• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Miss.Rydell
    SoMe skrev 2016-11-06 10:56:21 följande:

Dubbelt grattis! Jag pustade ut när jag såg vad du skrivit - statistiskt borde det räcka med ett par tvillingar i en sån här tråd (och jag har verkligen nojjat om tvillingar pga drömmar och för att jag kunnat känna kanten på livmodern från vecka 7+ ????) Har du känt skillnad mot dina två andra graviditeter?

Brösten svullnade upp väldigt tidigt, brukar få ont i brösten ca 4 dagar innan mens men denna gången började det redan 8 dagar innan mens:() sen kunde jag ej ha byxor på mig direkt efter jag plussade i vecka 4+0, hemsk rygg värk också, därav att jag fick ett tidigt VUL:)
  • Crazy catlady

Här finns en till med sjukt illamående.. mest morgon o h kväll .. dock har jag aldrig spytt.. men hulkar en hel del.. jag är gastric bypass opad och då är det lite svårare att kräkas .. för mig funkar iaf Postafen och om jag käkar en macka så fort jag vaknar.. har ännu inte berättat på jobbet och det är ett under att ingen frågat än då jag ofta småäter och går runt och smårapar hela tiden.. jobbar inom vården och det är sjukt kämpigt med illamående och alla vidriga lukter som blir 100 gånger vidrigare som gravid.. haha är i vecka 8 nu.. hoppas det släpper.. men min son va jag illamående och spydde dagligen till vecka 20 nått.. vill inte vara med om det igen.. haha

• Filli89
    Crazy catlady skrev 2016-11-06 21:11:59 följande:

Här finns en till med sjukt illamående.. mest morgon o h kväll .. dock har jag aldrig spytt.. men hulkar en hel del.. jag är gastric bypass opad och då är det lite svårare att kräkas .. för mig funkar iaf Postafen och om jag käkar en macka så fort jag vaknar.. har ännu inte berättat på jobbet och det är ett under att ingen frågat än då jag ofta småäter och går runt och smårapar hela tiden.. jobbar inom vården och det är sjukt kämpigt med illamående och alla vidriga lukter som blir 100 gånger vidrigare som gravid.. haha är i vecka 8 nu.. hoppas det släpper.. men min son va jag illamående och spydde dagligen till vecka 20 nått.. vill inte vara med om det igen.. haha

Kan fullt relatera till det där med att allt stinker 100 gr mer när man kobbar inom vården, kände av ett infekterat sår på en patient trots att hen hade kläder strumpor och stödstrumpor. Hemskt spydde nästan men höll mig. Vilken v är Du i?
  • doris123

finns det fler som liksom har ont i magen i samband med morgonillamåendet?
    minns inte att det var så med dottern.. alltså inte växtvärk utan mer bara vanlig värk. är i v 6+3

• FiaLottaGreta

Igår var första dagen jag mådde illa, eller. Jag trodde att illamåendet skulle innebära att man ligger och kramar toan på morgonen, det gjorde det inte. Kände mig istället bakis, men inte möjlighet att kräkas. Och det höll i sig hela dagen. 

Förbannade det hela, jag menar- får man inte dricka rödvin borde man inte behöva vara bakis ju! ;) 

• FiaLottaGreta
    Crazy catlady skrev 2016-11-06 21:11:59 följande:

Men åh, så starkt av dig! Kan tänka mig hur jobbigt att inte kunna kontrollera/välja vilka lukter som man måste befinna sig runt..! 

Jag jobbar på kontor, öppet kontorslandskap och mitt största problem är att jag är som en gasmaskin- går ej att kontrollera bara kommer. Inte kul... :( I förra veckan blev det en riktig brakare under ett yoga-pass i nedåtgående hundens position... Pinsamt! ;) (Är i vecka 8-9)

• Crazy catlady
    Filli89 skrev 2016-11-06 22:15:32 följande:

Kan fullt relatera till det där med att allt stinker 100 gr mer när man kobbar inom vården, kände av ett infekterat sår på en patient trots att hen hade kläder strumpor och stödstrumpor. Hemskt spydde nästan men höll mig. Vilken v är Du i?

Ja fyyy.. sår ska vi inte prata om... URK!! Jag är i vecka 8 nu... :) du då ?
  • KBS

Jag har gått in i vecka 10 och bf är den 11 juni! Vi väntar vårt första barn och jag är 35, så det är klart att man oroar sig. Har redan sett "räkan" (vid inskrivningssamtalet i vecka 8) och hjärtat slog för fullt.

• Filli89
    Crazy catlady skrev 2016-11-07 16:10:36 följande:
    Ja fyyy.. sår ska vi inte prata om... URK!! Jag är i vecka 8 nu... :) du då ?
    Jaa Blää. Går in i V8 imorn, tiden har aldrig gått mer sakta.
  • NovaElton

Jag är i vecka 7 (6+2) idag. Nu ikväll började jag må illa som fasiken, trodde jag skulle kräkas för ett tag sen men kom inget... hur mår ni andra?

Svar på tråden BF juni 2017