• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • CarinElisabeth
    LinneaM93 skrev 2016-10-17 13:19:46 följande:

Oj! Vi är ungefär lika långt i grav, jag är 4+3 about. Men jag mår inte illa alls? (Knackar på trä!!). Har också gjort en abort 2013, ich har nycket starkare symptom nu än då! Jag har som sagt inget illamående, men har haft galet ont i min bröst o två veckor, frossa, ont i nedre magen och humörsvängar deluxe. Känns konstigt att de kommer så tidigt :D

Fortsätt att knacka i träet! Hoppas att du slipper det värsta! har också lite ont i brösten men inte så farligt. Är väldigt jämn i humöret ännu, bara lycklig liksom :) kramper som typ mensvärk har jag läst beror på att livmodern utvidgar sig, det ska vara ok att ta paracetamol om det gör riktigt ont.

Är lite glad över att jag känner av det så tidigt ändå (kanske inte just att spy i morgontrafiken då), det blir liksom mer verkligt då!
  • LinneaM93
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 14:36:08 följande:
    Fortsätt att knacka i träet! Hoppas att du slipper det värsta! har också lite ont i brösten men inte så farligt. Är väldigt jämn i humöret ännu, bara lycklig liksom :) kramper som typ mensvärk har jag läst beror på att livmodern utvidgar sig, det ska vara ok att ta paracetamol om det gör riktigt ont.

Är lite glad över att jag känner av det så tidigt ändå (kanske inte just att spy i morgontrafiken då), det blir liksom mer verkligt då!
    Hahaah precis, stackars dig!! Och ja det är normalt :) visa dagar känns det ordentligt och vissa inte så farligt. Brösten har även hunnit bli hårdare och tyngre, känns konstigt ???? kul att nån är i samma skede precis
  • karro 2014

Hej hej!

Hoppar gärna in här om de är okej. Plussade för ca 2 veckorsedan, bf 12 juni, blir mitt 2a barn om allt går som det skall.

Någon som varit o gjort tidigt vul än? Jag skall imorgon göra ett vul o kolla hur det ser ut pga min oro, är då i v6+0. Har ett MF i v5 och ett MA i v11 i bagaget, därför jag är så orolig.

Hur mår ni alla? Har ni några symtom?

Själv har man bara lite molvärk till o från...

• LinneaM93
    karro 2014 skrev 2016-10-17 15:15:03 följande:

Hej hej!

Hoppar gärna in här om de är okej. Plussade för ca 2 veckorsedan, bf 12 juni, blir mitt 2a barn om allt går som det skall.

Någon som varit o gjort tidigt vul än? Jag skall imorgon göra ett vul o kolla hur det ser ut pga min oro, är då i v6+0. Har ett MF i v5 och ett MA i v11 i bagaget, därför jag är så orolig.

Hur mår ni alla? Har ni några symtom?

Själv har man bara lite molvärk till o från...

Grattis :) joo masssa symptom: ont i brösten och de är "hårdare", humörsvängar, molvärk (vissa dagar mer, vissa mindre), supertrött hela tiden och frossa.
  • Maddis94444
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 12:57:49 följande:

Hej allihopa! Stort grattis till alla plustecken :)

Plussade igår och kräktes på tunnelbanan imorse.... Det var bara att vända om och gå hem till sängen. Första barnet som blev till på första försöket, hur vanligt är det?

Jag har dock varit gravid tidigare, tog då det svåra beslutet att göra en abort. Då var jag extremt illamående, fick åka till akuten och få dropp (det var givetvis inte därför jag gjorde en abort) och var sjukskriven. Nu är jag bara 4 veckor+1 dag men mår redan jätteilla. Finns det fler extremillamående där ute? Finns det mvc och bm i Stockholm som ni särskilt kan rekommendera ?

Vi lyckades på andra försöket och några bekanta till mig på första försöket medan andra försökt jättelänge så är nog helt olika :) Läste någonstans att det är 40 % chans att bli gravid när man har sex under ägglossning.

Jag är i vecka 6 nu och har ännu inte haft något illamående så på den fronten kan jag tyvärr inte ge några tips och råd!
  • CarinElisabeth
    Maddis94444 skrev 2016-10-17 15:28:57 följande:

Vi lyckades på andra försöket och några bekanta till mig på första försöket medan andra försökt jättelänge så är nog helt olika :) Läste någonstans att det är 40 % chans att bli gravid när man har sex under ägglossning.

Jag är i vecka 6 nu och har ännu inte haft något illamående så på den fronten kan jag tyvärr inte ge några tips och råd!

Grattis! Ja, det är definitivt olika men kul att höra att det är fler som lyckats på första försöket. Eftersom jag är hela 37 år hade jag nog ställt in mig på att det skulle ta ett par försök :)
  • Grodan1234

I september bestämde vi oss, hade sex 3 ggr totalt och lyckades!!

Känns väldigt overkligt :P

• CarinElisabeth
    Grodan1234 skrev 2016-10-17 15:54:25 följande:

I september bestämde vi oss, hade sex 3 ggr totalt och lyckades!!

Känns väldigt overkligt :P

Hahaha, känner igen det! Förra veckan gick jag bara runt och kände efter hela tiden, typ "varför smakar kaffet på jobbet extra äckligt?" Och "jag har så konstig smak i munnen"...

vi bestämde oss också i september, prickade in två dagar innan ägglossning och sen var det klart :)
  • Grodan1234
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 16:02:24 följande:

Hahaha, känner igen det! Förra veckan gick jag bara runt och kände efter hela tiden, typ "varför smakar kaffet på jobbet extra äckligt?" Och "jag har så konstig smak i munnen"...

vi bestämde oss också i september, prickade in två dagar innan ägglossning och sen var det klart :)

Vilket barn i ordningen väntar ni???
  • Grodan1234

CarinElisabeth, såg nu längre upp när jag scrollade. Grattis och lycka till med allt.

Jag funderar när jag ska ringa bm..

Har väl inte bråttom egentligen, mannen fick veta sent igår kväll, han vart väldigt förvånad men självklart glad!

Vart sjukskriven förra måndagen pga stress, det känns ju sådär just nu. Sen hur jag ska lyckas dölja detta ett tag på jobbet om några veckor känns omöjligt! Mår redan illa.

Fler som är nervösa över jobbet?

Svar på tråden BF juni 2017