• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Marie357
    Orkide skrev 2016-12-08 11:39:40 följande:
    Jag har börjat känna lite oro över att letrozol inte ska hjälpa mig lika bra som pergotime. Hoppas att jag har fel men nu är det redan omgång tre :-/
    Jag tänker som dig, men det ska vara bättre än pergotime har jag hört. Och ärligt har jag fått mer äggblåsor på Letrozol än på Pergotime.

Är på dag cd 23 idag... Bara att vänta lite till..
    nouw.com/denöppnakampen
  • hallonpannkaka

Jag har inte provat Pergotime men Letrozol funkade på första försöket för oss. Plussade imorse.

Har PCOS så mycket ägg men har inte haft någon regelbunden ägglossning.

• livias
    hallonpannkaka skrev 2016-12-09 22:41:54 följande:

Jag har inte provat Pergotime men Letrozol funkade på första försöket för oss. Plussade imorse.

Stort grattis!! Har också pcos (fått det konstaterat nu) och är på min tredje kur så du inger verkligen hopp! Så glad för din skull :) Och hoppas på tredje gången gillt här nu då:D
  • orzia1

Grattis
  • Nykär15

GRATTIS!!

Tog du bara Letrozole eller fick du även sprutan för att lossa?
  • hallonpannkaka
    livias skrev 2016-12-09 23:09:09 följande:

Stort grattis!! Har också pcos (fått det konstaterat nu) och är på min tredje kur så du inger verkligen hopp! Så glad för din skull :) Och hoppas på tredje gången gillt här nu då:D

Tack! Det är bara att köra på, det kommer att funka för dig också! :)
  • hallonpannkaka
    Nykär15 skrev 2016-12-10 14:54:49 följande:

GRATTIS!!

Tog du bara Letrozole eller fick du även sprutan för att lossa?

Tack!! :)

Ingen spruta, åt först Primolut Nor för att få igång mensen och sen Letrozol.

Gjorde VUL måndag 21/11 och hade då en äggblåsa på 22,5 mm så det var nästan försent men funkade alltså ändå :)

Kollade mina gula äggkroppar den 28/11 som bekräftade att jag hade ägglossat 1 vecka tidigare.

Nu hoppas jag bara att allt går som det ska, vi har en dotter på 8 år som så gärna vill ha ett syskon <3
  • Nykär15
    hallonpannkaka skrev 2016-12-10 15:53:09 följande:

Gjorde VUL måndag 21/11 och hade då en äggblåsa på 22,5 mm så det var nästan försent men funkade alltså ändå :)

Kollade mina gula äggkroppar den 28/11 som bekräftade att jag hade ägglossat 1 vecka tidigare.

Nu hoppas jag bara att allt går som det ska, vi har en dotter på 8 år som så gärna vill ha ett syskon <3

Härligt! Kör själv första omgången Letrozol och utan spruta. Hade tydlig äl på symptom o test i torsdags, lång väntan nu.
  • Nykär15
    hallonpannkaka skrev 2016-12-10 15:53:09 följande:

Härligt! Kör själv första omgången Letrozol och utan spruta. Hade tydlig äl på symptom o test i torsdags, lång väntan nu.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera