• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Onemore
    NovaElton skrev 2016-11-07 21:54:14 följande:

Jag är i vecka 7 (6+2) idag. Nu ikväll började jag må illa som fasiken, trodde jag skulle kräkas för ett tag sen men kom inget... hur mår ni andra?

Jag är också i v.7 och jag känner inte alls av graviditeten så mycket än. Molvärk och ömma bröst vissa dagar, andra inte. Trög mage är det enda "ständiga" symptomet. Får väl se om illamåendet attackerar mig framöver eller om jag slipper. Hoppas du inte behöver må så mycket illa heller!
  • klaraPee
    NovaElton skrev 2016-11-07 21:54:14 följande:

Jag är i vecka 7 (6+2) idag. Nu ikväll började jag må illa som fasiken, trodde jag skulle kräkas för ett tag sen men kom inget... hur mår ni andra?

Vecka 7 (6+5) här. Inget illamående för mig än. Jag mår hyfsat bra förrutom humörsvängningar (irritation/ledsen). Annars gör tuttarna ont nästan varje dag. Inget speciellt mer faktiskt.. funderar ofta på om det är något fel för jag inte känner något mer.. haha.
  • klaraPee
    klaraPee skrev 2016-11-08 16:24:51 följande:

Vecka 7 (6+5) här. Inget illamående för mig än. Jag mår hyfsat bra förrutom humörsvängningar (irritation/ledsen). Annars gör tuttarna ont nästan varje dag. Inget speciellt mer faktiskt.. funderar ofta på om det är något fel för jag inte känner något mer.. haha.

Just det, glömde ju att nämna molvärken som kommer och går ;)
  • NovaElton

Jag har haft ont i brösten och dem har blivit större sen 3 veckor tillbaka ca, och så lite molverk i magen till och från, och känsliga slemhinnor så blöder vid sex. Och så illamående som kom igår.

Pratade med bm imorse och hon sa att mår jag illa så är det jättebra, ett tecken på att man är gravid är. Det var liksom bättre än att alla symptom försvann

.

• Gravidskanetjej

Är orolig som tusan här nu.

Har mått extremt dåligt med illamående ett tag nu. Men i morse när jag vaknade så va illamåendet borta o ja känner mig i te gravid alls. Har även haft orolig mage hela dagen. O nu sen EM så börja magen krampa men det är släppt dock så har ja typ ett tryck över magen. Hade ett missfall i maj i 7+0 (enligt sista mens) o är nu enligt ultraljud 6+6 idag. Men enligt min sista mens är jag i 8+0 idag. Men är så orolig är att jag har ett missfall på gång. Har inga blödningar dock. Fler som haft som mig?

• Cocostoffsan

Ett sv mina jobbigaste symtom är att jag blir så fruktansvärt yr och svimfärdig när jag åker pendeltåg och behöver stå upp (härliga stockholmsrusningen på mornarna). Igår höll jag verkligen på att rasa ihop och det var helt fullpackat på tåget. Jag fick gå av en station tidigare och stapplade mig fram till en bänk. Jätteobehagligt.. vet att det var så här när jag väntade dottern också, speciellt under vintern när man har alla varma vinterkläder på sig.

• Knodden2017

Hej! Hoppar in här om det går bra ? är i v.9 (8+2) ska på inskrivningssamtal om 2 dagar.

Är mitt och min sambos första barn, jag är 27 och han 29.

Bor i Uddevalla.

Här är det trötthet, illamående och väldigt ömma bröst som symtom.

• hesa83
    happylife skrev 2016-11-04 13:52:55 följande:
    Hamnade i fel tråd men råkade se det du skrev!

Är själv gravid o har spa bad hemma.

Vad jag har förstått ska man ej bada spa bad pga värmen. Fostret blir för varmt och trivs inte. Det är ofta väldigt varmt i spa bad och det är inte gynnsamt för en graviditet. Finns massor om du googlar. Tyvärr är de så.

Samma med badkar, man ska inte ha varmare än kroppsvärmen

Det finns ingen forskning som Bevisar detta men många bm avråder från heta bad pga att man misstänker detta.

Så, jag hade inte badat om jag var du.
    pga en outhärdlig frossa i 8 veckor har jag nästan varje kväll tappat upp bad med det varmaste vatten som går att få. Barnmorskan sa ingenting om detta mer än att det är hormonerna som spökar, men det är inte farligt med värme. Tänk dig bastu och andra varma länder..  Bada på säger jag! :)
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-08 16:24:51 följande:

Jag är på precis samma dag, och det känns som att vi känner ungefär lika lite :P jag funderar också på det ibland. Men har ändå börjat kunna lugna ner mig lite nu och tänka att det säkert är bra där inne trots allt. Har läst om andra med lite symptom och även barnmorskan säger att det är det kan skilja sig så mycket mellan personer och att det inte alls behöver vara tecken på att något skulle vara fel. Men man längtar ju så tills man kan se eller känna av det lilla livet så att man kan våga tro på detta mer fullt ut :)