• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • trollis86
    Sassa4 skrev 2016-10-23 15:46:37 följande:

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

Sjukskrivning! Förra graviditeten ringde jag först till fel ställe, de sa bara "alla mår illa vid graviditet, bara att gå och spy däremellan". Ringde sedan rätt, mödrarådgivning (finland) och var sjukskriven med jämna mellanrum men kämpade allt för många dagar med att jobba i förskolan. Slutade med att jag hamnade in på sjukhus ett dygn och fick dropp för att jag inte hade fått mat i mig på 3 veckor. Var livrädd att det skulle bli lika denna graviditet, som tur har jag inte kännt av något illamående alls ännu i v 7. Kämpa på.
  • Nilla6
    Viccy skrev 2016-10-23 19:15:12 följande:

Hoppar in här. Har nyligen plussat och tror att jag har bf 29 juni. Fösta barnet så är riktigt nervös!

Samma bf, men jag väntar numero 3, en oplanerad bebis. Äldsta är 8 år och yngsta 11 månader.
  • Ewwie

Hej alla!

Jag hoppar in här med, juni verkar bli lite babyboom haha!

Jag är 26 och väntar mitt och makens tredje barn, inte planerat öht, och jag funderade ett tag på abort, men älskar denna lilla ärta redan med.

Vi har två grabbar sen innan, stora blir fyra i december och mini blev 2i somras.

Jag är i v 7 har väl bf 15-19 juni någon gång, olika på olika uträknare, mår prima precis som de två graviditeterna innan, känner knappt att jag är gravid förutom hungern å tröttheten, som det varit innan med :)

Hoppas alla mår bra och att graviditeterna flyter på bra <3

• annajaeske1
    Sassa4 skrev 2016-10-23 15:46:37 följande:

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

Va roligt med flera i bf juni!! Jag plussade i fredags och verkar enligt kalendern vara i v 7 (6+3) men min menscykel var ca 40 dagar så är inte riktigt säker på att siffrorna stämmer?? Återstår att se efter första besöket hos barnmorskan :) ska boka tid för inskrivning imorn! Jag blev totalt chockad av plusset så grät flera gånger men nu har det lagt sig och jag är mer lycklig än chockad , känns jättekonstigt ändå och lät väl va så innan första ultraljudet..

Jag jobbar faktiskt själv i butik(!) bland annat, kjag är dock både på golvet och i kassan men är också fundersam hur det där ska bli , än så länge är jag mest hungrig än illamående men är verkligen så hungrig att jag mår illa då ist haha.. fått sluta med Cola zero och celsius PANG bom så lider också av sjuk huvudvärk ????
  • annajaeske1
    Mamma för första gången skrev 2016-10-23 16:26:46 följande:

Förresten BF 14 juni här.

Enligt min app har jag också 14 juni!! Dock osäker om det stämmer, bara vänta o se efter första ultraljudet :)
  • Mamma för första gången
    annajaeske1 skrev 2016-10-24 00:11:50 följande:

Enligt min app har jag också 14 juni!! Dock osäker om det stämmer, bara vänta o se efter första ultraljudet :)

Ja men precis! Väntar också på ultraljudet.

Har du också sån där molande mensvärk typ titt som tätt?
  • Oktober23

En Facebookgrupp finns.. det är någon tjej här i tråden som man skulle kontakta. . D hittar henne säker några sidor bakåt. . Minns dock inte själv vad hon heter. . Jag tänkte gå med när jag den 9/11 ska på vul efteråt.. beroende på ifall de kan se något litet hjärta.

• 10oktober

Hejsan! Jag är 27 år och plussade i förrgår. Första barnet men tredje graviditeten. Har haft två tidiga mf innan... men detta ska gå vägen har jag bestämt! :)

Är i vecka 5 och bf 28 juni. Går också gärna med i grupp på fb om det finns plats! :)

Svar på tråden BF juni 2017