• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Jn1
    karinora skrev 2016-10-23 11:31:08 följande:

Jag plussade för runt 2 veckor sedan och det är beräknat till 4 juni 2017! Jag är 23 år gammal och väntar mitt första barn. Ska bli spännande ????

Vad roligt, grattis! :) jag är också beräknad till 4 juni, blir första här å :)
  • Smlan

Jag ganska säker på att jag har blivit matförgiftad. Spydde hela natten och har nu 38 graders feber. Det värker i hela kroppen. Är så nojig att jag ska ha förstört något för bebisen nu :( Är i v 5, 4+3.

• Kärleksbarn00

Ush har en skitdag. Bryter ihop och gråter för minsta lilla. Känner mig inte gravid pga av typ inga symtom och då blir jag jätteledsen för det. Äntligen har vi plussat efter fyra ivf försök och inte ens då kan man vara glad. :(

• doris123
    Smlan skrev 2016-10-23 12:30:58 följande:

Jag ganska säker på att jag har blivit matförgiftad. Spydde hela natten och har nu 38 graders feber. Det värker i hela kroppen. Är så nojig att jag ska ha förstört något för bebisen nu :( Är i v 5, 4+3.

när jag var gravid med min dotter i vecka 8 blev jag också matförgiftad... spydde säkert 10-15 gånger under natten. var jätteorolig för lilla pyret, men fick sedan lyssna på hjärtat i vecka 11 och allt var hur bra som helst Glad ring en BM om du är orolig och hör vad de har att säga.
  • Sassa4

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

• CarinElisabeth
    Sassa4 skrev 2016-10-23 15:46:37 följande:

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

Hej! Stackars du, det är skitjobbigt. Jag har likadant, fast inte fullt så illa ännu. Visst kan du bli sjukskriven, ring vc imorgon bitti när de öppnar och be att få en akuttid. Särskilt viktigt att du får vara hemma och hålla dig i sängen om du får upp allt. Finns risk att du blir uttorkad och mår ännu sämre om du inte får behålla något.

Kolla också när du behöver ett sjukintyg på jobbet, särskilt om du inte har berättat än så kanske du bara ska ringa jobbet och säga att du är sjuk och är borta denna vecka.

Be att få lergigan comp mot illamående, det funkar för en del. Liten varning att du kan bli jättetrött av det. Om du inte vill testa det så prova med postafen eller åksjukearmband, det hjälper en del. Lycka till och stor styrkekram till dig!
  • Mamma för första gången

Hejhej!

Ja vore super om vi alla kunde dela med oss allt här.

Plussade förra veckan och var på drop in tid hos MVC för att dubbelkolla ytterligare.

Men barnmorskan var så otrevlig att jag gick därifrån med bekymmer.

Skall boka tid hos någon annan barnmorska nu.

• Smlan
    doris123 skrev 2016-10-23 14:26:53 följande:
    när jag var gravid med min dotter i vecka 8 blev jag också matförgiftad... spydde säkert 10-15 gånger under natten. var jätteorolig för lilla pyret, men fick sedan lyssna på hjärtat i vecka 11 och allt var hur bra som helst Glad ring en BM om du är orolig och hör vad de har att säga.
    Tack för att du delar med dig. Jag ringde 1177 imorse och de sade att det inte skulle påverka. Jag får helt enkelt lita på det. Jag har varit väldigt orolig för missfall redan innan detta så det hjälpte inte direkt. Men jag har vilat hela dagen och försökt fått i mig lite vätska. Nu börjar jag få hopp om livet igen :) Längtar så efter att man får se/höra ett livstecken där inifrån!
  • Viccy

Hoppar in här. Har nyligen plussat och tror att jag har bf 29 juni. Fösta barnet så är riktigt nervös!

Svar på tråden BF juni 2017