• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Karesse

När är allas första besök hos barnmorskan?
    Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?
    När ska man normalt gå på sin första tid?

Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...
    Hur har ni det?

• Starletz
    Lillsolan skrev 2016-10-18 18:35:02 följande:

Hej!

Fick ett plus på stickan i söndags efter att haft molvärk och ömma bröst i en vecka..beräknat bf datum är 22 juni. Jag är 27 år och bor i stockholm och detta blir om det går hela vägen vårt första barn. Är lite orolig missfall då jag har en MA i bagaget dock för 5 år sedan när jag blev oplanerat gravid. Just nu mår jag bra men har ständig molvärk som gör mig galen på nätterna, vaknar och har väldigt ont, annars är det bara ömma bröst, inget illamående och kaffe kan jag fortfarande dricka. Dock mer kissnödig än vanligt kom jag på.

Grattis! Vart i Sthlm bor du? Själv bor jag i Sundbyberg :)
  • Lillsolan
    Starletz skrev 2016-10-18 19:13:38 följande:

Grattis! Vart i Sthlm bor du? Själv bor jag i Sundbyberg :)

Tack! Jag bor inne i stan, östermalm ????
  • Starletz
    Lillsolan skrev 2016-10-18 19:25:07 följande:
    Tack! Jag bor inne i stan, östermalm ????
    Vad kul :) grattis igen!
  • Cacek

Usch måste bara prata av mig. Fick en sån scare i söndags.

Gick på toa på kvällen och torkade mig, när jag tittade ner på pappret så sågjag blod och blodklumpar. Ingen smärta överhuvudtaget, bara blod. Fortsatte torka mig och de kändes som blodet inte tog slut, men de gjorde det. Det var rosa i ton men allt jag såg var bara blod! Tillslut fanns det inget blod kvar. Min sambo skyndade hem från gymmet. Han försökte googla lite och tillslut bestämde jag mig för att ringa 1177. Där sa de inte mer än vad vi själva misstänkt, eventuellt ett missfall och de enda som fanns var att vänta ut och ta ett gravtest om en vecka. Vi hade precis berättat för sambons familj så det kändes så typiskt.

Men det kom inget mer blod och jag hade inga smärtor, stannade hemma från jobbet igår för att jag inte sovit så bra och för att kunna ta det lungt. Då ringde jag till kvinnohälsan här i linköping och förklarade hela historien. Och de sa "du kan ta det lungt, det är vanligt med dessa blödningar i början av graviditeten, det är inget att oroa sig för. Nu är det 2 dygn och fortfarande inget mer blod. Förhoppningsvis var det bara en scare. Har iaf börjat ta överblivna ägglossningstest varje dag för att se om det minskar i styrka.

• Nixe

Tog ett till test eftersom första plusset var så svagt och så tidigt men nu känns det rätt tydligt :)

Bf 14/6 men jag är osäker på om det stämmer riktigt, andra barnet och vår son kommer vara 2 år och 3 månader när syskonet kommer om allt går som vi hoppas. Jag bor strax utanför Stockholm och jobbar natt inom vården. Mår konstant illa och är något så otroligt trött dygnet runt. Jobbnätterna är riktigt plågsamma så min tanke om att hålla tyst på jobbet till jul vet jag inte längre om de kommer gå :/ Någon mer trött som jobbar natt och som har ngt tips? Mådde toppen förra graviditeten förutom en jobbig klåda men jag minns inte att tröttheten var så här total då. Kan ju vara för att man jagar en 1,5-åring nu iofs och astman då jobbade dag/kväll. Hoppar gärna med i facebookgruppen när vi gjort ultraljud i slutet av november, vågar inte riktigt innan dess ;) kul att vi är så många redan!

• crazy_happ1ne55
    Nixe skrev 2016-10-18 20:55:48 följande:

Tog ett till test eftersom första plusset var så svagt och så tidigt men nu känns det rätt tydligt :)

Bf 14/6 men jag är osäker på om det stämmer riktigt, andra barnet och vår son kommer vara 2 år och 3 månader när syskonet kommer om allt går som vi hoppas. Jag bor strax utanför Stockholm och jobbar natt inom vården. Mår konstant illa och är något så otroligt trött dygnet runt. Jobbnätterna är riktigt plågsamma så min tanke om att hålla tyst på jobbet till jul vet jag inte längre om de kommer gå :/ Någon mer trött som jobbar natt och som har ngt tips? Mådde toppen förra graviditeten förutom en jobbig klåda men jag minns inte att tröttheten var så här total då. Kan ju vara för att man jagar en 1,5-åring nu iofs och astman då jobbade dag/kväll. Hoppar gärna med i facebookgruppen när vi gjort ultraljud i slutet av november, vågar inte riktigt innan dess ;) kul att vi är så många redan!

Samma här, jobbar natt inom vården och är olidligt trött dygnet runt! Jobba natt just nu är jätte jobbigt och har tyvärr inga tips, gäller att bara kämpa på xD Kommer du på nåt bra tips får du gärna dela med dig :D
  • Kissen87

Hej allihopa!

Vi väntar vårat 3 barn, har inte varit till BM ännu, men var till läkaren förra veckan men han kunde inte se någonting på ultraljudet, trots att jag fått en possitivt test 2 dagar innan, läkaren tror att antingen så är det för tidigt för att se något eller så har jag fått ett missfall... Men jag känner min kropp ganska väl så jag vet att jag inte har fått ett missfall. Men i alla fall, vi skulle ha varit hos BM idag men dom ringde i morse och berättade att hon var sjuk, så jag måste boka ny tid nästa vecka. Men bara för att vara på den säkra sidan så gjorde jag ett test till idag och de visade också possitivt (hade inte behövt egentligen för jag har ömma, fylligare bröst, illamående, yrsel, måste kissa oftare, mörkare bröstgårdar) men min sambo ville att jag skulle ta ett till så då gjorde jag det :)

Jag har inte koll på min mens, då den kommer och går som den vill trots p-piller, men jag glömde av dom för ca 1.5 månad sedan.. Så jag har räknat ut efter det och då blev det 18/6, blir att justera det efter möte med BM :)

Svar på tråden BF juni 2017