Okej, jag har ju blödning men läkaren sa att mam kan ha det men att det kan även vara MF, ska på kontroll om 2 veckor så långt till dess, ogillar gå i ovisshet

Det kan va normalt med blödningar, beroende på hur mycke, är det färskt och kommer det hela tiden? Finns det inte andra gynläkare där du bor? Jag går tid när jag vill typ, har frikort så är gratis oxå.
  • Filli89
    NovaElton skrev 2016-11-05 08:40:22 följande:
    Inte roligt att gå i ovisshet, men tyvärr är akuten till för akuta och livshotande grejer, så man lär ju först och främst få vänta bra länge innan man får hjälp, om man ens får hjälp alls.

Sen tycker inte jag man ska belasta eller använda akuten då dem har nog med stress med just akuta fall.
    Jo men ja hade tyckt ett pågående MF hade varit akut för mig. Det är ju de gyn akuten är till. Sist väntade jag o ja fick infektion i livmodern så jag hade nog åkt för minsta lilla efter d.
  • happylife
    Filli89 skrev 2016-11-05 11:15:18 följande:

Jo men ja hade tyckt ett pågående MF hade varit akut för mig. Det är ju de gyn akuten är till. Sist väntade jag o ja fick infektion i livmodern så jag hade nog åkt för minsta lilla efter d.

Självklart kan man söka akut förmmisstänkt pågående missfall...

Gjort tre ggr och alltid varit välkommen!
  • Gravidskanetjej

Gud va man nojar så fort något symptom försvinner. Har haft illamåendet från o till hela dagen men mest till men imellanåt känns det som allt e borta. Någon mer här inne som haft ett missfall o sedan blivit gravid igen o då inte fått något mer MF?

• happylife
    NovaElton skrev 2016-11-05 08:40:22 följande:

Inte roligt att gå i ovisshet, men tyvärr är akuten till för akuta och livshotande grejer, så man lär ju först och främst få vänta bra länge innan man får hjälp, om man ens får hjälp alls.

Sen tycker inte jag man ska belasta eller använda akuten då dem har nog med stress med just akuta fall.

Jo då visst kan man det!

Det räknas som akut. Livshotande går före i kön men är inte dem enda som får söka akuten..
  • Sassa4

Jag är faktiskt lite orolig nu. Tog ett graviditetstest nu och plusset var jättesvagt.

I vecka 5+1 så hade jag extremt ont i magen på natten. Kändes som extrem mensvärk. Det var bättre sen på morgonen så jag tänkte inte mer på det. Två dagar senare fick jag en liten blödning. Det var rosa i färgen och inga klumpar. Det syntes bara på pappret när jag torkade mig. Det var rosa i en dag och sen brunt i två dagar. Under dessa dagarna hade jag lite lätt molande värk i magen som var konstant.

När det bruna försvann så försvann även min värk i magen. Jag är idag i vecka 7+5.

Tänkte så klart på missfall och började testa mig med gravstickor 2 ggr i veckan. Testen var jättestarka i hela vecka 6 och även vecka 7. Men jag fick samtidigt mer och mer gravsymtom som extremt illamående, stora ömmande bröst, äckelkänsla inför allt som har med mat och lukt och göra. Uppsvälld mage, gasig och förstoppad. Så har hela tiden tänkt att jag aldrig fick missfall, med tanke på hur dåligt jag mådde. Men något jag undrar över är att sen blödningen så har all "mensvärk" från magen försvunnit.

Sen ett par dagar tillbaka så har jag börjat må lite bättre och samtidigt så visar testen bara svagare och svagare plus? Ska till barnmorskan för första gången på måndag så får se om jag kan få ett vul då.

Men kan testen bli svagare såhär tidigt i vecka 8? Och kan man redan börja må bättre? Om jag fick missfall, hur tusan kunde det vara så lite blod utan klumpar? Borde det inte kommit ut mer från mig? Och om det är så att jag har ett ma istället, sänks hcg hormonerna då? Vad tror ni? Min kropp kanske inte har tagit hand om missfallet än.

• Filli89
    happylife skrev 2016-11-05 15:14:40 följande:
    Självklart kan man söka akut förmmisstänkt pågående missfall...

Gjort tre ggr och alltid varit välkommen!
    Jaa. Jag menar det.
  • mammsen79
    Filli89 skrev 2016-11-05 01:10:22 följande:

Men vf går du inte till gyn? Du kan inte bara sitta o vänta i två veckor stackarn. Gå till akuten o gör lite teater om du så måste så blir du kollad ordentligt. De mänskligt o vara orolig förstår ju alla.

Tack gulliga tror jag fick mf gjorde ett test i morse o visade ej gravid ???? har fortfarande ont i ryggslutet o lite framtill.
  • Miss.Rydell

Hej allihopa ?? Plussade 9/10, så är i vecka 7+6 idag. Så alltså BF 17/6-2017, bor utanför Göteborg och har två tjejer sen innan nästan 5 & 3 år gamla????

Fick ett VUL i torsdags pga att jag haft smärtor i mage/rygg de senaste 9 dagarna.. Största chocken kom dock när jag fick se 2! Små krabater på skärmen !! Så alltså tvillingar i magen????????????????

• NovaElton
    Filli89 skrev 2016-11-05 11:15:18 följande:

Jo men såklart i sånna fall så är det ju en annan femma.
Svar på tråden BF juni 2017