• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • pimpim78

Nu är vi mitt uppe i mistrandet själv. Tog ju letrozol på dag 3-5 men hade utvecklat 3 äggblåsor så jag fick aldrig ta ovitrellesprutan och vi fick sexförbud fram till mens. Det har vi dock struntat i och jag har testat med äl test, hade blinkande gubbe i förrgår och igår och igårkväll hade vi sex, i dag på em fick jag fast gubbe på clearblue och vi har bestämt att ha sex i morgon på dagen.

Vad tror ni om den ekvationen ?

Hoppas så att det nu när det finns tre äggblåsor att våra chanser ökar en smula.
    Håller alla tummar jag kan.........

• Orkide

Jag hade försökt trots tre äggblåsor.

Jag missade vul här i veckan pga personalbrist på jobbet men vi kör på ändå. Vågar inte hoppa över en månad ifall att det skulle vara det ägget som skulle blivit befruktat :-/ Är på dag 13 i cykeln här.

• pimpim78
    Orkide skrev 2016-12-07 22:44:39 följande:

Jag hade försökt trots tre äggblåsor.

Jag missade vul här i veckan pga personalbrist på jobbet men vi kör på ändå. Vågar inte hoppa över en månad ifall att det skulle vara det ägget som skulle blivit befruktat :-/ Är på dag 13 i cykeln här.

Jo jag resonerar också så, hoppas bara vi tajmar sexet rätt, är det inte det ena man oroar sig för så är det det andra... haha.

Typiskt med vul och att du missade, men som sagt ligg i så hoppas vi på att det tar sig för oss båda den här månaden. Fin julklapp. jag är på dag 12 i dag så vi ligger som sagt väldigt lika, jag brukar dock ha lite tidig äl så hoppas bara att slemhinnan växt till sig ordentligt. Men det hjälper ju letrozolen till med så jag känner mig positiv den här gången..... Hur känns det för dig ?
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-07 22:41:18 följande:

Nu är vi mitt uppe i mistrandet själv. Tog ju letrozol på dag 3-5 men hade utvecklat 3 äggblåsor så jag fick aldrig ta ovitrellesprutan och vi fick sexförbud fram till mens. Det har vi dock struntat i och jag har testat med äl test, hade blinkande gubbe i förrgår och igår och igårkväll hade vi sex, i dag på em fick jag fast gubbe på clearblue och vi har bestämt att ha sex i morgon på dagen.

Vad tror ni om den ekvationen ?

Hoppas så att det nu när det finns tre äggblåsor att våra chanser ökar en smula.

Håller alla tummar jag kan.........

Låter som en bra plan tycker jag! Och jag hade med kört. Själv får jag ju inte UL så har ingen aning om hur många som mognat :/ men sjukt ont här idag och nu närmar det sig verkligen så vi ligger i. Morgonens nederst på cd13 idag. Kul vi ligger så lika på äl och kan följas mot BIM flera stycken.

Bild när de torkat:

• Orkide
    pimpim78 skrev 2016-12-07 22:53:33 följande:
    Jo jag resonerar också så, hoppas bara vi tajmar sexet rätt, är det inte det ena man oroar sig för så är det det andra... haha.

Typiskt med vul och att du missade, men som sagt ligg i så hoppas vi på att det tar sig för oss båda den här månaden. Fin julklapp. jag är på dag 12 i dag så vi ligger som sagt väldigt lika, jag brukar dock ha lite tidig äl så hoppas bara att slemhinnan växt till sig ordentligt. Men det hjälper ju letrozolen till med så jag känner mig positiv den här gången..... Hur känns det för dig ?
    Jag har börjat känna lite oro över att letrozol inte ska hjälpa mig lika bra som pergotime. Hoppas att jag har fel men nu är det redan omgång tre :-/
  • pimpim78
    Orkide skrev 2016-12-08 11:39:40 följande:
    Jag har börjat känna lite oro över att letrozol inte ska hjälpa mig lika bra som pergotime. Hoppas att jag har fel men nu är det redan omgång tre :-/
    MEn jag läste nånstans att man har sett att letrozol generellt leder till fler graviditeter. Kommer inte ihåg vart jag läste det dock. Letrozol hjälper ju även till att bygga upp slemhinnan vilket inte pergo gör, den bryter ju snarare ner den om jag förstått rätt. Heja oss nu satsar vi på plus till jul !!!!
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-12-08 14:51:35 följande:
    MEn jag läste nånstans att man har sett att letrozol generellt leder till fler graviditeter. Kommer inte ihåg vart jag läste det dock. Letrozol hjälper ju även till att bygga upp slemhinnan vilket inte pergo gör, den bryter ju snarare ner den om jag förstått rätt. Heja oss nu satsar vi på plus till jul !!!!
    Jag hoppas verkligen att du har rätt
  • Ariellan

Idag kom den dumma mensen....18 dagar efter ovitrelle. Bara att ta nya tag med Letrozol igen.

• Orkide
    Ariellan skrev 2016-12-09 07:00:19 följande:

Idag kom den dumma mensen....18 dagar efter ovitrelle. Bara att ta nya tag med Letrozol igen.

Åh blä
  • Nykär15
    Ariellan skrev 2016-12-09 07:00:19 följande:

Beklagar...alltid lika tufft. Kram

Här var ÄL igår, nu är testet svagare igen. På måndag börjar jag med Lutinus..den olidliga väntan på BIM har alltså börjat...livrädd för en stor besvikelse på jul, men räknar med att det är så det blir. 

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera