• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • larssonc
    HappyHome skrev 2016-12-19 07:44:15 följande:

Det blev en julklapp i år! Skrattande

Så roligt, grattis! :)
  • heavensent
    Karin8206 skrev 2016-12-19 20:05:21 följande:

Nej..hoppas inte att det är så. Vet att det är lätt att tänka negativt när man varit med om missfall tidigare men tänk på att slemhinnorna är extra sköra vid graviditet vilket kan leda till att dom lätt blöder. Jag fick en störtblödning i v.11 vid min andra graviditet men allt gick bra och nu är hon en 6-årig busig liten tjej :). Jag håller tummarna för dig <3

Tack för dina fina ord och ditt stöd. Jag tror tyvärr att det är kört för jag blöder mer nu. men ska för säkerhets skull kontakta mvc sen i mellandagarna eller nåt för att kolla . Hinner inte tidigare tyvärr. Men det är en liten tröst att det ändå kanske kan gå bra. Enligt 1177 är missfall blodblandad flytning med mkt slem typ och typ mensvärk. Så min molvärk är förmodligen missfall och inte växtvärk. :/
  • HappyHome
    larssonc skrev 2016-12-19 20:12:03 följande:
    Så roligt, grattis! :)
    Tack så mycket!! Skrattande
  • Tussilago6
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-19 19:32:45 följande:

Vilka dagar i cykeln tog du dem?

Karin8206 skrev 2016-12-19 20:01:58 följande:

Kanske värt att prova :). Ska man äta dom hela tiden eller vissa dagar bara?

Jag tog från mensens första dag fram till ca 2 dagar innan ägglossning, man ska visst inte ta efter ägglossningen. Det kan ju förstås vara en slump att jag blev gravid precis då, men det kan ju vara värt ett försök! Dessutom tycker jag det verkar som det funkar för ganska många!
  • larssonc

Dagens temp visade på en markant ökning. Vet inte om det kan stämma. Vaknat 2 gånger i natt som hastigast, bara kollat klockan och somnat om igen. Tog tempen 3 gånger och den visade 36,74 / 36,72 / 36,74. Skrev till NC och frågade om jag borde ta bort tempen eller om den kan stämma trots att jag har vaknat. Tyckte det var märkligt med så hög ökning när den har varit så jämn innan...

• HoppasPåEnTill
    Tussilago6 skrev 2016-12-20 05:42:27 följande:

Jag tog från mensens första dag fram till ca 2 dagar innan ägglossning, man ska visst inte ta efter ägglossningen. Det kan ju förstås vara en slump att jag blev gravid precis då, men det kan ju vara värt ett försök! Dessutom tycker jag det verkar som det funkar för ganska många!

Ungefär så har jag också tagit. Har ÄL väldigt snart. Hoppas det tar sig den här gången.
  • crx

Uppdatering. Jag var ju på en undersökning hos gyn och han såg att jag skulle ägglossa om ca 5 dagar.

Trots att jag redan haft en ÄL 9 dagar innan. (Testat med stickor o temp)

BIM var beräknat som vanligt 12e / 13e men kom den 16e. Varade som vanligt 1 dag sen spottings 1 dag.

Idag kom rosa på pappret, och det behöver inte betyda nidis men det KAN stämma med ett äggfäste från den senare ÄL. Har aldrig spottings så sent efter BIM. :P

Ska testa fr och med idag och se om det vart någe. =)

• tomten12
    crx skrev 2016-12-20 08:46:14 följande:

Uppdatering. Jag var ju på en undersökning hos gyn och han såg att jag skulle ägglossa om ca 5 dagar.

Trots att jag redan haft en ÄL 9 dagar innan. (Testat med stickor o temp)

BIM var beräknat som vanligt 12e / 13e men kom den 16e. Varade som vanligt 1 dag sen spottings 1 dag.

Idag kom rosa på pappret, och det behöver inte betyda nidis men det KAN stämma med ett äggfäste från den senare ÄL. Har aldrig spottings så sent efter BIM. :P

Ska testa fr och med idag och se om det vart någe. =)

Fick du veta hur stort ägget var som skulle lossa om 5 dgr? Den 6/12 såg jag mitt ägg ( 16,7mm) men tyckte inte det lossnade förrän 12/12...6 dgr senare... Så undrar mest om det kan stämma eller om jag missade ÄL.
  • crx
    tomten12 skrev 2016-12-20 08:49:18 följande:

Fick du veta hur stort ägget var som skulle lossa om 5 dgr? Den 6/12 såg jag mitt ägg ( 16,7mm) men tyckte inte det lossnade förrän 12/12...6 dgr senare... Så undrar mest om det kan stämma eller om jag missade ÄL.

Hej tomten! :D

Ja det var 15,5 mm och det växer 1-1,5 mm per dag. Och lossar när det är ca 22 mm tyckte jag ha sa. Jag är extremt dålig på att minnas siffror men har för mig det var så. Han sa ca 5 dagar beroende på tillväxten. :)
Svar på tråden BIM December 2016