• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Biirna
    LolloG skrev 2016-10-21 14:13:55 följande:

Förlåt om jag ställer en sån här fråga, men är det någon som fått ett missfall nån gång? Jag vet ju fortfarande inte om jag fått ett eller inte men jag har bara haft molande värk (inga hugg inte jätte ont) och haft det ett tag, jag mår fortfarande illa på mornar och duster på dagarna, har även börjat få halsbränna men min värk i brösten har avtagit, någon som vet om man kan ha molande värk och det andra efter att man fått ett missfall?

Hoppas självklart att det bara är en "vanlig blödning" men får inte veta förrän 31/10. Skulle verkligen uppskatta lite hjälp!

Vilken vecka är du i?
    Jag fick en större blödning i vecka 6, är nu i vecka 9(8+0).
    Jag var jätte rädd att jag fått ett missfall, jag hade skärande smärta under själva blödningen men inga kramper. veckan efter hade jag molvärk och kan fortfarande ha det till och från, har även haft små blödningar efter den stora blödningen.

Jag gjorde ett tidigt UL på gyn ca 1 vecka efter blödningen och då fick jag se det lilla hjärtat flimmra.
    Så det behöver inte betyda att du fått missfall!

Kontakta gyn eller privat gyn så du får göra ett tidigt UL!

• LolloG
    Biirna skrev 2016-10-21 14:32:13 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag fick en större blödning i vecka 6, är nu i vecka 9(8+0).

Jag var jätte rädd att jag fått ett missfall, jag hade skärande smärta under själva blödningen men inga kramper. veckan efter hade jag molvärk och kan fortfarande ha det till och från, har även haft små blödningar efter den stora blödningen.

Jag gjorde ett tidigt UL på gyn ca 1 vecka efter blödningen och då fick jag se det lilla hjärtat flimmra.

Så det behöver inte betyda att du fått missfall!

Kontakta gyn eller privat gyn så du får göra ett tidigt UL!

Antagligen är jag i v5 men är ej säker, det är precis så jag har det också eller hade skärande känsla men har bara molande värk nu och tror jag haft den värsta blödningen nu. Blir orolig då brösten slutat ömma och så :/

Jag ska till bm och prata på tisdag och har ett vul inbokat mån 31/10 så jag hoppas att jag har sån tur som du och får se ett litet flimmrande hjärta :) det är ju skit jobbigt med denna väntan. Tack för att du skrev, nu fick jag iaf lite hopp tillbaka :)
  • Jn1
    Snorhyveln skrev 2016-10-21 11:02:23 följande:

Haha Gud så spännande :) jag har faktiskt också funderat på tvillingar då vi har tvillingar och trillingar på båda sidor :O och min man är enäggstvilling (otroligt mkt tvillingar hit o dit).

Jag ska på inskrivning nästa vecka på onsdag!

Spännande med tvillingar! :) men det är bara kvinnan som bär på tvilling- och trilling genen, inte mannen :) har man några speciella symtom när man bär på fler än en, någon som vet? :)
  • MartaV
    Madde87 skrev 2016-10-21 14:27:32 följande:

Är det nån mer än jag som upplever att det typ ilar ner mot rumpa, lår och höfter? Undrar mest vad det kan bero på?

Kan vara början på foglossning. Träffa en sjukgymnast för att vara säker och få råd och tips. :)
  • Jessypessy

Hejsan och grattis till er alla! Jag är i vecka 8 (7+2). Beräknad till 7-8 juni enligt appen om jag inte minns fel. Har inte ringt bm än, då inskrivningen brukar ske vecka 12 här, innan är det hälsosamtal och inte nå koller eller så.. Men ska ringa på måndag. Anledningen att jag väntat är också för att förra graviditeten blev en hemsk upplevelse.. Jag var på ultraljud i vecka 9 allt såg bra ut. Och efter det tickade allt på som vanligt tills jag i vecka 17 började få ont. Små blödningar kom , blev säng liggandes , feber osv. Men både 1177, bm och andra inom sjukvården sa bara att är de missfall kan de inget göra.. Så skulle återkomma om jag blödde igenom en binda på mindre än en timme. Men hade så svårt att förstå varför jag skulle ha så ont och feber utan att vara i trygghet på sjukhuset.. Så en natt när jag skulle upp på toa, kände jag hur något rinner efter benet, och ja mycket riktigt var det blod.. Och slutat med att det tillslut forsar blod ur mig, aldrig sett sådan mängder.. tänker väl inte ta hela historien här, men va en traumatisk upplevelse för mig... Vill inte skrämma er andra , men det är min förklaring till varför jag är så uppstressad, rädd, och orolig denna gång. Kan inte sova om nätterna, vrider och vänder på mig.. Så just nu glädjs jag inte så mycket utan är mest rädd och trött hela tiden. Självklart är jag glad och vill ha barn men oron tar störst plats just nu tyvärr. Har ett himla illamående och enorm huvudvärk , vilket känns positivt ändå, då kanske allt står rätt till hittills iaf :D Ska dock kräva ultraljud kring vecka 12, vill inte gå enda till vecka 17 igen och tro att allt är okej. Detta blir i sådanafall mitt första barn :D

• Elvi1987

Hej! Grattis till alla plus! :) Jag har precis gått in i vecka 7, bf 17 juni. Det är första barnet så det känns väldigt spännande och kul! :) Jag har fått tid för inskrivning 22 november, verkar senare än de flesta?

Jag känner nästan inga gravidsymtom alls och är väldigt sugen på att träna. Jag spelar fotboll och gillar att gå på högintensiva pass på Friskis. Vissa skriver att man ska träna på som vanligt, andra att man redan tidigt bör undvika högintensiva pass och för mycket hopp och dylikt. Hur gör ni andra med träningen?

• Fru89
    Elvi1987 skrev 2016-10-21 17:44:48 följande:

Hej! Grattis till alla plus! :) Jag har precis gått in i vecka 7, bf 17 juni. Det är första barnet så det känns väldigt spännande och kul! :) Jag har fått tid för inskrivning 22 november, verkar senare än de flesta?

Jag känner nästan inga gravidsymtom alls och är väldigt sugen på att träna. Jag spelar fotboll och gillar att gå på högintensiva pass på Friskis. Vissa skriver att man ska träna på som vanligt, andra att man redan tidigt bör undvika högintensiva pass och för mycket hopp och dylikt. Hur gör ni andra med träningen?

Det är så olika från landsting till landsting. Jag ska på inskrivning den 18 november ( hälsosamtal på måndag) och jag går in i vecka 8 i morgon. Går alltså in i vecka 13 dagen efter inskrivningen.
  • Smorrisson
    Elvi1987 skrev 2016-10-21 17:44:48 följande:

Inga problem att hålla i träningen. Egentligen bara positivt! Jag tränade hela förra graviditeten fram tills min son kom. Det är när man börjar bli större och bäckenet blir påfrestat på annat sätt som man kan tänka på att inte belasta det för mycket. Men så länge det känns bra och inget är obekvämt så kör på! Man kan modifiera många övningar också.
  • Elvi1987

Tack fru89 och Smorrisson för svar! Då siktar jag på att träna på så länge jag orkar och hoppas att det inte innebär några risker! Jag har en cup i vecka 11 så jag hoppas jag kan hålla på fram till dess och anpassa träningen mer efter jul :)

• Smorrisson
    Elvi1987 skrev 2016-10-21 18:32:29 följande:

Tack fru89 och Smorrisson för svar! Då siktar jag på att träna på så länge jag orkar och hoppas att det inte innebär några risker! Jag har en cup i vecka 11 så jag hoppas jag kan hålla på fram till dess och anpassa träningen mer efter jul :)

Bör inte vara några problem :) jag har hållt i bra fram tills för två veckor sen när illamåendet och den extrema tröttheten kom. Men vet att det var som värst med tröttheten några veckor med sonen med sen kom jag igång igen. Kanske inte som vanligt men skapligt iallafall :)
Svar på tråden BF juni 2017