• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Ang82

Får tyvärr lämna tråden, glädjen fick vara i några dagar bara. Nu har det gått 1v sedan jag fick mer blödningar och smärtor. Idag tog jag ett nytt test- Inte gravid :( som jag förstått men ändå hade en liten förhoppning kvar. Vänta in att kroppen hoppar igång och att det förhoppningsvis blir ett plus snart igen.

Hoppas det går bra för er andra och grattis till plusen!

• Twinsmom
    Berlinan skrev 2016-10-26 05:45:04 följande:

Plussade också för någon vecka sedan och har enligt egen räkning BF den 12 juni. ???? Bor i Skåne på Österlen, någon mer härifrån?

Har bott där i några år men flyttat till Malmö :)
  • ShadowsTrixie
    Då ansluter jag väll mig till gruppen här också då !

GRATTIS till alla er som plussat Plus

Sista mens första dag 26/9
    BF 3/7-2017 
    (förlöses med snitt så blir väll runt midsommar)

2 barn sedan innan,
    Flicka född 2003
    Pojke född 2006

"Plussade" 19/10 på blodprov som visade HCG 28
    20/10 Clearblue digitalt med veckoindikator 1-2 veckor
    24/10 Clearblue digitalt med veckoindikator 2-3 veckor

Fått missfall tidigare, men nu har vi inte blivit gravida på flera år & nu känns det väldigt annorlunda så vi hoppas lilla "räkan" bestämmer sig för att stanna GravidHjärta

Drömt 4 ggr nu att jag väntat tvillingar .

Symtom :
    Halsbränna
    Sura uppstötningar
    Ospecifierat sug efter 'något'
    molvärk i mage & livmoderstappen
    ömma bröst
    öm över kejsarsnittsärren
    Trött men kan inte sova ordentligt
    Gasig Skrikandes
    Värk i hålfötter, höfter & ryggslut
  • trollis86

Usch vad jag ogillar illamående. Hoppades lite försiktigt att jag inte skulle bli så illamående som förra graviditeten eftersom det tog så länge före jag överhuvudtaget kände något av det. Illamåendet började ca 5 dagar sedan (idag är jag i v 8) och det blir värre för varje dag. Idag har jag knappt ätit något alls och då jag ätit lite blir jag ännu mera illamående. Får så dåligt samvete att inte orka leka och vara så glad som jag brukar vara med min 2 åring.

• The möther
    Ang82 skrev 2016-10-28 23:17:24 följande:

Får tyvärr lämna tråden, glädjen fick vara i några dagar bara. Nu har det gått 1v sedan jag fick mer blödningar och smärtor. Idag tog jag ett nytt test- Inte gravid :( som jag förstått men ändå hade en liten förhoppning kvar. Vänta in att kroppen hoppar igång och att det förhoppningsvis blir ett plus snart igen.

Hoppas det går bra för er andra och grattis till plusen!

Usch vad tråkigt.. Många upplever att det är lättare att bli gravid direkt efter ett missfall (har personligen blivit det två ggr). Hoppas att det tar sig snart igen.
  • The möther
    trollis86 skrev 2016-10-29 21:15:32 följande:

Usch vad jag ogillar illamående. Hoppades lite försiktigt att jag inte skulle bli så illamående som förra graviditeten eftersom det tog så länge före jag överhuvudtaget kände något av det. Illamåendet började ca 5 dagar sedan (idag är jag i v 8) och det blir värre för varje dag. Idag har jag knappt ätit något alls och då jag ätit lite blir jag ännu mera illamående. Får så dåligt samvete att inte orka leka och vara så glad som jag brukar vara med min 2 åring.

Jag håller med... för mig slog det till i v.6 och pågår fortfarande nu i v.9. Är helt sängliggandes vissa dagar. Man blir ju så matt av att inte äta, och illamåendet påverkar ens psyke. Skulle helst vilja sova mig igenom den här första tiden. Men med två barn och jobb så är det ju ganska omöjligt. Vid övriga graviditeter har det planat ut runt v.14, så jag hoppas verkligen att det klingar av senast då denna gng också! Man orkar ju inte..
  • Smlan

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

• Smorrisson
    Smlan skrev 2016-10-30 07:45:55 följande:

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

Jag tycker snarare det låter orimligt att du skulle ställa in med vänner du nästan aldrig träffar. Jag berättade denna gång för mina föräldrar i vecka 8. Men de är för att jag haft flera missfall innan och de vet ju om dem så jag vill ha deras stöd om det händer något. Jag har dock alltid berättat ganska tidigt för mina två närmsta vänner. Det är upp till var och en tycker jag. Men jag hade berättat för mina vänner om jag var du.
  • Melisaaa

Jag är bara i v 6 och har redan berättat för min familj o närmsta vänner. Visst kan man få missfall men det är nog omgivningen oxå med på. Tycker d är skönt att prata om graviditeten med dom om man har frågor eller funderingar. Likaså om man får missfall så har man ngn att prata med. Övriga berättar jag för senare. I vecka 12-14. Dessutom så är jag väldigt svullen så vet inte hur länge till jag kan dölja det??
  • Jn1

Hihi jag berättade för min bästa vän innan jag ens hade berättat för blivande pappan :) berättade sen för honom och ytterligare 2 vänner innan familjen fick veta.
Svar på tråden BF juni 2017