• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • CarinElisabeth
    Karesse skrev 2016-10-18 18:39:11 följande:

När är allas första besök hos barnmorskan?

Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?

När ska man normalt gå på sin första tid?

Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...

Hur har ni det?

Jag fick tid 18/11 då ska jag vara i v 8, enligt barnmorskan jag pratade med fick jag en tidig tid eftersom jag har problem med mycket illamående. Ironiskt nog har jag mått toppen idag och bara spytt två gånger på morgonen.... (vid tidigare graviditet var det dygnet runt, blev uttorkad och fick dropp så jag har det att jämföra med).

Tycker absolut att du eller sambon ska ringa tillbaka och berätta om ditt hjärtfel, ju mer de vet desto bättre kan de hjälpa dig! V 8-12 verkar vara normalt i Stockholm, eller har någon annan här andra erfarenheter?

Har också lite kramper då och då, lite som mensvärk. Har läst att det beror på att livmodern utvidgar sig. Och ingenting funkar med magen, men det tror jag beror på att jag småäter typ vitt bröd och gurka hela tiden vilket är stor skillnad mot hyr jag vanligen äter (fiberrikt och mkt grönsaker).
  • Karesse
    CarinElisabeth skrev 2016-10-18 21:53:49 följande:
    Jag fick tid 18/11 då ska jag vara i v 8, enligt barnmorskan jag pratade med fick jag en tidig tid eftersom jag har problem med mycket illamående. Ironiskt nog har jag mått toppen idag och bara spytt två gånger på morgonen.... (vid tidigare graviditet var det dygnet runt, blev uttorkad och fick dropp så jag har det att jämföra med).

Tycker absolut att du eller sambon ska ringa tillbaka och berätta om ditt hjärtfel, ju mer de vet desto bättre kan de hjälpa dig! V 8-12 verkar vara normalt i Stockholm, eller har någon annan här andra erfarenheter?

Har också lite kramper då och då, lite som mensvärk. Har läst att det beror på att livmodern utvidgar sig. Och ingenting funkar med magen, men det tror jag beror på att jag småäter typ vitt bröd och gurka hela tiden vilket är stor skillnad mot hyr jag vanligen äter (fiberrikt och mkt grönsaker).
    Okej! Tack för ditt svar.
    Detta är första gången och vet ju inte vad som är förväntat eller vad man säger.
    Men sk ringa bm imorgon och höra vad dem säger :)
  • Päärlan

Är de någon mer som sover sjukt dåligt? Idag vaknade jag med en sån sjuk ryggont liknande träningsvärk i svanken?

• Jennie1

Hej allihopa!

Här är en till som har plussat. Är i vecka 5/6, vet inte exakt då min mens varit oregelbunden sen den kom tillbaka efter vårat första barn som är drygt 1 år. Jag har varit tvungen att berätta till hela arbetsledningen på jobbet då jag är utsatt för buller och vibrationer dagligen. Så jag ska ev söka om graviditetspenning då vi inte har några andra lämpliga arbetsuppgifter på jobbet.

Känns lite sisådär då de är så extremt tidigt ännu + att jag haft två mf innan dottern.

Men känns ändå skönt att ha berättat då man slipper ljuga och komma med undanflykter hela dagarna på jobbet..

Jag mår lite illa då o då och har molvärk lite till och från, tröttheten på kvällen är stor. Igår somnade jag kl 20 när jag nattade dottern ;)

Om allting går vägen är bf ca 22 juni och de blir knappt 2 år mellan barnen.

Jag är 27 år och bor i norra Norrland :)

• LinneaM93
    Päärlan skrev 2016-10-19 08:32:55 följande:

Är de någon mer som sover sjukt dåligt? Idag vaknade jag med en sån sjuk ryggont liknande träningsvärk i svanken?

Jag! Sover ca 3h per natt. Är alldeles slut :(
  • LinneaM93
    Karesse skrev 2016-10-18 19:39:11 följande:

När är allas första besök hos barnmorskan?
    Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?
    När ska man normalt gå på sin första tid?

Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...
    Hur har ni det?

Jag har besök hos bm 16.11 alltså i vecka 9. Om allt bara håller i sig.... :) vågar inte tro det än.
  • Crazy catlady

Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..

När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..

Lite nervig är man ju så klart..

• Grodan1234

Hej tjejer!

Pratade med bm idag, var ganska brutalt ärligt, sa vilket stöd jag ville ha och inte, detta är ju nr 3 och sista och denna gången ska allt kännas bra och jag ska njuta. Hon skrattade lite och sa vi kör på vad du säger! Ska dit redan 2/11, känns bra, är fortfarande sjukskriven pga stress och då hinner jag träffa bm innan jag börjar m jobbet igen.

Börjar dock oroa mig för att behöva berätta för familjen, dom kommer nog få en chock då alla tror vi är klara med barn, vet att man inte ska bry sig men det är väldigt svårt.

Hur tänker/resonerar ni?

• Sassa4
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 11:48:35 följande:

Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..

När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..

Jag hade samma symtom som dig i vecka 5. Kände knappt något då och var tom rädd att embryot hade dött =/ kände mig jättenormal. Förutom att jag vaknade tusen ggr varje natt och drömde drömmar hela tiden. Men nu ett par dagar senare i v 6 så har jag fått rejäl växtvärk i magen. Känns till och från varje dag men mest på natten. Vaknade även igår natt av smärtan. Mådde brutalt illa igår med när jag blev lite hungrig. Så dina symtom kommer nog :P
  • Kärleksbarn00
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 11:48:35 följande:

Känner precis som dig.
    Känner mig Som vanligt förutom ömma bröst/bröstvårtor och mensvärkliknade värk som flyttar sig från rygg, ljumskar och äggstockar.
Svar på tråden BF juni 2017