• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Crazy catlady
    mammasusan skrev 2016-10-19 22:12:03 följande:

V 4+4 såg mitt ut så här går in i v 6 (5+0) imorn

Ja ditt är ju jättestarkt..ville jämföra lite men har inte testat med dom clearblue .. har bara testlagrets stickor.. :)
  • Kärleksbarn00
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 21:39:48 följande:

Till er som är som jag.. testoman.. hehe av ren nyfikenhet och stilla min oro..

Hur ser/såg era test ut i vecka 5-6 .. Alltså ca en vecka eller mer efter bim ..

Mitt pluss syns ju jättetydligt. Men det är inte ett knallrosa streck än.. kör bara med såna stickor från testlagret ..

Detta är mitt test 4+1. (Nedersta)
  • Melam
    Isprinsessan skrev 2016-10-19 19:59:18 följande:
    Kul! :) Har du funderat något på när och hur du ska berätta för dem att de ska få ett syskon? Eller du kanske redan har berättat?
    Nä har inte funderat så mkt på det ännu, tycker allt känns så overkligt själv fortfarande ;) Men vi kommer nog inte berätta något förrän i har gjort ultraljudet iaf och fåt se att det verkligen är något därinne haha. Själv då??
  • Melam
    Sassa4 skrev 2016-10-19 23:02:57 följande:

Jag började blöda ikväll :( Men jag har svårt att veta om det är missfall eller inte. För allt har känts som vanligt idag. Och förut när jag gick på toa och gjorde nr 2 (är hård i magen så får kämpa lite) så var det blodblandade flytningar på pappret efteråt. Förlåt för all info. Men frågan är om det är sköra slemhinnor eller missfall på g. Vad gör jag nu? Ska jag ringa gynakuten imorgon? Är i v 5+2. Kan man ens se något i livmodern såhär tidigt via vul? Så orolig :(

Hej!
    Tycker också att det låter som att det är ditt toabesök som är orsaken till att det kommit blod. Har själv fått så efter att ha gjort nummer två i början av graviditeten.
  • ElinmargarethaLarsson

Hej, jag smiter in här! grattis till alla som plussat!

Mitt namn är Elin och jag är 21. Pulsade förra veckan på Stickan och är beräknad till 18 juni. Detta är mitt första barn. Min sambo som är 17 år äldre än mig har två sen innan, så för han blir det de 3e. Men vi båda är super glada verkligen!

• LinneaM93
    ElinmargarethaLarsson skrev 2016-10-20 10:11:36 följande:

Hej, jag smiter in här! grattis till alla som plussat!

Mitt namn är Elin och jag är 21. Pulsade förra veckan på Stickan och är beräknad till 18 juni. Detta är mitt första barn. Min sambo som är 17 år äldre än mig har två sen innan, så för han blir det de 3e. Men vi båda är super glada verkligen!

Grattis! :)
  • Crazy catlady

Idag blev testet faktiskt ganska mycket skarpare :) så det är nog lugnt :) va tror ni ?

Idag är jag på 4+5

• Saraheric

Jag plussade igår, gick in i vecka 5 idag. Om uträckningskalendern stämmer står de att ja är beräknad till den 28/6, de är mitt andra barn. Är orolig att de inte ska gå vägen har försökt skaffa barn i 9 månader och två missfall under tiden. Hoppas de går vägen denna gång. ????????

• Fru89

Mitt illamående har dragit igång. Värst på morgonen och jag måste knapra i mig knäckebröd innan jag kliver upp. Får leva med smulor i sängen ett tag...

Så fort jag blir minsta hungrig under dagen kommer illamåendet tillbaka och jag får gå o småäta nötter och saltlakrits. Det börjar bli svårt att smussla med hemligheterna för kollegorna (jobbar i butik så det är svårt att smita undan) går in i vecka 8 på lördag, så jag får väl stå ut med det här en månad till ungefär

• Jn1
    Fru89 skrev 2016-10-20 09:58:55 följande:

Mitt illamående har dragit igång. Värst på morgonen och jag måste knapra i mig knäckebröd innan jag kliver upp. Får leva med smulor i sängen ett tag...

Så fort jag blir minsta hungrig under dagen kommer illamåendet tillbaka och jag får gå o småäta nötter och saltlakrits. Det börjar bli svårt att smussla med hemligheterna för kollegorna (jobbar i butik så det är svårt att smita undan) går in i vecka 8 på lördag, så jag får väl stå ut med det här en månad till ungefär

Jag är likadan. Småäter ofta för att lindra illamåendet, oftast frukt och nyponsoppa.

Jag läste på Livsmedelsverkets hemsida att man inte bör äta mer än 50g lakrits per dag, så du vet :)
Svar på tråden BF juni 2017