• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Malliball
    Aklejan skrev 2016-11-01 19:58:15 följande:
    I lördags 29/10, några dagar efter beräknad mens.
    Har du kontaktat barnmorska? Själv fick jag tid för ett första samtal nästa onsdag =)
    Åh vad kul att du fick en tid så snabbt! Själv har jag första träffen 21/11 så jag hoppas tiden springer iväg och det blir dags att gå dit :D
  • Malliball
    Smlan skrev 2016-11-02 08:58:51 följande:
    Jag har också BF 28 juni. Vi börja bli några stycken med samma datum :)
    Jag vill också ha ultraljudet nu! Jag funderar på att gå till någon privat klinik och göra det. Annars får man ju först det när man gör KUB.
    Roligt att vi är så många med samma bf! :) Vill också ha ultraljudet nu och se att allt ser bra ut. Där jag bor erbjuds inte KUB till alla och jag tillhör inte den åldersgruppen som erbjuds.. Men jag hoppas kunna få till ett tidigt ultraljud då jag har en ofostrig graviditet i bagaget. Annars jobbar jag på en gynavdelning så har ju några gånger funderat på att gå in i ett av undersökningsrummen och göra ett VUL på mig själv, haha ;)
  • Onemore
    annajaeske1 skrev 2016-11-01 21:25:04 följande:

Jag har också beräknat 28e juni :) just nu känns det som att vardagen bara flyter på och man känner inget i kroppen... förutom molvärk ibland o svullna bröst till o från.. mitt tålamod är inte det bästa så kan säga att jag verkligen vill ha ultraljudet nuuuuuuu haha..

Hej! Jag känner precis samma, också Bf 28/6 och har väldigt lite och "dova" symptom... Och inget bra tålamod..!! Haha. Vi får hålla ut ihop och hoppas på det bästa :)
  • klaraPee
    Onemore skrev 2016-11-02 10:25:22 följande:

Hej! Jag känner precis samma, också Bf 28/6 och har väldigt lite och "dova" symptom... Och inget bra tålamod..!! Haha. Vi får hålla ut ihop och hoppas på det bästa :)

Haha, exakt samma här med.. :)
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-02 10:53:52 följande:

Haha, exakt samma här med.. :)

Heja oss! :)
  • Smlan
    Malliball skrev 2016-11-02 10:16:14 följande:
    Roligt att vi är så många med samma bf! :) Vill också ha ultraljudet nu och se att allt ser bra ut. Där jag bor erbjuds inte KUB till alla och jag tillhör inte den åldersgruppen som erbjuds.. Men jag hoppas kunna få till ett tidigt ultraljud då jag har en ofostrig graviditet i bagaget. Annars jobbar jag på en gynavdelning så har ju några gånger funderat på att gå in i ett av undersökningsrummen och göra ett VUL på mig själv, haha ;)
    Haha! Jag skulle inte kunna hålla mig om jag vore du. Men det vore såklart lite småjobbigt att bli påkommen :)

Jag bor i Stockholms län och här får alla göra KUB så det känns bra. Annars hade jag inte heller hamnat i rätt ålderskategori.
  • sofiapalesjo92

Idag var jag och fick göra ett nytt vul för det syntes inget för 2v sedan . Men i dag syntes det en liten böna och och jag är i v. 6+5 så Bf 22 juni

• Grodan1234

Hej tjejer

Va hos bm idag.

Här blir alla erbjudna kubb test, tydligen långa köer och hon sa att vi måste bestämma oss snarast möjligt.

Har läst på hur mkt som helst, men blir bara orolig. Hade gärna gjort nipt men det erbjuds inte utan man får betala själv, 7000-9900:- landar det på.

Hur tänker ni ang kubb?

Behöver fler infallsvinklar. Man får ju bara en sannolighetssiffra, inre ett svar. Hur resonerar ni? Jag är 29 år.

• Sommarnatt10
    Grodan1234 skrev 2016-11-02 17:14:58 följande:

Hej tjejer

Va hos bm idag.

Här blir alla erbjudna kubb test, tydligen långa köer och hon sa att vi måste bestämma oss snarast möjligt.

Har läst på hur mkt som helst, men blir bara orolig. Hade gärna gjort nipt men det erbjuds inte utan man får betala själv, 7000-9900:- landar det på.

Hur tänker ni ang kubb?

Behöver fler infallsvinklar. Man får ju bara en sannolighetssiffra, inre ett svar. Hur resonerar ni? Jag är 29 år.

Hade oxå gärna gjort nipt men erbjuds inte heller här. Vi gör kub... har gjort med de andra oxå!
  • Filli89

Hej tjejer!! Hoppar in här om det är okej. Bf 27 juni. Gravid efter ivf är i v7. Hoppas allt går vägen.

Svar på tråden BF juni 2017