• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • pimpim78

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta eller göra en insemination.Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.
    Någon som varit i liknande situation ?

• zion
    pimpim78 skrev 2016-12-03 15:37:11 följande:

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta eller göra en insemination.Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.

Om ni är beredda på att få trillingar så kör på :) jag personligen är inte beredd att få tre samtidigt så jag hade nog väntat.

Men det är ju som du säger hur stor är egentligen chansen . Ne det är en knivig sits vad säger din partner?
  • pimpim78
    zion skrev 2016-12-03 16:18:15 följande:
    Om ni är beredda på att få trillingar så kör på :) jag personligen är inte beredd att få tre samtidigt så jag hade nog väntat.

Men det är ju som du säger hur stor är egentligen chansen . Ne det är en knivig sits vad säger din partner?
    Han tycker att vi ska försöka, chansen är så minimal att få trillingar, och tvillingar känns ok även om chansen för det är även det minimal. Det lutar åt att vi försöker ändå, när man försökt så pass länge som vi och utan resultat känns det som man griper efter varje halmstrå och för mig känns det mer som att har vi tre ägg kanske i alla fall 1 vill välja att stanna.......

blir det fler så får vi lösa det helt enkelt........ Men so du skriver det är såklart alltid riskgraviditeter med flera, störra risk för komplikationer i samband med att man är ärldre.

Svårt beslut, men jag tror vi kommer ha svårt att avstå...... Vore intressant att höra fler erfarenheter, någon som haft sex ändå och hur det har gått för er ?
  • orzia1

Har kört på trots vid ett tillfälle när de sa att det kan finnas risk för fler så vi rek ej o köra.. Men jag har ju ätit tabletter i massor i månader utan vul (maxdos) så just här är de inte så noga med uppföljning osv..

Tror ändå risken/chansen för tre är ganska liten. Personligen så hade jag gärna tagit två el tre trots allt vad det innebär med riskgraviditet (har det ändå) osv... Kör på om ni vill.
  • Malin 845

Hej igen, jag fick min mens i torsdags, och är idag på cd 3. Brukar ni ta letrozol dag 3-7 eller 5-9? Jag ska enligt barnmorskan ta dem dag 5-9, och ett vul på cd 14 :). Är det inte lite sent med vul på cd 14?

• hallonpannkaka
    livias skrev 2016-12-03 10:55:33 följande:

Okej tack! Jo jag hade äl runt den 14/11 så en vecka innan dig då. Och borde haft bim runt den 28/11 då. Än ingen mens och negativt test i torsdags så avvaktar lite till och ser om den dyker upp. Annars blir det ett nytt test nästa vecka:) Tusen tack snälla för svar! Stort lycka till till dig :)

Tack! Jag trooor faktiskt att jag plussade imorse men får nog testa ett par gånger till innan jag tror på det :)

Supersvagt utslag på Clearblue Early:

• livias
    hallonpannkaka skrev 2016-12-03 20:52:52 följande:

Tack! Jag trooor faktiskt att jag plussade imorse men får nog testa ett par gånger till innan jag tror på det :)

Men wow!! Grattis :D
  • zion

Testa om några dagar så lär du se ett rejält plus. Grattis:)
  • Marie357

Jag förra månaden, då hade jag 4 ägg men vi körde på ändå.. MENSEN kom sedan.
    Malin 845 skrev 2016-12-03 20:27:43 följande:

Hej igen, jag fick min mens i torsdags, och är idag på cd 3. Brukar ni ta letrozol dag 3-7 eller 5-9? Jag ska enligt barnmorskan ta dem dag 5-9, och ett vul på cd 14 :). Är det inte lite sent med vul på cd 14?

Jag tar dag 3 - 7
    nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1

Grattis. Hoppas det blir starkare och starkare
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera