• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Polly1
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 11:48:35 följande:

Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..

När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..

Lite nervig är man ju så klart..

Jag känner inte heller så mycket, är i vecka 6 (5+5). Lite illamående ibland, brösten ömmar då och då och kissar lite mer än normalt annars känner jag inte så mycket. Konstigt att man vill gå runt och må illa ;) så fort jag känner illamående så känns de bättre och nerverna lugnar sig, annars är jag orolig över att något inte är som de ska
  • Polly1
    Karesse skrev 2016-10-18 18:39:11 följande:

När är allas första besök hos barnmorskan?

Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?

När ska man normalt gå på sin första tid?

Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...

Hur har ni det?

Jag har tid 1/11 och är då i vecka 8...
  • mammasusan
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 11:48:35 följande:

Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..

När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..

Lite nervig är man ju så klart..

Samma här känner mig knappt gravid alls vad. 4+6 idag men superskarpt på cb i förrgår så jag försöker slappna av. Men det är en märklig känsla att veta att jag är gravid utan märkbara symptom....gäspar iof massor, svårt att somna om då jag vaknar, knappt ömma tuttar, inte märkbart kissnödigare.....
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
  • CarinElisabeth

Jag har egentligen mest bara illamåendet som gravidsympton men det är å andra sidan rejält. Fick lergigan comp utskrivet idag och blev sjukskriven i två veckor. Sover som en stock åtta timmar....

• Jojjo92

Jag var precis på vul där man kunde se hjärtat slå, coolt! Enligt läkaren var jag i vecka 5+5 men enligt mina och appens beräkningar borde jag vara 6+2. Jag plussade tre dagar innan bim. Går detta ihop?

• Ang82

Jäkla mobil, lyckades skicka iväg alldeles för tidigt:) Plussade imorse och har svårt att förstå att det äntligen blev ett plus, försök 18! Bf 24/6 så en midsommar bebis :)

Jag har sedan förra veckan vid bim haft flytningar i olika nyanser av rosa/rött men bara vid wc besök. Någon som har eller har haft det? 1:a barnet så lite nojig känner jag mig

• Päärlan
    LinneaM93 skrev 2016-10-19 11:29:09 följande:

Jag! Sover ca 3h per natt. Är alldeles slut :(

Alltså vad ska man göra åt d? Lär ju inte hålla såhär. Sover från 22-01 ungefär sen ligger jag vaken...
  • Idajansson

Jag plussade för två veckor sedan och är i vecka 6.3 idag. Hade inte så mycket symptom i början mer än lite växtvärk/molvärk samt lite ont i ländryggen. Men har de senaste dagarna börjat känna en tendens till illamående på morgnarna.

Hade även ett par dagar förra veckan lite ljusbruna/ljusrosa flytningar. Enligt min bm så är det väldigt vanligt de första tre månaderna i en graviditet. Hon menade att man oftast inte behöver vara orolig om det inte är blod, klumpar eller att man har extremt ont i magen. Jag hoppas verkligen att det är så. Ska på mitt första besök hos bm på tisdag nästa vecka, hälsosamtal.

• Jn1
    Karesse skrev 2016-10-18 18:39:11 följande:

När är allas första besök hos barnmorskan?

Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?

När ska man normalt gå på sin första tid?

Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...

Hur har ni det?

Vad sent alla verkar gå till bm? Jag ska dit den 27/10, på mitt andra besök. Hade mitt första besök den 7/10, då var jag i v6 (5+3) tror jag, fick tid en vecka efter jag jag hade plussat. Mår tidvis som en påse skit, mår så fruktansvärt illa, och har ont i magen mer eller mindre varje dag. Har även ont i brösten, är kissnödig och äter som en häst
Svar på tråden BF juni 2017