• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • MiniV

Jag fick tid hos bm först den 7/11, då går jag in i vecka 10. nu tycker jag att det låter lite sent.

• Maddis94444
    MiniV skrev 2016-10-18 14:21:29 följande:

Jag fick tid hos bm först den 7/11, då går jag in i vecka 10. nu tycker jag att det låter lite sent.

Jag fick också tid hon bm 7/11 och kommer då precis börja vecka 9 :)

• Kärleksbarn00

Jag sitter hos frisörer och färgar utväxten (bestämt sedan länge). Berättade faktiskt för henne om den nyupptäckta graviditeten då jag är orolig för allt. Hon sa att det absolut inte var någon fara mer än att håret kan reagera lite annorlunda på färgen pga hormoners. Hade ni också vågat? :/

• Ständigt orolig

Hej!!! Jag plussade i lördags och gick över en vecka ungefär. Misstänker att jag är i v3-4. Vill behålla Lill stjärnan men är ständigt orolig för att få ett missfall. Någon som känner igen sig?

• Kärleksbarn00
    Ständigt orolig skrev 2016-10-18 15:19:26 följande:

Hej!!! Jag plussade i lördags och gick över en vecka ungefär. Misstänker att jag är i v3-4. Vill behålla Lill stjärnan men är ständigt orolig för att få ett missfall. Någon som känner igen sig?

Ja jag är också orolig och livrädd då detta plusset är vårt första och krävde 4 ivf behandlingar.
  • CarinElisabeth
    Maddis94444 skrev 2016-10-18 14:28:40 följande:

Jag fick också tid hon bm 7/11 och kommer då precis börja vecka 9 :)

Samma här, blev förvånad när jag fick tid först 18/11 vilket är v 8 för mig och bm jag pratade med sa att det var lite extra tidigt eftersom jag mår ganska illa. Sjukskrivning och lergigan comp får jag fixa på min vanliga vc. Valde mamma mia på söder i Stockholm tillslut.
  • CarinElisabeth
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-18 15:05:06 följande:

Jag sitter hos frisörer och färgar utväxten (bestämt sedan länge). Berättade faktiskt för henne om den nyupptäckta graviditeten då jag är orolig för allt. Hon sa att det absolut inte var någon fara mer än att håret kan reagera lite annorlunda på färgen pga hormoners. Hade ni också vågat? :/

Jag läste någonstans att det kunde vara skadligt för fostret beroende på vilka ämnen som finns i färgen. Men läste också att det gällde superväteoxid lite ord school typ produkterna som fanns på 80-talet. Var hos min frisör förra veckan innan jag gjorde graviditetstestet och tror inte att det var särskilt farligt.
  • pangea
    Ständigt orolig skrev 2016-10-18 15:19:26 följande:

Jaa usch, är också väldigt orolig. Framförallt oroar jag mig för MA :( Planerade inte riktigt att bli gravid så veckorna före jag plussade var jag väldigt stressad, drack lite alkohol, slarvade med vitaminer (är vegetarian), drack massa kaffe osv.. rädd att jag sabbat nåt :/

Någon särskild anledning till att du oroar dig?
  • LinneaM93
    Ständigt orolig skrev 2016-10-18 16:19:26 följande:

Grattis! Jag plussade i fredags, och är så nervös för mf, att jag inte kan sova om nätterna ????
  • Lillsolan

Hej!

Fick ett plus på stickan i söndags efter att haft molvärk och ömma bröst i en vecka..beräknat bf datum är 22 juni. Jag är 27 år och bor i stockholm och detta blir om det går hela vägen vårt första barn. Är lite orolig missfall då jag har en MA i bagaget dock för 5 år sedan när jag blev oplanerat gravid. Just nu mår jag bra men har ständig molvärk som gör mig galen på nätterna, vaknar och har väldigt ont, annars är det bara ömma bröst, inget illamående och kaffe kan jag fortfarande dricka. Dock mer kissnödig än vanligt kom jag på.

Svar på tråden BF juni 2017