• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Natalila

De är så jobbigt nu.. tredje dagen med illamående och ingen ork alls. Vill ju kunna vara med min son, vill inte missa en dag med honom men orkar bara ligga på soffan.. tar varje chans jag får när jag mår lite bättre att mysa iaf. Ibland kommer tankarna om det är värt det här dåliga mående.. men får hoppas att det går över snart. Vecka 8 nu!

• Angie87
    annajaeske1 skrev 2016-10-26 19:18:21 följande:
    PRECIS sådär mår jag också, har ingen större aptit, älskar mat o godis annars men nu är det precis tvärtom. Dock måste jag äta för att inte må ännu mer illa och kunde ej behålla maten varken igår eller iförrgår, va som att va lite magsjuk o maten va högt uppe i strupen typ, men idag (peppar peppar ta i trä) har jag inte behövt spy ;)
    Haha ja jag känner igen mig exakt i de du skriver! jag älskar mat och godis,bullar,fika i vanliga fall men nu är jaginte sugen på nått. köpte gifflar som är min stora favorit men fick nästa pina i mig själv en enda! 
    men som sagt , äter jag inte alls så mår jag ännu mer illa. Jag kar verkligen kräkfobi så de kan nog vara väldigt mycket psykiskt som gör att jag inte spyr.
    men de är rätt jobbigt att känna sig smått magsjuk hela tiden och de liksom går runtrunt i magen, och maten sitter uppe i strupen..
    Puh hoppas denna fas går över snart..
  • Crazy catlady

Idag va jag på VUL och fick äntligen se att allt satt där det skulle! Fick tidigt vul just för att jag har ett X i bagaget. Dock kunde de inte se hjärtat än, men jag e bara glad att allt såg jättebra och fint ut.. nu gäller det att slappna av och invänta nästa UL i vecka 13 typ.. hehe jag e bara i vecka 6 nu =)

• Oktober23

Mitt illamående har startat nu och det är inte roligt. På morgonen är det som värst. . Tänker också att detta får bli värt all väntan på något gott.. om 13 dagar ska jag på vul och hoppas på att få se det lilla hjärtat slå, jag fick ju aldrig se det sist eftersom det slutade i ett missfall. Denna gången tror jag på denna bebisen. BF 20 juni

• Jojjo92

Vill jättegärna gå med i Facebookgruppen men orkar inte gå igenom alla sidor efter mailen så snälla skriv mailadressen igen! :)

• Nilla6
    Crazy catlady skrev 2016-10-27 11:32:28 följande:

Idag va jag på VUL och fick äntligen se att allt satt där det skulle! Fick tidigt vul just för att jag har ett X i bagaget. Dock kunde de inte se hjärtat än, men jag e bara glad att allt såg jättebra och fint ut.. nu gäller det att slappna av och invänta nästa UL i vecka 13 typ.. hehe jag e bara i vecka 6 nu =)

Hej jag var på vul igår för att kolla upp om jag har ett x på gång, men var då enbart i vecka 4+5 o han såg bara att slemhinnan var väldigt tjock inget mer, men han sa att det inte fanns nån vätska i buken, han såg inge på äggledarna heller så han trodde inte på x, hur kändes ditt? Jag har ont i höger sida, ibland vänster, mest bak upp mot njurarna och runt äggstockarna. Men inge blod lr så.
  • NatalySofia

Hej alla! Jag har BF 30 juni 2017 ???? är i det tidiga stadiet än, min första graviditet, spännande! Har någon tips vad som man måste lite extra försiktig med när man är gravid 5 (4+5) ?

Ha de så bra alla blivande mammor ????

• Fru89

Ni som är illamående. Testa Postafen (åksjuketabletter). På mig funkar det jättebra. Tar en på kvällen när jag går o lägger mig och morgonen efter är jag inte illamående. Men måste stödäta lite för att inte bli för hungrig innan lunch (blir illamående av hunger) har med mig tabletterna i väskan ifall jag behöver ta en till under förmiddagen.

• Crazy catlady
    Nilla6 skrev 2016-10-27 12:31:10 följande:
    Hej jag var på vul igår för att kolla upp om jag har ett x på gång, men var då enbart i vecka 4+5 o han såg bara att slemhinnan var väldigt tjock inget mer, men han sa att det inte fanns nån vätska i buken, han såg inge på äggledarna heller så han trodde inte på x, hur kändes ditt? Jag har ont i höger sida, ibland vänster, mest bak upp mot njurarna och runt äggstockarna. Men inge blod lr så.
    Jag fick aldrig någon smärta, konstigt nog, av mitt X.. utan mitt började med bruna flytningar i en vecka typ.. det kom mest när jag va på toa.. inget i bindan.. efter en vecka så övergick det till rödare o färskare blod.. när jag va i vecka 8 (7+ nått) så fick jag en tid för VUL.. då kunde de inte se någon graviditet i livmodern men de såg nått litet onormalt i äggledaren precis vid äggstocken.. med hjälp av blodprov som konstaterade väldigt höga halter av hcg så vart misstanken på X väldigt stor så jag fick komma in dagen efter för akutoperation.. fick även ett svar några veckor efter att det faktiskt va en graviditet i äggledaren.. jag hade tur att min aldrig hann spricka, men eftersom det hade gått så länge så kunde de inte rädda äggledaren.. 
Svar på tråden BF juni 2017