• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Jn1
    Smorrisson skrev 2016-10-22 20:56:34 följande:

Hej! Jag förstår din oro och jag kände likadant. I vecka 5 kände jag absolut ingenting. Vecka 6 typ molvärk men inte varje dag och humörsvängningar. Ordentliga symptom kom inte förrän typ vecka 7. Trötthet, illamående, kräkningar och ömma bröst. Men fortfarande skiljer det mycket från dag till dag. Är i vecka 9 på måndag

Precis samma här å! Så du behöver inte känna att det är nå konstigt. Sen kommer dom berömda "spökveckorna" mellan vecka 12 och 20, där vissa inte känner något alls :)

Jag går också in i vecka 9 på måndag! :)
  • Sommarnatt10
    MariaS skrev 2016-10-22 20:20:26 följande:

Hej! Jag har nyss plussat och ska vara i början av v.5, men jag känner ingenting... Tidigare har jag känt lite molvärk, men nu har jag bara lite svullen mage. Bör jag vara orolig? Jag har inte blött eller haft smärtor i magen. Har läst om andra som inte känt av sin graviditet förrän senare men blir ändå nojig. Vill bara vara jätteglad men vågar inte riktigt tro på det då jag inte känner något direkt. Någon som känner igen sig?

Precis samma... känner ingenting, vilket är väldigt annorlunda mot mina förra graviditeter. Då jag haft ett konstant illamående under hela dagarna, redan innan +. Kände iofs denna grav innan BIM oxå, men nu vet jag inte... Går in i V6 på måndag. Ska på hälsosamtal tisdag v44... ska prata med bm då å se om man kan få ett vul då kanske om jag fortfarande inte känner något.
  • Emlov

Någon mer än jag som åker berg och dalbana med humöret? Blir superarg eller gråter nästan varje dag. Brukar känna såhär när jag har PMS men jag hoppas att det inte kommer vara såhär i 9 månader :p

• Oktober23

Just nu känner jag inte särskilt mycket.. kan känna pyttelite i tjejmilen i mellanåt. I vekan har jag haft massor av symtom men jag längtar nästan till illamåendet för att veta att det går framåt.

• mammsen79

Hej alla gravida någon som hade ägglossningstest med fast gubbe som visade fast smile gubbe i flera dagar som är gravid? Någon som fått så kallad nidlödning?

• Oktober23

Hej mammsen79!

Min kom tydligen aldrig till fast gubbe, jag hade endast blinkande från ena dagen till den andra. Jag missade säkert den fasta men jag blev ju gravid i allafall. Nidblödning har jag inte heller haft. Är i vecka 6 (5+4).

• Elinmarie

Hej alla! Hoppar väl in här jag med :) Gick in i vecka 9 idag,

Tänkte vänta med att gå med i någon sånhär grupp till efter vecka 13 då jag varit med om ett MA tidigare. Fostret dött i vecka 8 men upptäcktes på ultraljud vecka 12. Hade inga tecken på att något skulle vara knasigt med min graviditet då , ingen blödning, ingen smärta .. Så självklart är man orolig denna gång men hoppas ju såklart att allt går vägen :)

• mammsen79
    Oktober23 skrev 2016-10-23 07:55:32 följande:

Hej mammsen79!

Min kom tydligen aldrig till fast gubbe, jag hade endast blinkande från ena dagen till den andra. Jag missade säkert den fasta men jag blev ju gravid i allafall. Nidblödning har jag inte heller haft. Är i vecka 6 (5+4).

Tack för svar, själv har jag testet med ingen gubbe eller en fast gubbe.
  • Ang82

Gjorde ett nytt grav test nyss, pluset har minskat :( visst var på toa 06 imorse och nu vid 10,30 men det borde ju inte göra något. Haft blödningar och väldigt mycket värk till och från sedan i fredags, får försöka acceptera vad det innebär. Mår inget vidare :(

• karinora

Jag plussade för runt 2 veckor sedan och det är beräknat till 4 juni 2017! Jag är 23 år gammal och väntar mitt första barn. Ska bli spännande ????

Svar på tråden BF juni 2017