• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Hermelinien
    Grodan1234 skrev 2016-10-17 16:12:19 följande:

CarinElisabeth, såg nu längre upp när jag scrollade. Grattis och lycka till med allt.

Jag funderar när jag ska ringa bm..

Har väl inte bråttom egentligen, mannen fick veta sent igår kväll, han vart väldigt förvånad men självklart glad!

Vart sjukskriven förra måndagen pga stress, det känns ju sådär just nu. Sen hur jag ska lyckas dölja detta ett tag på jobbet om några veckor känns omöjligt! Mår redan illa.

Fler som är nervösa över jobbet?

Jag berättade för chefen idag, är i vecka fem. Det är sjukt mycket att göra på jobbet och ingen kan det jag kan så han vart väl inte överdrivet glad. Men han gratulerade iaf. :)
  • Grodan1234
    Hermelinien skrev 2016-10-17 16:16:32 följande:

Jag berättade för chefen idag, är i vecka fem. Det är sjukt mycket att göra på jobbet och ingen kan det jag kan så han vart väl inte överdrivet glad. Men han gratulerade iaf. :)

Det är ju inte våra bekymmer egentligen, men känner lite likadant.

Jobbet är så enormt stressigt och tungt. Jag tänker att jag ska berätta efter v 12.
  • LinneaM93
    Grodan1234 skrev 2016-10-17 17:23:31 följande:
    Det är ju inte våra bekymmer egentligen, men känner lite likadant.

Jobbet är så enormt stressigt och tungt. Jag tänker att jag ska berätta efter v 12.
    Min förman vet redan då hon gissade det själv, men riktiga chefen meddelar jag tidigast i v.12 tror jag? Om man kommer så långt.

Hur vanligt är det med missfall? Har hört att det är ovanligt som ung (23) , men stress ändå när man vill så mycket.
  • Jn1

CarinElisabeth, såg nu längre upp när jag scrollade. Grattis och lycka till med allt.

Jag funderar när jag ska ringa bm..

Har väl inte bråttom egentligen, mannen fick veta sent igår kväll, han vart väldigt förvånad men självklart glad!

Vart sjukskriven förra måndagen pga stress, det känns ju sådär just nu. Sen hur jag ska lyckas dölja detta ett tag på jobbet om några veckor känns omöjligt! Mår redan illa.

Jag har berättat får få kollegor bara, eftersom jag har ett tungt jobb. Chefen får veta efter årsskiftet, när jag har varit på UL :)
  • Polly1

Vet inte när jag ska berätta, väldigt mycket att göra, tungt jobb och jag är ända anställda.. är rädd för att få missfall eller att något ska hända. Men tänkte nog att jag väntar till efter nyår om jag fortfarande mår ok tills dess;)
  • Lillkrabaten

Hej!

Jag plussade för en vecka sedan och är nu i vecka 6, BF 17/6. Känns fortfarande väldigt overkligt. Jag är 31 år och kommer från Östergötland. Det här är vårt första barn. Vi har försökt sedan maj så det tog några försök vilket nog var tur för mannen är ändå lite i chock :)

Hittills har jag varit oerhört trött, konstant kissnödig och har väldigt spända och ömma bröst. Till och från lite värk i nedre ryggen. Inte alls mycket illamående än iaf.

Jag ringde till BM idag och fick en tid först 2/12 då jag kommer att vara typ i vecka 12. Känns som en evighet dit! KUB-UL fick vi tid för veckan därpå. Vår tanke var att vänta på första UL för att se att allt står rätt till innan vi berättar men det känns ju nu väldigt svårt att gå runt och smyga med detta under så lång tid. 

Jag har lite svårt att känna glädje för att jag oroar mig över att något ska gå fel men det känns lite mer verkligt för varje dag. 

• CarinElisabeth
    Polly1 skrev 2016-10-17 21:06:15 följande:

Vet inte när jag ska berätta, väldigt mycket att göra, tungt jobb och jag är ända anställda.. är rädd för att få missfall eller att något ska hända. Men tänkte nog att jag väntar till efter nyår om jag fortfarande mår ok tills dess;)

Hade också tänkt att vänta till vecka 12 men vet inte riktigt hur det ska gå om jag kommer må illa mycket. Jag har iofs ett kontorsjobb med ett kontor som har en dörr men det känns jobbigt ändå.

Bra att veta är att man inte måste berätta för sin arbetsgivare direkt, de ska ha en chans att kunna planera för en föräldraledighet men det kan de ju göra efter vecka 12 också. Däremot om du har ett tungt jobb kanske du ska prata med bm eller en läkare om en deltidssjukskrivning? Eller se till att du får andra arbetsuppgifter ett tag? Själv tänker jag att jag har en lång utbildning med mig och har jobbat i tio år, mycket övertid och mycket ställa upp eftersom jag inte haft familj. Nu är det min tur att bara sätta mig och mitt barn främst, vill jag vara hemma så är jag det.
  • Melam

Hej!

Hoppar gärna in här om det är okej. Gick med i gruppen som hade bf i maj, men efter att ha kollat i graviditetskalendern igen, så verkar det som att bf är beräknat 2 juni istället.. Verkar ligga på gränsen för maj/juni ;)

Jag mår verkligen jätteilla om dagarna och har även en oroskänsla i magen.. Haft extrem graviditetsnästäppa, men den har blivit bättre efter att jag fick kortisonnässpray utskriven *puh*.

Imorgon ska jag på mitt första besök hos barnmorskan.

• Angie87
    Hej, hoppar in här.
    Plussade i morse men jag vågar inte tro på det ännu.
    Vi började försöka i våras och jag blev gravid snabbt , typ första "riktiga" försöket men de slutade tyvärr med missfall i augusti, v7.
    Fick min första mens efter missfallet 7september så då tänkte vi att vi kunde börja försöka igen..
    Under september blev det bara ett "försök" den 18de, men nu står jag här en och en halv vecka förbi beräknad mens och känner mig väldigt förvirrad..
    kan det ha tagit sig.. eller är det mensen som inte blivit regelbunden än efter MF..
    Vad betyder då plusset... 

Håller iallafall tummarna att de ändå är en liten där inne!
    Vårt första barn..
    Jag är 29år och bor i stockholm
  • MiniV
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 16:02:24 följande:
    Hahaha, känner igen det! Förra veckan gick jag bara runt och kände efter hela tiden, typ "varför smakar kaffet på jobbet extra äckligt?" Och "jag har så konstig smak i munnen"...

vi bestämde oss också i september, prickade in två dagar innan ägglossning och sen var det klart :)
    Tunnelbanan är hemsk som gravid! Jag hade stora problem när jag väntade min första! Kaffet var mitt tecken sist, går dock bra den här gången!

Vi lyckades på andra försöket första gången och första försöket den här gången.
Svar på tråden BF juni 2017