• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • CharlotteG
    Fru89 skrev 2016-10-27 14:11:31 följande:

Ni som är illamående. Testa Postafen (åksjuketabletter). På mig funkar det jättebra. Tar en på kvällen när jag går o lägger mig och morgonen efter är jag inte illamående. Men måste stödäta lite för att inte bli för hungrig innan lunch (blir illamående av hunger) har med mig tabletterna i väskan ifall jag behöver ta en till under förmiddagen.

Annars testa åksjukearmbanden ist för ta massa tabletter :)! Dom funkade faktiskt :)
    C
  • Jessbox

Jag tar också blodförtunnande varje dag, började idag och första sprutan gjorde ONT! Förra graviditeten tog det flera månader innan sprutorna började göra ont... har bf ca 27 juni, så det är måååånga sprutor kvar! Kämpa på!![/

Usch ja fy :/ tycker också att de där jäkla nålarna känns fast att nålarna ska vara så tunna. Nålar är min största fobi. Sambon får sticka mig eftersom jag inte ens klarar se nålen haha.

• Jessbox

Min förra kommentar skulle vara ett svar på ett tidigare inlägg. Men de tekniska ville visst inte som jag :D

• Jn1
    enilorac81 skrev 2016-10-27 12:55:57 följande:

Skicka till SYSKONRESAN@OUTLOOK.COM för att gå med i fb gruppen

Mailade dig för någon dag sen, men ingen inbjudan till någon Facebookgrupp? :)
  • Fru89
    CharlotteG skrev 2016-10-27 15:51:41 följande:

Annars testa åksjukearmbanden ist för ta massa tabletter :)! Dom funkade faktiskt :)

Funkar toppen med tabletterna så ser ingen anledning att prova annat :)
  • Nilla6
    Crazy catlady skrev 2016-10-27 14:28:46 följande:

Jag fick aldrig någon smärta, konstigt nog, av mitt X.. utan mitt började med bruna flytningar i en vecka typ.. det kom mest när jag va på toa.. inget i bindan.. efter en vecka så övergick det till rödare o färskare blod.. när jag va i vecka 8 (7+ nått) så fick jag en tid för VUL.. då kunde de inte se någon graviditet i livmodern men de såg nått litet onormalt i äggledaren precis vid äggstocken.. med hjälp av blodprov som konstaterade väldigt höga halter av hcg så vart misstanken på X väldigt stor så jag fick komma in dagen efter för akutoperation.. fick även ett svar några veckor efter att det faktiskt va en graviditet i äggledaren.. jag hade tur att min aldrig hann spricka, men eftersom det hade gått så länge så kunde de inte rädda äggledaren.. 

Okej, jag har haft ont till och från, känns som uvi men det visade inget på odlingen, hcg låg på 1100 så det var normalt men måste ta nytt o göra nytt vul.
  • The möther
    Fru89 skrev 2016-10-27 20:20:06 följande:
    Funkar toppen med tabletterna så ser ingen anledning att prova annat :)
    På Fass står det att man bara ska äta om det är absolut nödvändigt och under kortast tid möjligen under graviditet. Man ska inte ta det när man ammar. Så helt riskfritt verkar det ju inte vara...
  • The möther
    hesa83 skrev 2016-10-26 14:40:24 följande:

Tjuhu!

Var på ultraljud idag då jag trodde jag fick missfall igår. Det fick jag troligen också -med en tvilling. För en var kvar i magen och hjärtat pickade på ??

Blev även framflyttad lite, så v 9 nu och nytt bf 6/6 blev det!

Hoppas vi får behålla fightern som är kvar i magen nu.

Vad tråkigt! :( Men ändå en positiv utgång!
  • enilorac81

Det är inte jag som äger mailadressen. Men har sagt till henne som gör det. Hoppas hon återkommer till dig

• LaPil

Hej,

Till alla som vill gå med i en hemliga gruppen på Facebook. Jag hjälper er så snart jag har möjlighet. Ibland dröjer det några dagar innan jag har tid så jag uppskattar ert tålamod. Alla får svar i tur och ordning. ?

Mailadressen är syskonresan@outlook.com

Instagram @syskonresan
Svar på tråden BF juni 2017