• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Fru89
    NovaElton skrev 2016-10-26 07:35:58 följande:

Plussade igår! Efter en veckas sen mens.

Jag har 2 barn sedan innan och det är sambons första.

Vårt 8e försök som äntligen tog sig.

Beräknad till slutet på juni, bor i Nyköping.

Ska ringa bm imorgon tänkte jag.

Jag bor också i Nyköping. Vad roligt :)
  • tjej1988

Själv plussade jag i torsdags förra veckan och går in i vecka 8 idag. Har försökt över 3 år att bli gravid med min man och vi skulle haft vårt första Ivf möte den 2/11 men nu blev vi gravida helt själva så nu blir det besök hos barnmorska istället.

Jag följer gärna med i denna tråden om jag får? ??

• christinanieminen

Någon mer som har kraftig molvärk/växtvärk? Har molande verk som vid mens nästan oftare när jag sitter känner väldigt sällan när jag är uppe och rör mig.. är i V 5+3..

• Mibutanche
    tjej1988 skrev 2016-10-26 10:58:18 följande:

Själv plussade jag i torsdags förra veckan och går in i vecka 8 idag. Har försökt över 3 år att bli gravid med min man och vi skulle haft vårt första Ivf möte den 2/11 men nu blev vi gravida helt själva så nu blir det besök hos barnmorska istället.

Jag följer gärna med i denna tråden om jag får? ??

Precis som oss då, vi hade tid till ivf den här veckan o idag är jag i v 8 (7+3) :)
  • CharlotteG
    christinanieminen skrev 2016-10-26 11:43:13 följande:

Någon mer som har kraftig molvärk/växtvärk? Har molande verk som vid mens nästan oftare när jag sitter känner väldigt sällan när jag är uppe och rör mig.. är i V 5+3..

Ja jag har när jag med sitter ner, men är man uppe ocj går så släpper de tycker jag :)! Fast haha jobbigt att vara uppe och gå om man är galet trött. Är ca några dagar efter dig bara :).
    C
  • annajaeske1
    christinanieminen skrev 2016-10-26 11:43:13 följande:

Har inte kraftig men ibland kommer det sådär som vid ägglossning/innan mens.. har problem med aptiten och att behålla det jag äter just nu så allt blir värre av gå typ.. :( är strax efter er båda! Lite oklart än så länge pga lång cykel men tror jag är rätt v 5 ( 4+4)
  • christinanieminen
    annajaeske1 skrev 2016-10-26 13:31:25 följande:

Har inte kraftig men ibland kommer det sådär som vid ägglossning/innan mens.. har problem med aptiten och att behålla det jag äter just nu så allt blir värre av gå typ.. :( är strax efter er båda! Lite oklart än så länge pga lång cykel men tror jag är rätt v 5 ( 4+4)

CharlotteG skrev 2016-10-26 13:22:11 följande:

Ja jag har när jag med sitter ner, men är man uppe ocj går så släpper de tycker jag :)! Fast haha jobbigt att vara uppe och gå om man är galet trött. Är ca några dagar efter dig bara :).

Okej skönt att det är fler än mig.. jag mår inte så illa ännu var jag inte med sonen heller då kom illamående runt V 12-13 och höll i sig ända tills han kom.. spydde nästan dagligen oxå.. Däremot har jag dålig aptit och blir lite smått illamående efter maten..
  • Mamma för första gången
    annajaeske1 skrev 2016-10-26 13:31:25 följande:
    Jag håller med er!
    Lite oklart för min del också när det gäller menscykeln, men tror att jag är i v6.

Har också ''mensvärk'', att jag ibland vill ta smärtstillande men undviker helst.
    Bra att jag inte är ensam om detta =)
  • hesa83

Tjuhu!

Var på ultraljud idag då jag trodde jag fick missfall igår. Det fick jag troligen också -med en tvilling. För en var kvar i magen och hjärtat pickade på ??

Blev även framflyttad lite, så v 9 nu och nytt bf 6/6 blev det!

Hoppas vi får behålla fightern som är kvar i magen nu.

• Angie87

Hej!

Jag plussade för lite mer än en vecka sedan och är enligt appen i v 8 idag,(7+0), bf 13juni.
    Jag har inte ringt MVC ännu men tänkte göra det i veckan.
    Jag vill gärna göra att tidigt ultraljud då jag är osäker på graviditetens längd, jag fick ett missfall i augusti och hade bara en mes efter det sedan kom detta så jag vet inte riktigt hur min cykel är..

vilken vecka är ni i? hur mår ni?
    Ni som har gjort tidigt ultraljud, hur gick det? såg man något? 

Jag mår ändå rätt okej, jag har molvärk i magen känns som mensen ska komma när som helst.. mer törstig än normalt som några skrev, mår rätt illa till och från men har inte spytt tack och lov! känner mig lite smått magsjuk typ hela tiden, ingen ordentlig aprit men äter jag inte så mår jag mer illa.

Finns det någon hemlig fb-grupp?

Svar på tråden BF juni 2017