• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • hallonpannkaka
    orzia1 skrev 2016-12-04 08:24:48 följande:

Grattis. Hoppas det blir starkare och starkare

Tack! Jag blir lite nervös att det inte ska bli starkare, men ett test kan väl aldrig först vara positivt och sen bli negativt när man testar några dagar senare? Eller?
  • Ariellan

Hej igen!

Jag har en fråga angående ovitrelle. När räknar ni som har tagit den att ni har BIM? 14 dagar efter att ni tagit sprutan? Eller 14 dagar efter att ägget lossat? Det tar ju ungefär 36 timmar efter att man tagit sprutan...

• Marie357
    hallonpannkaka skrev 2016-12-04 12:31:37 följande:
    Tack! Jag blir lite nervös att det inte ska bli starkare, men ett test kan väl aldrig först vara positivt och sen bli negativt när man testar några dagar senare? Eller?
    Jo det kan det om man får missfall
    Ariellan skrev 2016-12-04 15:52:58 följande:

Hej igen!

Jag har en fråga angående ovitrelle. När räknar ni som har tagit den att ni har BIM? 14 dagar efter att ni tagit sprutan? Eller 14 dagar efter att ägget lossat? Det tar ju ungefär 36 timmar efter att man tagit sprutan...

Jag skulle tagit 14 dagar efter äl.. Fast jag har aldrig testat sprutan
    nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    hallonpannkaka skrev 2016-12-04 12:31:37 följande:

När jag fått mf så har mina streck inte blivit starkare. Varit svaga och sen har jag börjat blöda. Men jag är ju testoman så jag testar alltid mkt och hela tiden. Många mf sker ju så tidigt så hade man inte testat så hade man trott det var mensen.
  • pimpim78
    Malin 845 skrev 2016-12-03 20:27:43 följande:

Hej igen, jag fick min mens i torsdags, och är idag på cd 3. Brukar ni ta letrozol dag 3-7 eller 5-9? Jag ska enligt barnmorskan ta dem dag 5-9, och ett vul på cd 14 :). Är det inte lite sent med vul på cd 14?

Hej, jag äter letrozol och starta på dag 3. Jag frågade min läkare på sophia hemmet hur det kommr sig att man startar på olika dagar. Han sa att man kan starta från dag 3-5, det spelar egentligen ingen roll. Jag startade dag 4  i förra cykeln och det var av den enkla anledningen att det skulle tajma med vul och hur kliniken hade öppet. ( de har stängt på söndagar ). Lycka till !!
  • pimpim78
    Ariellan skrev 2016-12-04 15:52:58 följande:

Hej igen!

i min förra cykel tog jag letrozol och sedan ovitrelle. Har normalcykel på 27-28dagar utan stimulering. Jag fick min mens 17 dagar efter sprutan vilket stämmer ganska exakt med det du beskriver att äl skedde 2 dagar efter sprutan och så kom mensen ca 14 dagar efter det. Lycka till !!
  • pimpim78
    Marie357 skrev 2016-12-03 23:17:30 följande:
    Jag förra månaden, då hade jag 4 ägg men vi körde på ändå.. MENSEN kom sedan.
    Malin 845 skrev 2016-12-03 20:27:43 följande:

Hej igen, jag fick min mens i torsdags, och är idag på cd 3. Brukar ni ta letrozol dag 3-7 eller 5-9? Jag ska enligt barnmorskan ta dem dag 5-9, och ett vul på cd 14 :). Är det inte lite sent med vul på cd 14?

Jag tar dag 3 - 7
    Tack för svar. Jag testar nu för fullt på med äl tester och hoppas få utslag snart. Har du koll på hur många dagar efter avslutad letrozol beh du fick utslag på äl test ? Har läst att det kan ta upp till en vecka. JAg är på dag 3 efter sista tabletten och startade också på dag 3.
    Håller min tummar blå nu på att vi har ökad chans med 3 fina äggblåsor.

• zion

En liten uppdatering från mig. Börjar med äl test imorgon på dag 12 sen är det vul på fredag. Ja det var väl allt från mig denna gången :)

• zion

[quote=77187099][quote-nick]hallonpannkaka skrev 2016-12-03 20:52:52 följande:[/quote-nick]

Har du testat något mer? :)

• zion
    hallonpannkaka skrev 2016-12-03 20:52:52 följande:

Tack! Jag trooor faktiskt att jag plussade imorse men får nog testa ett par gånger till innan jag tror på det :)

Supersvagt utslag på Clearblue Early:

Oj det blev inte riktigt rätt i inlägget här över.

Men har du testat något mer? :)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera