• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Sofiatn
    hallonpannkaka skrev 2016-12-09 22:41:54 följande:

Jag har inte provat Pergotime men Letrozol funkade på första försöket för oss. Plussade imorse.

Har PCOS så mycket ägg men har inte haft någon regelbunden ägglossning.

Stort stort grattis till dig! Även jag plussade på min allra första kur med letrozol, verkar vara en fantastiskt kick för att få igång ägglossningen!

Glad att det finns hjälp att få!
  • hallonpannkaka
    Sofiatn skrev 2016-12-11 19:24:49 följande:

Stort stort grattis till dig! Även jag plussade på min allra första kur med letrozol, verkar vara en fantastiskt kick för att få igång ägglossningen!

Glad att det finns hjälp att få!

o

Ja,Letrozol verkar onekligen få igång ägglossningen.

Nu har jag dock haft blödningar idag så det känns oroväckande... :(
  • Orkide
    hallonpannkaka skrev 2016-12-11 19:37:27 följande:
    o

Ja,Letrozol verkar onekligen få igång ägglossningen.

Nu har jag dock haft blödningar idag så det känns oroväckande... :(
    Ånej det låter inge kul. Men jag har varit i samma tråd med flera andra som haft blödningar i tidig graviditet och allt har varit bra. Håller tummarna!!
  • zion

Vul i fredags en ägglossning på 18 fick positivt äl test igår och idag. Sexade igår och idag blev det ett misslyckat försök bara (inte lätt att få till det när ingen av oss har någon sex lust). Får hoppas att det räcker med gårdagens. Men jag har lite funderingar.

Blir äl testerna negativa direkt efter att ägget har släppt eller tar det några timmar /dag innan de blir negativa?

Hur lång tid tar det för spermierna att komma till ägget?

Positivt äl test 3 dagar är det normalt? Eller onormalt? Vad beror det på?

Ja jag funderar mycket nu på kvällsmat kvisten :)

• Ariellan

Måste fråga er kloka om råd...

Har bytt klinik då den ena lägger ner nu till årskiftet. Jag är på dag 4 i cykeln och har ätit 2 tabletter Letrozol. Den nya kliniken hade inga tider för ultraljud nu innan jul och sa då därför att jag ska avbryta denna omgång med Letrozol.

Funderar på att inte gör det utan fortsätta då...hur hade ni gjort?

• Orkide
    Ariellan skrev 2016-12-12 17:02:36 följande:

Har bytt klinik då den ena lägger ner nu till årskiftet. Jag är på dag 4 i cykeln och har ätit 2 tabletter Letrozol. Den nya kliniken hade inga tider för ultraljud nu innan jul och sa då därför att jag ska avbryta denna omgång med Letrozol.

Jag hade fortsatt ändå. Jag har nu gjort två omgångar utan lov. Första gången var min gynläkare ledig andra gången kunde jag inte gå pga personalbrist
  • Ariellan
    Orkide skrev 2016-12-12 17:11:22 följande:

Jag hade fortsatt ändå. Jag har nu gjort två omgångar utan lov. Första gången var min gynläkare ledig andra gången kunde jag inte gå pga personalbrist

Skönt att man inte ensam! Ja, jag tänker också fortsätta. Man känner sig lite halvdum men det struntar jag i....
  • zion
    Ariellan skrev 2016-12-12 17:02:36 följande:

Hade fortsatt :) fick inget vul förra omgången och kommer inte få nästa omgång heller.
  • villblifler88

13 mm blåsa idag på VUL. Ska börja testa på onsdag! (Började igår ändå) Men ska försöka inte stirra mig blind på ÄL teater utan sexa på varje dag i någon vecka nu ????

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera