• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • zion

Hade rosa flytningar imorse ska jag räkna det som mensen första dag eller ska jag vänta tills den verkligen kommer? Det är alltid ett blodbad första dagen i vanliga fall det har bara hänt en gång innan att jag fick rosa flytningar under 2 dagar innan mens3n kom och då var den precis om vanligt och höll i sig i sex dagar som den alltid gör. Hur hade ni gjort?

• Orkide
    zion skrev 2016-11-24 17:24:53 följande:

Hade rosa flytningar imorse ska jag räkna det som mensen första dag eller ska jag vänta tills den verkligen kommer? Det är alltid ett blodbad första dagen i vanliga fall det har bara hänt en gång innan att jag fick rosa flytningar under 2 dagar innan mens3n kom och då var den precis om vanligt och höll i sig i sex dagar som den alltid gör. Hur hade ni gjort?

Väntat tills flödet kommit igång. Så brukar jag göra
  • orzia1
    zion skrev 2016-11-24 17:24:53 följande:

Brukar räkna när jag får använda tampong, ej trosskydd.
  • zion

Tack för svaren :) verken mer rosa flytningar eller mens har kommit så det är väl bara att vänta och se. Men med tanke på att jag har bim imorgon så är det försent för en nidblödning va? Och om det hade varit en nidis så borde man väl kunna se något på ett gravtest?

• pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-22 21:20:13 följande:
    Jag skulle tänka att mensen kommer o ge upp för denna månaden. Visar det sig att du är gravid så är ju det bara ett plus.

Här har mensen börjat komma.. jäkla skit. Det var andra omgången letrozol..
    Jag hade också supernegativt i morse. Så mensen kommer nog igång under morgondagen. Har lite känningar.
    Hur ska du/ni göra ? Kör ni en omgång till nu med letrozol ?
    Jag ska ringa sophia hemmet så fort mensen kommer men lutar åt en omgång till med letrozol och ovitrelle. Vilken dag har du börjat äta letrozolen, verkar som många börjar på olika dagar ?
    Vore kul att följas åt nästa omgång !!
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-24 22:42:59 följande:
    Jag hade också supernegativt i morse. Så mensen kommer nog igång under morgondagen. Har lite känningar.
    Hur ska du/ni göra ? Kör ni en omgång till nu med letrozol ?
    Jag ska ringa sophia hemmet så fort mensen kommer men lutar åt en omgång till med letrozol och ovitrelle. Vilken dag har du börjat äta letrozolen, verkar som många börjar på olika dagar ?
    Vore kul att följas åt nästa omgång !!
    Nu har min mens kommit under natten. Jag tänker fortsätta ned letrozol o hoppas. Ska ringa sophiahemmet jag med idag o boka tid för vul. Min läkare säger från dag 3 men med pergo tog jag från dag 5. Vet inte varför man får olika dagar? När börjar du?
  • orzia1
    zion skrev 2016-11-25 18:14:28 följande:

Nu satsar vi på nästa bim som blir på julafton :)

Hoppas ni får plus, på julafton
  • Ariellan

Jag tog ovitrelle i måndags så nu går jag i väntans tider, tänkte testa 14 dagar efter sprutan...

• Malin 845

Jag är nu på äl+10 och 11 dagar efter pergnyl sprutan. Jag tog en graviditetssticka som visade supersvagt. Kan det vara hcg som finns kvar i kroppen efter sprutan?
    Ska ta ny sticka imorgon :)

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera