• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Isprinsessan
    Melam skrev 2016-10-20 09:07:58 följande:

Nä har inte funderat så mkt på det ännu, tycker allt känns så overkligt själv fortfarande ;) Men vi kommer nog inte berätta något förrän i har gjort ultraljudet iaf och fåt se att det verkligen är något därinne haha. Själv då??

Vi kommer nog berätta närmare jul, kring vecka 12, som en tidig julklapp ungefär :)

Jag ska vara med i en studie för gravida kvinnor med PCOS så iomed det så får jag göra ett tidigt ultraljud om ett par veckor. Längtar verkligen tills dess! Blir liksom mer på riktigt när man får se det med egna ögon. Vilken vecka är du i?
  • LolloG

Haft rosa från förra torsdan men i måndags blev det blodaktiga och igår kom det blod och det är lite mindre än en mens men håller just nu på å avvaktar om det är missfall eller inte :( är i v5 eller 6 (har så oregelbunden mens så vet inte riktigt)

Skit jobbigt att bara vänta:(

• Melam
    Isprinsessan skrev 2016-10-20 11:42:31 följande:
    Vi kommer nog berätta närmare jul, kring vecka 12, som en tidig julklapp ungefär :)

Jag ska vara med i en studie för gravida kvinnor med PCOS så iomed det så får jag göra ett tidigt ultraljud om ett par veckor. Längtar verkligen tills dess! Blir liksom mer på riktigt när man får se det med egna ögon. Vilken vecka är du i?
    Låter som en riktigt bra julklapp :)
    Ååh, det förstår jag att du längtar till! Känns ju ibland som att man inte har något därinne, trots vissa gravidsymptom.. man vill ju lixom ha ett bevis på att det ligger något därinne och sprattlar och växer :)
    Jag får vänta i några veckor till innan ul. Har gått in i vecka 9 nu :)
  • Polly1

Hur tänker ni kring fosterdiagnostik, första ul osv?

Jag ska första gången till bm om drygt en vecka och är då i vecka 8. Jag vet att jag inte kommer att kunna vänta till v. 18-20 på första ul, så kommer göra det privat om det inte erbjuds.

Tänker ni göra kub test eller hur resonerar ni? Jag bor i Halland och vet att det gått igenom att det ska erbjudas kub test, men vet inte om det finns att tillgå förrän efter årsskiftet. Så isf är ju frågan om jag ska åka till annat landsting eller betala för det... antar att vi får veta mer hos bm men vet inte hur jag själv tycker och tänker :s

• Fru89
    Jn1 skrev 2016-10-20 11:19:42 följande:

Jag är likadan. Småäter ofta för att lindra illamåendet, oftast frukt och nyponsoppa.

Jag läste på Livsmedelsverkets hemsida att man inte bör äta mer än 50g lakrits per dag, så du vet :)

Åh nej, du skojar?! Lakrits är ju typ bara det jag får i mig... Fan
  • Maddis94444
    Polly1 skrev 2016-10-20 12:46:18 följande:

Hur tänker ni kring fosterdiagnostik, första ul osv?

Jag ska första gången till bm om drygt en vecka och är då i vecka 8. Jag vet att jag inte kommer att kunna vänta till v. 18-20 på första ul, så kommer göra det privat om det inte erbjuds.

Tänker ni göra kub test eller hur resonerar ni? Jag bor i Halland och vet att det gått igenom att det ska erbjudas kub test, men vet inte om det finns att tillgå förrän efter årsskiftet. Så isf är ju frågan om jag ska åka till annat landsting eller betala för det... antar att vi får veta mer hos bm men vet inte hur jag själv tycker och tänker :s

Jag är just nu i vecka 6 ( 5+3) och kommer att boka in mig på en privatklinik för att få göra KUB- test. Jag har haft kontakt med kliniken som sa att dom utförde dessa tester tidigast vecka 6-7.  Jag liksom du kommer ej att kunna hålla mig tills vecka 18 för detta. Jag vill veta att allt står rätt till så tidigt som möjligt :)
  • Kärleksbarn00

Idag fick jag en tid för tidigt VUL då vi är gravida genom ivf. Vi fick dock inte tid förrän i 15/11. Då är jag i v. 9 (8+4) är inte det lite sent för ett tidigt vul? Borde man inte kunna se om det är hjärtaktivitet tidigare? Kan man boka in privat vul själv någon annan stans?

• LinneaM93
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-20 15:47:14 följande:

Idag fick jag en tid för tidigt VUL då vi är gravida genom ivf. Vi fick dock inte tid förrän i 15/11. Då är jag i v. 9 (8+4) är inte det lite sent för ett tidigt vul? Borde man inte kunna se om det är hjärtaktivitet tidigare? Kan man boka in privat vul själv någon annan stans?

Jag har också 15.11... Precis samma, vecka 9 då. Känns som evigheter, är livrädd att det typ dött och att man går och hoppas. Men v.9 är normalt om jag förstått rätt, men känns som evighet.
  • Polly1
    Maddis94444 skrev 2016-10-20 13:43:08 följande:

Jag är just nu i vecka 6 ( 5+3) och kommer att boka in mig på en privatklinik för att få göra KUB- test. Jag har haft kontakt med kliniken som sa att dom utförde dessa tester tidigast vecka 6-7.  Jag liksom du kommer ej att kunna hålla mig tills vecka 18 för detta. Jag vill veta att allt står rätt till så tidigt som möjligt :)

Känns som evighet att bara gå och vänta ;) är också i vecka 6 (5+6) :) valde du privat för att det inte erbjuds genom landstinget? Vet du vad det kostar?
  • Brallis88

Hej alla!

Vi är glada över att ha plussat och väntar förhoppningsvis vårt första barn i mitten av juni.

Svar på tråden BF juni 2017