• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Oktober23
    Eni skrev 2016-10-21 13:53:07 följande:

Så spännande!

Jag vet faktist inte, kanske ringer nästa vecka. :)

Ja gör det
  • Nilla6

Hej heter Pernilla, är 32 år gammal, plussade idag 4+0 med 3e barnet, har Philip som är 8 år och Adam som är 11 månader. Inte planerat alls då yngsta är ivf och vi inte ska kunna få fler barn(utom första) naturligt då sambon har en ärftlig njursjukdom som påverkar spermierna. Men såg vita vårtor/prickar på brösten idag och mensen kom inte i morse så tog ett test som va positivt. Ingen bra tidpunkt då jag är beräknad då vi skulle gift oss men vi tar det som det kommer helt enkelt.

• doris123

jag har ju räknat fel och har troligtvis BF 30 juni. Tungan ute men jag får väl hoppa in i en julitråd om jag blir framflyttad efter RUL, haha. vecka 5 imorgon.. har knappt fattat att det är sant än...

• Fru89

Hej vecka 8 :) men hur ska jag klara av väntan till det börjar bli "säkert" o man kan njuta mer? Lika lång tid som jag vetat att jag är gravid, lika lång tid är det kvar till vecka 12 (plus ett par dagar till)... Åååh suck!

Idag ska vi i allafall avslöja för den blivande farfar'n (o farmor) på sin födelsedag, deras andra barnbarn. Och i morgon för min mamma som har kalas (fyllde förra veckan) och hennes sambo, deras första! Ååh jag är så nervös o spänd o förväntansfull på samma gång! Ska bli spännande o se deras reaktioner :)

• Maddis94444

Idag har jag fått en liten blödning men mest brun i färgen! Håller jag på att få ett missfall?? Är i vecka 6 (5+5)
    Har en ganska molande känsla i magen också, inte lika stark som vid mens men det känns ändå märkligt!!

• Jn1
    Maddis94444 skrev 2016-10-22 13:28:54 följande:

Idag har jag fått en liten blödning men mest brun i färgen! Håller jag på att få ett missfall?? Är i vecka 6 (5+5)

Har en ganska molande känsla i magen också, inte lika stark som vid mens men det känns ändå märkligt!!

Behöver inte vara ett missfall. Har du blödigt något mer? Hur mycket blod? Jag fick en pytteliten brun flytning i onsdags, men inget mer. Jag behövde inte oroa mig, det var vanligt fick jag till svar. Molande värk kan man ha ändå, sk växtvärk :) har du graviditetssymtom annars? Har dom avtagit/försvunnit?
  • Maddis94444
    Jn1 skrev 2016-10-22 19:08:39 följande:

Behöver inte vara ett missfall. Har du blödigt något mer? Hur mycket blod? Jag fick en pytteliten brun flytning i onsdags, men inget mer. Jag behövde inte oroa mig, det var vanligt fick jag till svar. Molande värk kan man ha ändå, sk växtvärk :) har du graviditetssymtom annars? Har dom avtagit/försvunnit?

Jo mina symtom är kvar, fortfarande ömmande bröst.. men antar att dom inte bara försvinner direkt heller :/

Blödningen ökade en del och blev lite mer slemaktig. Jag har inge ont eller känner av något.. nu är det knappt nå blod alls längre. Så jag antar att jag precis haft missfall.
  • MariaS

Hej! Jag har nyss plussat och ska vara i början av v.5, men jag känner ingenting... Tidigare har jag känt lite molvärk, men nu har jag bara lite svullen mage. Bör jag vara orolig? Jag har inte blött eller haft smärtor i magen. Har läst om andra som inte känt av sin graviditet förrän senare men blir ändå nojig. Vill bara vara jätteglad men vågar inte riktigt tro på det då jag inte känner något direkt. Någon som känner igen sig?

• Jn1
    Maddis94444 skrev 2016-10-22 20:09:30 följande:

Jo mina symtom är kvar, fortfarande ömmande bröst.. men antar att dom inte bara försvinner direkt heller :/

Blödningen ökade en del och blev lite mer slemaktig. Jag har inge ont eller känner av något.. nu är det knappt nå blod alls längre. Så jag antar att jag precis haft missfall.

Okej, det kan vara ett MF, lika väl som att det inte behöver vara det. Ring till 1177 och berätta och be om att få åka in och göra ett vul :)
  • Smorrisson
    MariaS skrev 2016-10-22 20:20:26 följande:

Hej! Jag har nyss plussat och ska vara i början av v.5, men jag känner ingenting... Tidigare har jag känt lite molvärk, men nu har jag bara lite svullen mage. Bör jag vara orolig? Jag har inte blött eller haft smärtor i magen. Har läst om andra som inte känt av sin graviditet förrän senare men blir ändå nojig. Vill bara vara jätteglad men vågar inte riktigt tro på det då jag inte känner något direkt. Någon som känner igen sig?

Hej! Jag förstår din oro och jag kände likadant. I vecka 5 kände jag absolut ingenting. Vecka 6 typ molvärk men inte varje dag och humörsvängningar. Ordentliga symptom kom inte förrän typ vecka 7. Trötthet, illamående, kräkningar och ömma bröst. Men fortfarande skiljer det mycket från dag till dag. Är i vecka 9 på måndag
Svar på tråden BF juni 2017