• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • pimpim78
    Malin 845 skrev 2016-12-15 07:04:50 följande:
    Jag skulle absolut våga ta ett på söndag, men kan ju fortfarande visa falsk positivt då. När det är upp till 10 dagar den håller i :).
    Jag har inte heller tagit nån spruta, jag fick 3 mogna äggblåsor så fick inte ta ovitrellen. Men har försökt ändå hemma utan insemination.
  • Malin 845
    pimpim78 skrev 2016-12-15 19:17:41 följande:
    Jag har inte heller tagit nån spruta, jag fick 3 mogna äggblåsor så fick inte ta ovitrellen. Men har försökt ändå hemma utan insemination.
    Oj fick du så många äggblåsor! Tog du en enkeldos av letrozolen? Oavsett så tycker jag du kan testa på söndag om du vill, hade jag gjort om jag inte fått sprutan :)
  • Nykär15
    Malin 845 skrev 2016-12-15 21:04:29 följande:

Oj fick du så många äggblåsor! Tog du en enkeldos av letrozolen? Oavsett så tycker jag du kan testa på söndag om du vill, hade jag gjort om jag inte fått sprutan :)

Spännande det där! Jag fick ju dubbeldos nu direkt första gången...trots egen äl de flesta månader. Och inget UL. Men kanske släpper man inte lika många själv som man gör med sprutan?

Då är det pimpim78 och jag som ev testar på söndag då..,så nervös...
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-12-15 22:44:54 följande:
    Spännande det där! Jag fick ju dubbeldos nu direkt första gången...trots egen äl de flesta månader. Och inget UL. Men kanske släpper man inte lika många själv som man gör med sprutan?

Samma här, nervöst, gjorde faktikst ett test i går som va neg men det hade jag nästan räknat med. Alldeles för tidigt, sätter nytt hopp till söndag.
    Har du några känningar ?
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-16 08:34:15 följande:
    Samma här, nervöst, gjorde faktikst ett test i går som va neg men det hade jag nästan räknat med. Alldeles för tidigt, sätter nytt hopp till söndag.
    Har du några känningar ?

Jag har inte vågat testa...har gräns på ÄL+10 då jag aldrig nånsin fått plus tidigare, har vart gravid 4 ggr (2 barn). Så jag väntar snällt till söndag även om det börjar klia i fingrarna. 

Jag har en massa molvärk och mår konstigt, fryser och frossa och är trött. Men kan likaväl vara biverkningar från Lutinus så jag vågar absolut inte tro nåt! Hade jag inte tagit det så hade jag nog trott jag var gravid då det känns som det brukar, men är ju den ökade mängden progesteron man kan reagera på med så jättesvårt.

• Malin 845
    Nykär15 skrev 2016-12-15 22:44:54 följande:

Konstigt att du fick dubbeldos och inget vul :O. Min läkare är jättegenerös med det!
    Har också egen äl sen ca 5 månader tillbaka, men då letrozol förbättrar slemhinnan och ger större chans känns det ju bra att ta det :).
    Håller tummarna hårt för er!! :)
  • Malin 845

Jag är själv hemma ikväll, och känner mig som en hormonell kärring! :P
    Kollar på ett program med barnmorskor från England, och när en av kvinnorna hade fött sitt barn började jag storgråta! Det var så vackert!

• EmmaB1988

Hoppar in här. Går på utredning. Har PCOS. Ätit Letrozol för 2a gången. BIM 21/12. Har känt av molvärk ända sen ÄL. Brukar dock ha det ibland innan mens, men hoppas ju så innerligt på ett +. Egentligen ska man väl inte ha för höga förväntningar eftersom det är 2a gången med Letrozol. Men när man väl bestämt sej så har man ju inget tålamod. Hoppas vi är många som plussar den närmsta tiden :)

• Nykär15
    Malin 845 skrev 2016-12-16 20:54:20 följande:

Konstigt att du fick dubbeldos och inget vul :O. Min läkare är jättegenerös med det!

Har också egen äl sen ca 5 månader tillbaka, men då letrozol förbättrar slemhinnan och ger större chans känns det ju bra att ta det :).

Håller tummarna hårt för er!! :)

Jo men hon kanske har erfarenheten att man sällan lossar mer än ett själv eftersom jag inte fick sprutan :) är inte så orolig iaf och verkar inte blivit överstimulerad iaf.
  • Malin 845
    Nykär15 skrev 2016-12-16 21:49:04 följande:
    Jo men hon kanske har erfarenheten att man sällan lossar mer än ett själv eftersom jag inte fick sprutan :) är inte så orolig iaf och verkar inte blivit överstimulerad iaf.
    Mycket möjligt :). Håller tummarna för er nu :)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera