• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • The möther
    MiniV skrev 2016-10-24 14:06:25 följande:
    Färga på! Frisörerna själva jobbar ju när de är gravida och jag har svårt att se att kemikalier som möter hårbotten skulle fördas ner till bebisen! Jag kommer fortsätta färga! Ska till frisören på tisdag! :)
    Dock finns det forskning på att frisörer löper större risk för missfall.
    Själv avstår jag från färgning under graviditeten denna gng, speciellt nu under första tiden när de är som känsligast. Kemikalier vi får på huden stannar ju inte där. Men det är ju självklart att det är upp till var och en. Det är ju inte säkert att det påverkar alls, men personligen tillämpar jag försiktighetsprincipen i detta fall.
    Det går att läsa om hårfärgning och graviditet på 1177 och läkemedelsverkets hemsida tex :)
  • The möther
    Komigennubebis skrev 2016-10-24 14:40:47 följande:

Hejsan!

Jag och min sambo försökte få barn i strax över ett år innan det efterlängtade pluset kom, bara några dagar innan vi skulle åka iväg på vårt första ivf-möte! Det verkar vara lite av en klassiker ;) Vi är otroligt glada och förväntansfulla och håller alla våra tummar och tår för att knodden stannar kvar! Det är min allra första graviditet :D

Vi har bf den 15 juni!

Är det fler som känner sig fruktansvärt trötta? Jag vet inte vad jag ska ta mig till, orkar knappt röra på mig utan att bli helt slut. Har ni några tips? Vill inte att det ska gå ut alltför mycket över skolan ;)

Ja. Jag är helt sängliggandes vissa dagar. Orkar sällan äta ordentligt pga. illamåendet heller, så det blir ju en ond cirkel. Längtar verkligen tills denna första tid är över..
    Tipset är väl att vila så mycket det går :)
  • The möther
    Twinsmom skrev 2016-10-24 20:24:20 följande:

Jag plussade idag! Min andra graviditet! Fick sent missfall av ena tvillingen och den andra klarade inte sig för fyra månader sen så den här gången hoppas jag och mannen att det går gången ut

Vad jobbigt :( Hoppas det går vägen denna gång. Grattis!
  • Mibutanche

Hej! Jag har 2 stora grabbar sen tidigare (20 o 17 år) men min man inga, vi har försökt i ca 2 år och stått på kö till ivf i ca 1 år. Precis när vi fick hem våran tid om o få börja behandling så plussade jag! Bf 10 juni, det känns såå overkligt! :o Till skillnad från de andra gångerna så är mitt illamående minimalt, dock är jag trött konstant och har fått en rätt imponerande hylla! ^^

• MartaV

Var på inskrivning i fredags, råkade ut för hemsk barnmorska, som inte lyssnade, avbröt mig och nekade KUB, trots att jag bor i Stockholms län. Skulle bara gå med på det om jag sa att jag ville göra abort. Gick därifrån förkrossad. Men igår ringde och bytte barnmorska, fick remiss till KUB på en gång, samt tid till läkare, så nu är jag 50% sjukskriven för illamåendet. :) och imorgon ska jag på ultraljud och kolla om det är ett eller två hjärtan som slår. :)

• klaraPee

Bra tråd och spännande att följa er alla! Jag plussade här om dagen och bf är 28 juni (min sambos födelsedag hehe). Första graviditeten för oss båda. Idag ringde jag barnmorskemottagningen och bokade tid för inskrivning. Mår bra än så länge om man bortser från värk i magen och humörsvängningar. Tuttarna börjar ta form med hehe.

• Jostr

Jag plussade i fredags och ringde barnmorskan idag, vi ska ses redan nästa vecka. Lite extra kul att bebisen förväntas komma på min 25årsdag, 25/6 :)

• Fru89

Godkväll! Känns som att tråden börjar bli ganska stor (även om det är väldigt roligt att ta del av så mångas tankar och funderingar) så jag tänkte om det fanns intresse att starta en till tråd? Det finns ju en som heter Bf 27maj-3juni. Så jag tänkte förslagsvis att den nya skulle bli "BF 4juni-11juni"?

• Jn1
    Fru89 skrev 2016-10-25 19:43:09 följande:

Godkväll! Känns som att tråden börjar bli ganska stor (även om det är väldigt roligt att ta del av så mångas tankar och funderingar) så jag tänkte om det fanns intresse att starta en till tråd? Det finns ju en som heter Bf 27maj-3juni. Så jag tänkte förslagsvis att den nya skulle bli "BF 4juni-11juni"?

Absolut, jag är på :)
  • LinneaM93

Hej igen! Måste fråga: är det NÅGON annan som är grymt törstiga HELA TIDEN? Dricker säkert 3-5 liter per dag? Och törsten går inte bort... Är i vecka 6 (5+4 vad jag vet), detta har hållt på i ca 3 dagar. Är rätt obehagligt när inget släcker törsten :(

Svar på tråden BF juni 2017