• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • doris123
    10oktober skrev 2016-10-24 06:49:28 följande:

Hejsan! Jag är 27 år och plussade i förrgår. Första barnet men tredje graviditeten. Har haft två tidiga mf innan... men detta ska gå vägen har jag bestämt! :)

Är i vecka 5 och bf 28 juni. Går också gärna med i grupp på fb om det finns plats! :)

vad kul! grattis! jag är också 27 och har BF 30 juni :)

och jag går också gärna med i FB-grupp
  • Fru89

Åååh typiskt! Min barnmorska var sjuk idag så det blev inget hälsosamtal. Vi skulle kombinera det med inskrivningen den 18/11 istället... Åååh vad lång väntan!

Jag o mannen blev dock sugna på att försöka få till en vul i stället innan inskrivningen.

• annajaeske1
    Mamma för första gången skrev 2016-10-24 06:21:42 följande:

Ja men precis! Väntar också på ultraljudet.

Har du också sån där molande mensvärk typ titt som tätt?

Stämmer! Är hungrig så jag mår illa väldigt ofta också ???? Har en kompis som är gravid i v 28 så frågade henne ba hallå är det vanligt att ha "mensvärk" nu och det va det.. för mig känns det typ så och ibland hugger det liksom till lite som när jag själv iaf hade ägglossning:) det sjuka är att jag endast hållit koll på 1 ÄL o då föll poletten ner varför jag fått såna hugg långt ner i magen haha.... hur gammal är du? Vart bor du??:) första barnet?
  • Mamma för första gången
    annajaeske1 skrev 2016-10-24 09:17:53 följande:
    Stämmer! Är hungrig så jag mår illa väldigt ofta också ???? Har en kompis som är gravid i v 28 så frågade henne ba hallå är det vanligt att ha "mensvärk" nu och det va det.. för mig känns det typ så och ibland hugger det liksom till lite som när jag själv iaf hade ägglossning:) det sjuka är att jag endast hållit koll på 1 ÄL o då föll poletten ner varför jag fått såna hugg långt ner i magen haha.... hur gammal är du? Vart bor du??:) första barnet?
    Jag har nästan tappat aptiten kan jag säga.
    Har inte mått illa riktigt ännu.
    Jag läste lite om ''mensvärk'' och det sägs att livmodern växer, därav värkar. Så inget att oroa sig för.

Jag är 24 år, och bor i haninge. Första barnet så är riktigt nervös.
    Hur gammal är du? Och vart bort du?
  • mammsen79

Ni som plussat har ni haft en mellan blödning i början av graviditeten? Och isåfall när plussa ni? Är orolig då jag inte ska ha mens förren 1/11 hade ägglossning den 16 eller 17 oktober

• doris123
    mammsen79 skrev 2016-10-24 12:58:35 följande:

Ni som plussat har ni haft en mellan blödning i början av graviditeten? Och isåfall när plussa ni? Är orolig då jag inte ska ha mens förren 1/11 hade ägglossning den 16 eller 17 oktober

har du haft en blödning nu och hade ÄL 16/17 oktober? för isf kan det ju vara en nidblödning, d.v.s. att ägget fäster.
  • mammsen79
    doris123 skrev 2016-10-24 13:02:31 följande:

har du haft en blödning nu och hade ÄL 16/17 oktober? för isf kan det ju vara en nidblödning, d.v.s. att ägget fäster.

Åh hoppas det är så, när tycker du jag ska testa? beställt digitalt graviditetstest som troligen kommer i morgon på posten. vågar inte ens gå o dansa ikväll då jag har dessa små blödningar. Tacksam för alla svar
  • doris123
    mammsen79 skrev 2016-10-24 13:11:07 följande:
    Åh hoppas det är så, när tycker du jag ska testa? beställt digitalt graviditetstest som troligen kommer i morgon på posten. vågar inte ens gå o dansa ikväll då jag har dessa små blödningar. Tacksam för alla svar
    digitalt test är dyrt och du är ju så tidigt efter ÄL så det känns lite bortkastat eftersom det kan visa "inte gravid" trots att du är det. vänta antingen några dagar till eller köp billiga tester, typ på testlagret :)
    det är iaf vad jag skulle gjort.
  • Jn1
    mammsen79 skrev 2016-10-24 12:58:35 följande:

Vänta med att testa iallafall till dagen innan beräknas mens. Testar man för tidigt kan det ge felaktigt svar, både negativt och positivt.
Svar på tråden BF juni 2017