• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Malin 845 skrev 2016-11-27 15:51:28 följande:

Jag är nu på äl+10 och 11 dagar efter pergnyl sprutan. Jag tog en graviditetssticka som visade supersvagt. Kan det vara hcg som finns kvar i kroppen efter sprutan?
    Ska ta ny sticka imorgon :)

Sprutan kan fortfarande sitta i men jag hoppas att det är pga grav
  • Malin 845
    Orkide skrev 2016-11-27 20:29:03 följande:
    Sprutan kan fortfarande sitta i men jag hoppas att det är pga grav
    Kan det vara pga sprutan trots att jag fick negativt på Stickan för 2 dagar sen?
  • Orkide
    Malin 845 skrev 2016-11-27 20:39:25 följande:
    Kan det vara pga sprutan trots att jag fick negativt på Stickan för 2 dagar sen?
    Nej då borde det inte vara sprutan!! Grattis!!
  • pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-25 06:09:44 följande:
    Nu har min mens kommit under natten. Jag tänker fortsätta ned letrozol o hoppas. Ska ringa sophiahemmet jag med idag o boka tid för vul. Min läkare säger från dag 3 men med pergo tog jag från dag 5. Vet inte varför man får olika dagar? När börjar du?
    Halloj,
    Jag tog första tabl letrozol igår måndag och ska på Vul på lördag på sophiahemmet. Nu hoppas vi på denna omgång. Hur går det för dig ? Gissar att vi ligger hyfsat lika ?
    kram
  • zion

Jag fick tid för vul den 12 de ( måndag)men tror det kommer vara för sent men då får vi i alla fall en bekräftelse på att ägget har släppt förhoppningsvis. Fast funderar på att ringa och se om det går ändra till den 9 de (feedag) råkade säga fel när han frågade hur lång min cykel va förra månaden , sa att den va 2 dagar längre än va den va men jag skäms över att behöva ringa upp och säga det. Hur hade du gjort? Jag kommer förmodligen ha äl den 10-11

• Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-29 01:51:00 följande:
    Halloj,
    Jag tog första tabl letrozol igår måndag och ska på Vul på lördag på sophiahemmet. Nu hoppas vi på denna omgång. Hur går det för dig ? Gissar att vi ligger hyfsat lika ?
    kram
    Jag går också på Sophiahemmet men aldrig fått tid på en helg. Har svårt att bara komma fram till dem på deras dåliga telefonsystem.
    Jag är på dag 5 och idag börjar jag med letrozol. Min läkare säger dag 3. Men jag började alltid på pergotime på dag fem så o jag blev ju gravid så hehe
  • Marie357
    Orkide skrev 2016-11-29 07:14:05 följande:
    Jag går också på Sophiahemmet men aldrig fått tid på en helg. Har svårt att bara komma fram till dem på deras dåliga telefonsystem.
    Jag är på dag 5 och idag börjar jag med letrozol. Min läkare säger dag 3. Men jag började alltid på pergotime på dag fem så o jag blev ju gravid så hehe

Jag kör från dag 3 - 7.

Är dag cd 13 idag och väntar på äl!

nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    zion skrev 2016-11-29 06:05:20 följande:

Jag fick tid för vul den 12 de ( måndag)men tror det kommer vara för sent men då får vi i alla fall en bekräftelse på att ägget har släppt förhoppningsvis. Fast funderar på att ringa och se om det går ändra till den 9 de (feedag) råkade säga fel när han frågade hur lång min cykel va förra månaden , sa att den va 2 dagar längre än va den va men jag skäms över att behöva ringa upp och säga det. Hur hade du gjort? Jag kommer förmodligen ha äl den 10-11

Ring dit och säg du var lite förvirrad ang din längd förra månaden. Fråga om de kan ta emot dig på fredagen istället
  • Elle85

Hej!
    Jag förlorade min son i v.28 i mars. Försökte bli gravid igen några månader efter, gick till en gynekolog som konstaterade att min ägglossning inte fungerar eller är svag efter förlossningen. Har börjat letrozol och lutinus denna månaden! Bim på torsdag! Jag behöver ett plus för att få lite ljus i mörkret! Håller tummarna för alla härinne!

• orzia1
    Malin 845 skrev 2016-11-27 15:51:28 följande:

Jag är nu på äl+10 och 11 dagar efter pergnyl sprutan. Jag tog en graviditetssticka som visade supersvagt. Kan det vara hcg som finns kvar i kroppen efter sprutan?

Ska ta ny sticka imorgon :)

Hur går det? Testat mer?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera