• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Komigennubebis

Hejsan!

Jag och min sambo försökte få barn i strax över ett år innan det efterlängtade pluset kom, bara några dagar innan vi skulle åka iväg på vårt första ivf-möte! Det verkar vara lite av en klassiker ;) Vi är otroligt glada och förväntansfulla och håller alla våra tummar och tår för att knodden stannar kvar! Det är min allra första graviditet :D

Vi har bf den 15 juni!

Är det fler som känner sig fruktansvärt trötta? Jag vet inte vad jag ska ta mig till, orkar knappt röra på mig utan att bli helt slut. Har ni några tips? Vill inte att det ska gå ut alltför mycket över skolan ;)

• Golden23

Hej :) Jag är gravid i v 6 och är planerad till 19 Juni vad roligt att följa er andra som också är beräknade till Juni.

• doris123
    Jn1 skrev 2016-10-24 14:36:35 följande:
    Okej, vet inte av egen erfarenhet men var en tjej som skrev i ett forum att hon hade tagit ett test ca en vecka innan mensen, och det var positivt, hon tog sen ett till test någon dag innan mens och det var negativt. Mensen kom som vanligt och det visade sig att hon inte var gravid. Men som sagt, jag såg det ju inte med egna ögon, men känns också konstigt om någon skulle ljuga ihop en sån historia.. :)
    enda sättet att plussa och sen inte vara gravid är att få ett tidigt missfall.. testen kan one visa positivt utan håg i kroppen.
  • annajaeske1
    Mamma för första gången skrev 2016-10-24 09:30:28 följande:

Jag har nästan tappat aptiten kan jag säga.

Har inte mått illa riktigt ännu.

Jag läste lite om ''mensvärk'' och det sägs att livmodern växer, därav värkar. Så inget att oroa sig för.

Jag är 24 år, och bor i haninge. Första barnet så är riktigt nervös.

Hur gammal är du? Och vart bort du?

Så känner jag också. Inget är direkt GOTT men är ändå sjukt hungrig haha.. jag ringde barnmorskan idag för inskrivning och pga min långa cykel har jag nog bf sista dagarna i juni ist för 14e som appen säger:) jag är 25, bor i Norrköping och det är också första förlig. helt sjukt att man ska bli mamma, har alltid sagt att när jag är 25 känns det lagom att bli mamma och om det inte blir enförsening sen så är det precis nån vecka innan jag fyller 26 jag ska föda :) när jag ringde idag sa hon: "är det första barnet".. frågan kändes jättemärklig det känns fortfarande så himla overkligt .. tid fick jag den21/11 Då jag ska va i v 8.. evig väntan haha! Har du skrivit in dig och fått ett datum på första möte?:)
  • Oktober23
    doris123 skrev 2016-10-24 13:29:24 följande:

fast nä... det kan aldrig ge ett felaktigt positivt svar.

Jo det kan viddt ge ett felaktigt positivt svar. Har gjort det på mig.
  • Snurran81
    Jn1 skrev 2016-10-24 14:36:35 följande:

Okej, vet inte av egen erfarenhet men var en tjej som skrev i ett forum att hon hade tagit ett test ca en vecka innan mensen, och det var positivt, hon tog sen ett till test någon dag innan mens och det var negativt. Mensen kom som vanligt och det visade sig att hon inte var gravid. Men som sagt, jag såg det ju inte med egna ögon, men känns också konstigt om någon skulle ljuga ihop en sån historia.. :)

Kanske var ett tidigt MF
  • Tribus
    Sassa4 skrev 2016-10-23 15:46:37 följande:

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

Jag blir! Har hyperemesis blir sängliggandes och bara spyr. Kan inte äta, knappt röra mig och ännu mindre ta hand om barnen.
    Första graviditeten provade jag allt, seaband, åksjuketabletter, äta innan jag gick upp ja alla "bra" idéer. Ingenting fungerar på mig.

Lergigan och lergigan comp hjälper lite, be att få det utskrivna. Annars är det sängen som gäller. (För mig i iallafall). Man blir helt handlingsförlamad.

Bf 16 Juni och ligger i horisontellt läge med spypåsar och vatten kanske nyponsoppa. Mat går icke! Men sjävklart jätteglad över det lilla som ställer till det så. ????
  • Twinsmom

Jag plussade idag! Min andra graviditet! Fick sent missfall av ena tvillingen och den andra klarade inte sig för fyra månader sen så den här gången hoppas jag och mannen att det går gången ut

• Eldra

Hej! Jag plussade för ca 1 v sen, tror jag är i v 6, är det någon annan som har än jag som tycker det spänner där nere vid magen mycket? Känns som ett tryck neråt också, min barnmorska tror det kan vara uvi då jag hade det för ca 3 v sen, sen kan det vara ligamenten? Väntar andra barnet. Har känt så hela dagen idag. Men det är inget som gör ont. Påminner om sammandragningar?!

• Grodan1234

Hej!

Jag måste fråga om någon här vet om min föräldrapenning skyddas om jag är sjukskriven pga stressreaktioner och utmattning?

Läkaren vill ev fortsätta sjukskrivningen och jag är väldigt orolig för fp.

Svar på tråden BF juni 2017