• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • HoppasPåEnTill

Vet inte vad min kropp håller på med. Clearblue 4-dagars har blinkat i 4 dagar. Alla andra ÄL-test är negativa.
    Cervix var nere och öppen för 3 dagar sedan men nu är den hög och stängd. Tempkurvan säger ingenting än så länge. Suck

• Marie357

Har hållit mig här ifrån då jag har mått dåligt de sista månaderna när det ej har blivit något..

Men nu sitter jag här, Dag 32 idag, ingen mens ännu och enligt gyn som jag var hos på dag 12 för att kolla med VUL skulle jag få 28 dagars cykel. 

Testade mig på dag 29 på eftermiddagen och då var det negativt. I veckan som varit har jag haft ont i huvudet, mått illa och varit yr. Lite ömma bröst, lite molvärk i tjejmagen och öm i ryggslutet.

Kommer inte mensen under dagen nu så kommer jag testa imorgonbitti...Funderar bara på vart mensen har tagit vägen...? För tror verkligen inte att jag är gravid.

Fast nu känns det som det kommer lite mer mensvärk så den kanske kommer idag då... 

nouw.com/denöppnakampen
  • justsweet

Känner inget hopp alls denna månad. :( När jag testade för ÄL så nådde den inte maximal på 12 dagar, så antingen missade jag den under två dagar då jag var sjuk eller så kom den mycket senare. Tror iallafall det är kört, enligt natural cycles så hade jag dock ÄL förra helgen så.. Jag vet inte.

BIM på julafton iallafall, känns inge kul att testa då ifall det är negativt, skulle förstöra rätt mkt.

Håll tummarna, vi har försökt i 1,5 år nu..

• Rosenblad
    justsweet skrev 2016-12-18 15:32:00 följande:

Känner inget hopp alls denna månad. :( När jag testade för ÄL så nådde den inte maximal på 12 dagar, så antingen missade jag den under två dagar då jag var sjuk eller så kom den mycket senare. Tror iallafall det är kört, enligt natural cycles så hade jag dock ÄL förra helgen så.. Jag vet inte.

BIM på julafton iallafall, känns inge kul att testa då ifall det är negativt, skulle förstöra rätt mkt.

Håll tummarna, vi har försökt i 1,5 år nu..

Har BIM dagen innan julafton ungefär så nästan som dig, och jag är också rädd att det ska förstöra..eller, det Kommer förstöra, och det känns jobbigt att julen inte kommer va så rolig för man precis konstaterar att man än en gång inte lyckats bli gravid. Jag deppar alltid samma dag och dagen efter, sen försöker jag att inte tänka eller prata något om barn eller graviditet fram till äl nångång. Vill helat inte ens se något barn haha.. Har försök ca 15 gånger så nästan lika lång tid som dig, och det är ett helvete... Jag trodde verkligen aldrig att jag skulle stå denna julen utan barn eller utan att va gravid (vet ju inte än men tror inget förens jag har ett pluss) och nu är julen om några dagar och ingenting har hänt. Förra julen kände jag att de saknades något, vi hade ju försökt ett tag men det kändes verkligen på julafton att nästa jul då ska jag ha en bebis eller snart en bebis. Men vi har haft noll framsteg. Jag förstår din negativitet och det känns svårt att tänka positivt men vi har fått en tid för utredning i Januari. Har ni tänkt på det? Vi vill bara kolla upp oss nu så snabbt det går, för att för varje månad som går så känns det bara mer och mer hopplöst. Håller iallafall tummarna för dig! Trodde ju garanterat i början av året att man skulle fått ett pluss innan året är slut, och det är vell vår tur nu då, än är inte året slut! Sista chansen nu då!
  • Isneshaav

Till er som försökt länge så känner jag verkligen besvikelsen med er. Jag är en sån person som verkligen tror att tankens kraft har en stor betydelse. Det har den iaf i mitt liv. Ni kanske har haft ett positivt tänkande men gett upp, men gör inte det ! Positivt tänkande lönar sig till ett positivt resultat. Så försöker jag tänka.

När jag födde min son så sa alla - de kommer göra så ont så du kommer tro att du ska dö.
    - de är som att skita ut en melon. (Tack för infon)
    Då tänkte jag, okej de är den erfarenhet de flesta mammor har när det gäller smärtan under en förlossning. men de kommer inte bli min erfarenhet. Och det blev det inte heller.

Jag läste en bok om hur stor betydelse tankens kraft har, och var under hela förlossningen så otrolig fokuserad på mitt inte o mina tanka så jag behövde knappt lustgas då jag kunde kontrollera smärtan genom positiva tänkande. & när huvudet är halvvägs ute o barnmorskan säger - jag vet att de gör skiiiit ont men nu är de snart över. Då säger jag - nej de gör verkligen inte ont, är det redan över!?

Det jag vill säga är att - tanken kraft har större betydelse än du tror. Så ge inte upp

Lycka till alla !

• metaphor
    Isneshaav skrev 2016-12-18 19:56:13 följande:

Till er som försökt länge så känner jag verkligen besvikelsen med er. Jag är en sån person som verkligen tror att tankens kraft har en stor betydelse. Det har den iaf i mitt liv. Ni kanske har haft ett positivt tänkande men gett upp, men gör inte det ! Positivt tänkande lönar sig till ett positivt resultat. Så försöker jag tänka.

När jag födde min son så sa alla - de kommer göra så ont så du kommer tro att du ska dö.
    - de är som att skita ut en melon. (Tack för infon)
    Då tänkte jag, okej de är den erfarenhet de flesta mammor har när det gäller smärtan under en förlossning. men de kommer inte bli min erfarenhet. Och det blev det inte heller.

Jag läste en bok om hur stor betydelse tankens kraft har, och var under hela förlossningen så otrolig fokuserad på mitt inte o mina tanka så jag behövde knappt lustgas då jag kunde kontrollera smärtan genom positiva tänkande. & när huvudet är halvvägs ute o barnmorskan säger - jag vet att de gör skiiiit ont men nu är de snart över. Då säger jag - nej de gör verkligen inte ont, är det redan över!?

Det jag vill säga är att - tanken kraft har större betydelse än du tror. Så ge inte upp

Lycka till alla !

tack så hemskt mycket för fina peppande ord! =)
  • anonymis3ns

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

• metaphor
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 20:25:51 följande:

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

GRATTIS!!! :D:D:D
  • Tumvante
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 20:25:51 följande:

Grattis! Håller tummarna för att det går vägen!
Svar på tråden BIM December 2016