• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Nykär15
    Ariellan skrev 2016-12-12 17:02:36 följande:

Måste fråga er kloka om råd...

Har bytt klinik då den ena lägger ner nu till årskiftet. Jag är på dag 4 i cykeln och har ätit 2 tabletter Letrozol. Den nya kliniken hade inga tider för ultraljud nu innan jul och sa då därför att jag ska avbryta denna omgång med Letrozol.

Funderar på att inte gör det utan fortsätta då...hur hade ni gjort?

Jag hade kört! Min klinik gör inte UL ändå
  • Ariellan
    zion skrev 2016-12-12 18:24:44 följande:

Hade fortsatt :) fick inget vul förra omgången och kommer inte få nästa omgång heller.

Ja jag kör på det jag med :) skönt att läsa att flera verkar göra så!
  • Ariellan
    Nykär15 skrev 2016-12-12 20:55:30 följande:

Jag hade kört! Min klinik gör inte UL ändå

Ja! Jasså, verkar vara olika från olika kliniker det där.
  • Nykär15
    Ariellan skrev 2016-12-12 21:07:33 följande:
    Ja! Jasså, verkar vara olika från olika kliniker det där.
    Ja verkar så. Det ska ändå rätt mycket till att man lossar en massa ägg, alla blir befruktade och alla fäster som det ska. Klart det händer men chansen är ändå rätt liten, svårt nog att bli gravid på ett ägg som många av oss är medvetna om Glad så jag känner mig inte så orolig. Och blir det två så är de välkomna bägge två med, bara dubbel välsignelse Hjärta
  • Ariellan
    Nykär15 skrev 2016-12-13 07:59:34 följande:

Ja verkar så. Det ska ändå rätt mycket till att man lossar en massa ägg, alla blir befruktade och alla fäster som det ska. Klart det händer men chansen är ändå rätt liten, svårt nog att bli gravid på ett ägg som många av oss är medvetna om  så jag känner mig inte så orolig. Och blir det två så är de välkomna bägge två med, bara dubbel välsignelse 

Precis min tanke, två är också välkomna <3

Men när bör jag börja testa med Äl-test? Fick ju ovitrelle utskrivet sist och det får jag ju inte nu...
  • Nykär15
    Ariellan skrev 2016-12-13 17:39:16 följande:

Precis min tanke, två är också välkomna <3

Men när bör jag börja testa med Äl-test? Fick ju ovitrelle utskrivet sist och det får jag ju inte nu...

Jag brukat börja på cd10
  • pimpim78

När ska ni börja testa med grav test ? Jag tror jag ska våga mig på ett på söndag, är då 10 dagar efter äl.

• Malin 845

Hej igen!

Är inne på andra letrozol kuren nu.
    På läkarbesöket igår såg de en fin äggblåsa på 22 mm, så jag fick ägglossningssprutan igen :). Ägglossningen borde vara idag :). Vi låg igår, och i måndags men då undrar jag om vi ska försöka få till det idag med? :)

• Malin 845
    pimpim78 skrev 2016-12-15 05:26:30 följande:

När ska ni börja testa med grav test ? Jag tror jag ska våga mig på ett på söndag, är då 10 dagar efter äl.

Jag skulle absolut våga ta ett på söndag, men kan ju fortfarande visa falsk positivt då. När det är upp till 10 dagar den håller i :).
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-15 05:26:30 följande:

Jag är med på äl+10 på söndag och funderar med på att testa då. Jag tig ingen spruta så behöver inte tänka på det iaf.

Men kan du inte ta test fredag + lördag så du ser att sprutan inte ger utslag först?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera