• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • mammasusan
    Angie87 skrev 2016-10-26 14:52:38 följande:

Hej!

Jag plussade för lite mer än en vecka sedan och är enligt appen i v 8 idag,(7+0), bf 13juni.

Jag har inte ringt MVC ännu men tänkte göra det i veckan.

Jag vill gärna göra att tidigt ultraljud då jag är osäker på graviditetens längd, jag fick ett missfall i augusti och hade bara en mes efter det sedan kom detta så jag vet inte riktigt hur min cykel är..

vilken vecka är ni i? hur mår ni?

Ni som har gjort tidigt ultraljud, hur gick det? såg man något? 

Jag mår ändå rätt okej, jag har molvärk i magen känns som mensen ska komma när som helst.. mer törstig än normalt som några skrev, mår rätt illa till och från men har inte spytt tack och lov! känner mig lite smått magsjuk typ hela tiden, ingen ordentlig aprit men äter jag inte så mår jag mer illa.

Finns det någon hemlig fb-grupp?

Finns 2 grupper vad jag vet som är hemliga en där vi ännu är få medlemmar, just nu 13 st kommer inte bli mer än max 100, den är hemlig ej sökbar. Skicka mig ett pm om du vill vara med med namn & beskrivning av profilbild
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
  • miamarina84
    tjej1988 skrev 2016-10-26 10:58:18 följande:

Själv plussade jag i torsdags förra veckan och går in i vecka 8 idag. Har försökt över 3 år att bli gravid med min man och vi skulle haft vårt första Ivf möte den 2/11 men nu blev vi gravida helt själva så nu blir det besök hos barnmorska istället.

Jag följer gärna med i denna tråden om jag får? ??

Själva gjorde vi ett misslyckat ivf försök i augusti o nu gravid naturligt :) vårt första plus ever , efter två års försökande. Grattis till dig :)
  • doris123
    mammasusan skrev 2016-10-26 15:00:55 följande:
    Finns 2 grupper vad jag vet som är hemliga en där vi ännu är få medlemmar, just nu 13 st kommer inte bli mer än max 100, den är hemlig ej sökbar. Skicka mig ett pm om du vill vara med med namn & beskrivning av profilbild
    jag fick en inbjudan men kan ändå inte gå med i gruppen :/
  • mammasusan
    doris123 skrev 2016-10-26 15:37:50 följande:

jag fick en inbjudan men kan ändå inte gå med i gruppen :/

Konstigt skicka mig dina uppgifter så testar jag lägger till dig igen ...
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
  • Polly1

Berättade för chefen idag som inte alls var förvånad :) skönt att ha det gjort och inte behöva oroa sig för hur och när jag ska säga det! Hade inte tänkt berätta ännu, men har känt mig illamående och yr senaste dagarna och idag räckte det att bara titta på frukosten, så blev så i alla fall!

• tjej1988
    Mibutanche skrev 2016-10-26 11:47:24 följande:
    Precis som oss då, vi hade tid till ivf den här veckan o idag är jag i v 8 (7+3) :)
    Ja tänk vad livet kan ändras :)
  • tjej1988
    miamarina84 skrev 2016-10-26 15:02:39 följande:
    Själva gjorde vi ett misslyckat ivf försök i augusti o nu gravid naturligt :) vårt första plus ever , efter två års försökande. Grattis till dig :)
    Vad härligt :) grattis grattis :) tack
  • Isprinsessan
    mammasusan skrev 2016-10-26 15:00:55 följande:

Jag vill också vara med! ;)
  • Jn1
    Smlan skrev 2016-10-25 21:53:12 följande:

Spännande. Vad fick du göra på ditt första besök och vad ska du göra på ditt andra?

Första besöket var mest att jag fick berätta om mig själv, vart jag jobbar, vem min sambo är, hur det känns att få barn, om jag har någon sjukdom osv. Sen fick jag ställa mina frågar och funderingar. Innan jag gick fick jag en bok om graviditeten, och lite andra informationsbroschyrer :) nu andra mötet ska jag ta bl.a. blodprov, kissprov och blodtryck, det är allt jag vet :)
  • annajaeske1
    Angie87 skrev 2016-10-26 14:52:38 följande:

Hej!

Jag plussade för lite mer än en vecka sedan och är enligt appen i v 8 idag,(7+0), bf 13juni.

Jag har inte ringt MVC ännu men tänkte göra det i veckan.

Jag vill gärna göra att tidigt ultraljud då jag är osäker på graviditetens längd, jag fick ett missfall i augusti och hade bara en mes efter det sedan kom detta så jag vet inte riktigt hur min cykel är..

vilken vecka är ni i? hur mår ni?

Ni som har gjort tidigt ultraljud, hur gick det? såg man något? 

Jag mår ändå rätt okej, jag har molvärk i magen känns som mensen ska komma när som helst.. mer törstig än normalt som några skrev, mår rätt illa till och från men har inte spytt tack och lov! känner mig lite smått magsjuk typ hela tiden, ingen ordentlig aprit men äter jag inte så mår jag mer illa.

Finns det någon hemlig fb-grupp?

PRECIS sådär mår jag också, har ingen större aptit, älskar mat o godis annars men nu är det precis tvärtom. Dock måste jag äta för att inte må ännu mer illa och kunde ej behålla maten varken igår eller iförrgår, va som att va lite magsjuk o maten va högt uppe i strupen typ, men idag (peppar peppar ta i trä) har jag inte behövt spy ;)
Svar på tråden BF juni 2017