• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Crazy catlady

Jag ska på VUL nästa torsdag.. då e jag i 5+5.. man lär nog inte se någon hjärtaktivitet då, men förhoppningsvis något som sitter där det ska. Jag fick boka tid för tidigt vul för att jag fick utomkveds sist.. jag e nöjd bara det sitter där det ska.. o skulle vi se hjärtat så är det bara en grym bonus =) 

Inskrivning den 6 dec och första UL den 16 dec.. då är jag 12+6.. ASLÅNGT KVAR !!! hehe 

• Kärleksbarn00
    Crazy catlady skrev 2016-10-20 15:32:27 följande:

Jag ska på VUL nästa torsdag.. då e jag i 5+5.. man lär nog inte se någon hjärtaktivitet då, men förhoppningsvis något som sitter där det ska. Jag fick boka tid för tidigt vul för att jag fick utomkveds sist.. jag e nöjd bara det sitter där det ska.. o skulle vi se hjärtat så är det bara en grym bonus =) 

Inskrivning den 6 dec och första UL den 16 dec.. då är jag 12+6.. ASLÅNGT KVAR !!! hehe 

Ja det förstår jag. Vi ska på inskrivning på torsdag (5+6). Även fast väntan känns jättelång så sa sköterskan på ivf kliniken att det är bättre att vara på säkra sidan så hjärtat verkligen har hunnit komma igång. Vilket vi håller alla tummar för <3
  • Maddis94444
    Polly1 skrev 2016-10-20 15:02:15 följande:
    Känns som evighet att bara gå och vänta ;) är också i vecka 6 (5+6) :) valde du privat för att det inte erbjuds genom landstinget? Vet du vad det kostar?

Jo precis, inte så pass tidigt som jag vill i alla fall ;D 

Enligt hemsidan så kommer det kosta 2500 kr för att utföra allt utom könsbestämning då detta tidigast görs i vecka 18 hos dom :)

• Malliball

Hej allihopa! Nu kan jag äntligen hoppa in i den här tråden :D Plussade igår och har bf 28 juni men är väldigt nervös då min förra graviditet var en ofostrig vilket upptäcktes i v.10 ungefär så är rädd att något ska vara fel denna gången också.. Men jag håller tummarna för mig själv och alla andra här inne! 

• Oktober23

Jag ska på ett ultraljud i vecka 9 (8+1) för att se att hjärtat är på plats och allting är ok.detta sker den 9/11. Jag är redan nervös efterom jag har er missfall sen innan. Håller alla tummar och tår för att allting ser bra ut då.

• eeeee90

Även jag hoppar in i tråden! Jag plussade för en vecka sedan och är enligt appen i v6 (5+6). Beräknad födsel är 15 juni.

Det är vårt första barn och min första graviditet (jag är 26, han 29). Känns hur overkligt som helst och jag kan knappt förstå det. Vi hade ju tänkt skaffa barn om 1 eller 2 år men det blev visst lite tidigare ^^

Jag fick mitt första illamående idag, tack och lov utan att kräkas. Annars har jag mest PMS-liknande symptom och märker inte av någon graviditet direkt.

Vi ska berätta för våra föräldrar redan i helgen. Det må vara lite tidigt men skulle vi få missfall känns det ändå bra om de vet om det och kan stötta en. Jag hoppas dock allt kommer gå bra!

• doris123

hallå hallå, plussade idag men om jag räknat rätt är BF 1 juli Tungan ute får jag vara med här ändå?

• Snorhyveln

Hej!

Här är en till som har bf i juni! Är i vecka 7 (6+2) och detta blir mitt andra barn :)

Första barnet hade jag inga symtom alls, förutom lite senare in i graviditeten ha ömma bröst och superhungrig och trööött!

Med denna lilla ärta så har jag nog känt lite mer, svagt illamående som nu är borta dock och lite trött och absolut inte hungrig!

Känner knappt något nu, vilket gör mig smått orolig..

Kanske vi kan följas åt?

Någon som är gravid med andra barnet?

Spänd mamma!
  • Smorrisson
    Snorhyveln skrev 2016-10-20 21:27:18 följande:

Hej!

Här är en till som har bf i juni! Är i vecka 7 (6+2) och detta blir mitt andra barn :)

Första barnet hade jag inga symtom alls, förutom lite senare in i graviditeten ha ömma bröst och superhungrig och trööött!

Med denna lilla ärta så har jag nog känt lite mer, svagt illamående som nu är borta dock och lite trött och absolut inte hungrig!

Känner knappt något nu, vilket gör mig smått orolig..

Kanske vi kan följas åt?

Någon som är gravid med andra barnet?

Spänd mamma!
    Jag är gravid med andra barnet :) vecka 9 här (8+3) gjorde vul idag och allt såg bra ut med ett tickande hjärta. Hur gammal är ditt första barn? Sonen min är 2 år. :)
  • Snorhyveln
    Smorrisson skrev 2016-10-20 21:30:30 följande:

Jag är gravid med andra barnet :) vecka 9 här (8+3) gjorde vul idag och allt såg bra ut med ett tickande hjärta. Hur gammal är ditt första barn? Sonen min är 2 år. :)

Va kul för dig :D:D:D

Jag ska på inskrivning nästa vecka! På något konstigt sätt är jag mer orolig denna gång än förra ???????? min Lilltjejen är 10 månader nästa vecka :)
Svar på tråden BF juni 2017