• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • sofiapalesjo92

Vi har berättat för min mamma , det gjorde jag på engång efter testet. Sen har vi berättar för sambons kusin och sambo för att vi umgås mycket med dom. Sen vet tre kompisar till mig.

Jag är i v.7 men tycker det är skönt med tanke på missfall.

• klaraPee
    Ang82 skrev 2016-10-28 23:17:24 följande:

Får tyvärr lämna tråden, glädjen fick vara i några dagar bara. Nu har det gått 1v sedan jag fick mer blödningar och smärtor. Idag tog jag ett nytt test- Inte gravid :( som jag förstått men ändå hade en liten förhoppning kvar. Vänta in att kroppen hoppar igång och att det förhoppningsvis blir ett plus snart igen.

Hoppas det går bra för er andra och grattis till plusen!

Jag beklagar <3 :(
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-10-30 07:45:55 följande:

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

Jag har berättat för mina två närmsta vänner. Den ena är gravid i samma vecka och det är väldigt skönt att vi är i samma sits :). Min sambo har berättat för sin närmsta vän. Familj och övriga får veta senare, i vecka 12.
  • annajaeske1
    Smlan skrev 2016-10-30 07:45:55 följande:

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

Tycker verkligen Inte du ska avboka. Jag är i vecka 6 och har berättat för mamma, syskon och närmaste vänner samma gäller sambon. Vi tkr att det är helt normalt och blir det MF så blir det men det är väl inget man ska räkna med? Realist får man va och tkr det va mer tabu förut:) dock väntar jag med resterande av världen till v 12 efter jag varit på ultraljud för sakens skull och för att kunna visa att "kolla jag är gravid" typ :)
  • citronen95

Hej och grattis till alla plus :)

Enligt sista mensens första dag så har jag bf 24/6.

När jag läser om era symtom så känns det som att jag borde ha mer symtom än vad jag har. När jag plussade i måndags så hade jag ömma bröstvårtor o molvärk i livmodern. Nu ömmar hela brösten lite men inte mycket och sen har jag ont i ryggslutet. Känner inget illamående över huvudtaget men det kanske jag bara får vara glad över? :)

• klaraPee
    citronen95 skrev 2016-10-30 11:16:52 följande:

Hej och grattis till alla plus :)

Enligt sista mensens första dag så har jag bf 24/6.

När jag läser om era symtom så känns det som att jag borde ha mer symtom än vad jag har. När jag plussade i måndags så hade jag ömma bröstvårtor o molvärk i livmodern. Nu ömmar hela brösten lite men inte mycket och sen har jag ont i ryggslutet. Känner inget illamående över huvudtaget men det kanske jag bara får vara glad över? :)

Har inte kännt av något illamående jag heller och jag är i vecka 6 :). Molvärk i magen ibland, ömma bröst och ett svajigt humör (tycker synd om min sambo haha :)).
  • klaraPee
    obi skrev 2016-10-30 10:22:44 följande:

Jag plussade idag!!! BIM+3

Wow grattis! :D
  • Oktober23

Illamående från helvetet är här. Hej hej! Vecka 7 (6+4). nästa onsdag ska jag på vul för att se ett pickade hjärta förhoppningsvis.

Svar på tråden BF juni 2017