• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • doris123
    Jn1 skrev 2016-10-24 13:22:32 följande:
    Vänta med att testa iallafall till dagen innan beräknas mens. Testar man för tidigt kan det ge felaktigt svar, både negativt och positivt.
    fast nä... det kan aldrig ge ett felaktigt positivt svar.
  • mammsen79
    doris123 skrev 2016-10-24 13:16:14 följande:

digitalt test är dyrt och du är ju så tidigt efter ÄL så det känns lite bortkastat eftersom det kan visa "inte gravid" trots att du är det. vänta antingen några dagar till eller köp billiga tester, typ på testlagret :)

det är iaf vad jag skulle gjort.

Har redan beställt två pack digitalt ????
  • doris123
    mammsen79 skrev 2016-10-24 13:35:25 följande:
    Har redan beställt två pack digitalt ????
    jo men om dom är negativa kan det fortfarande vara för tidigt att testa menar jag :) så du kan spara på dom.
  • MiniV
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-18 15:05:06 följande:

Jag sitter hos frisörer och färgar utväxten (bestämt sedan länge). Berättade faktiskt för henne om den nyupptäckta graviditeten då jag är orolig för allt. Hon sa att det absolut inte var någon fara mer än att håret kan reagera lite annorlunda på färgen pga hormoners. Hade ni också vågat? :/

Färga på! Frisörerna själva jobbar ju när de är gravida och jag har svårt att se att kemikalier som möter hårbotten skulle fördas ner till bebisen! Jag kommer fortsätta färga! Ska till frisören på tisdag! :)
  • MiniV
    Polly1 skrev 2016-10-20 12:46:18 följande:

Hur tänker ni kring fosterdiagnostik, första ul osv?

Jag ska första gången till bm om drygt en vecka och är då i vecka 8. Jag vet att jag inte kommer att kunna vänta till v. 18-20 på första ul, så kommer göra det privat om det inte erbjuds.

Tänker ni göra kub test eller hur resonerar ni? Jag bor i Halland och vet att det gått igenom att det ska erbjudas kub test, men vet inte om det finns att tillgå förrän efter årsskiftet. Så isf är ju frågan om jag ska åka till annat landsting eller betala för det... antar att vi får veta mer hos bm men vet inte hur jag själv tycker och tänker :s

Jag gjorde inte Kub med mitt första och kommer inte göra med mitt andra. Fick se första gången på Rutinultraljudet v.19 tror jag vi var i då. Tog inte heller reda på kön.
  • mammsen79
    doris123 skrev 2016-10-24 13:54:54 följande:

jo men om dom är negativa kan det fortfarande vara för tidigt att testa menar jag :) så du kan spara på dom.

Det har du rätt i men gör ett om någon dag så väntar jag in min mens annars o testar andra testet där efter.
  • MiniV
    Mamma för första gången skrev 2016-10-23 16:24:07 följande:

Hejhej!

Ja vore super om vi alla kunde dela med oss allt här.

Plussade förra veckan och var på drop in tid hos MVC för att dubbelkolla ytterligare.

Men barnmorskan var så otrevlig att jag gick därifrån med bekymmer.

Skall boka tid hos någon annan barnmorska nu.

Bra att du byter! Det är jätteviktigt att det ska kännas bra med barnmorskan! Jag ska ha samma som jag hade sist! :)
  • MiniV
    annajaeske1 skrev 2016-10-24 00:31:28 följande:

Vi borde skapa en FBgrupp!:)

Det finns en. Kolla några sidor tillbaka! ;)
  • Jn1
    doris123 skrev 2016-10-24 13:29:24 följande:

fast nä... det kan aldrig ge ett felaktigt positivt svar.

Okej, vet inte av egen erfarenhet men var en tjej som skrev i ett forum att hon hade tagit ett test ca en vecka innan mensen, och det var positivt, hon tog sen ett till test någon dag innan mens och det var negativt. Mensen kom som vanligt och det visade sig att hon inte var gravid. Men som sagt, jag såg det ju inte med egna ögon, men känns också konstigt om någon skulle ljuga ihop en sån historia.. :)
Svar på tråden BF juni 2017