• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Melam
    Sassa4 skrev 2016-10-31 16:42:05 följande:

Jag är nu i vecka 8 (7+0) och jag har ett ganska jobbigt problem. Enda sen vecka 6 så har jag haft ett konstant illamående. Men sen ett par dagar tillbaka så har detta illamåendet bytts ut mot en konstant "äckel-känsla" i kroppen. Jag äcklas av allting. Det är väldigt påfrestande att känna den här äckelkänslan i kroppen hela tiden. Det är nästan som spyan sitter mig i halsen. Men jag har aldrig spytt än. Är det någon som känner igen sig i detta? :(

Känner igen mig alltför väl.. :(
    Är verkligen enormt påfrestande! Precis stått och lagat mat till barnen samtidigt som jag försökt att inte kräkas av matlukten. Jag är i vecka 9+4 och varit såhär i några veckor nu.
  • Elinmarie

Åh imorse fick jag och sambon via VUL se våran lilla böna , var så orolig då jag gått igenom ett MA sedan tidigare men nu fick vi både se och höra hjärtat picka på :) Är i vecka 10 och känner mig väl lite lugnare såklart men för ca två veckor sen kom mitt illamående som ett brev på posten, har ni några tips? :)

• klaraPee
    LolloG skrev 2016-10-31 14:45:44 följande:

Hoppar ur tråden då det tyvärr var ett tidigt missfall jag fått.

Beklagar :( <3
  • Elvi1987

Hej! Jag känner igen mig i era funderingar kring när och hur man ska berätta, och för vem. Jag är i vecka 8 (7+3) och vill egentligen vänta till v 12 eller åtminstone till besök på mvc innan vi berättar. Det är dock tre veckor kvar även dit. Jag känner att denna vilja att hålla det hemligt gör att jag undviker många sociala sammanhang (eftersom de ofta brukar inkludera alkohol). Konsekvensen blir att jag känner mig asocial och uttråkad. Är det likadant för er andra eller känns det bättre för er som berättat för era vänner?

• Aklejan

Hej allihopa!
    Jag kan visst joina er nu, plussade i lördags Glad
    Enligt beräkningar är jag i v5+4 och bf 28 juni. Första barnet och första graviditeten så allt är nytt :)

• Malliball
    Aklejan skrev 2016-10-31 20:08:58 följande:

Hej allihopa!
    Jag kan visst joina er nu, plussade i lördags Glad
    Enligt beräkningar är jag i v5+4 och bf 28 juni. Första barnet och första graviditeten så allt är nytt :)

Åh vad kul, grattis! Vi är beräknade samma dag, första barnet för mig också :)
  • LinneaM93
    Sassa4 skrev 2016-10-31 17:42:05 följande:

Jag är nu i vecka 8 (7+0) och jag har ett ganska jobbigt problem. Enda sen vecka 6 så har jag haft ett konstant illamående. Men sen ett par dagar tillbaka så har detta illamåendet bytts ut mot en konstant "äckel-känsla" i kroppen. Jag äcklas av allting. Det är väldigt påfrestande att känna den här äckelkänslan i kroppen hela tiden. Det är nästan som spyan sitter mig i halsen. Men jag har aldrig spytt än. Är det någon som känner igen sig i detta? :(

Jag!! Är i vecka sju, och känner mig typ olustig hela tiden. Mat smakar ibte heller, och bara små portioner funkar. Som jAg skulle bli mätt genast? ???? går väl över. Mitt är mest eftermiddan-kvällen
  • The möther
    Sassa4 skrev 2016-10-31 16:42:05 följande:

Ja jag har samma problem.. jag kan inte ens öppna kylen utan att få kväljningar. Äter jag så mår jag jättedåligt av det, samtidigt som jag mår illa om jag inte äter. Det enda som funkar att ens få ner är väldigt milda saker, som tex havregrynsgröt. Typ vitlök som annars är det bästa jag vet kan jag inte ens tänka på nu. Blir äcklad av att bara skriva det nu. Längtar verkligen tills denna tid är över för det är så påfrestande. Går in i v.9+0 imorgon så jag har väl någon månad kvar att stå ut..
  • Aklejan
    Malliball skrev 2016-10-31 21:40:58 följande:

Åh vad kul, grattis! Vi är beräknade samma dag, första barnet för mig också :)

Tack!

Grattis till dig med :) Hur länge har du vetat?
  • klaraPee
    Aklejan skrev 2016-10-31 20:08:58 följande:

Hej allihopa!

Jag kan visst joina er nu, plussade i lördags

Grattis! :D jag är med beräknad den 28 juni :)
Svar på tråden BF juni 2017