• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Karin8206

Jag fick helt klart ett tidigt missfall då jag blöder otroligt mycket just nu..mer än vanligt. Det förklarar det svaga plusset förra veckan. Nu hoppar jag över till "bim Januari 2017" gruppen och tar nya tag! Grattis till alla era pluss! :).

Har hört många prata om att äta rosenrot och att det hjälper om man vill bli gravid. Stämmer det?

• Hallonfrossa
    Karin8206 skrev 2016-12-19 12:52:20 följande:

Jag fick helt klart ett tidigt missfall då jag blöder otroligt mycket just nu..mer än vanligt. Det förklarar det svaga plusset förra veckan. Nu hoppar jag över till "bim Januari 2017" gruppen och tar nya tag! Grattis till alla era pluss! :).

Har hört många prata om att äta rosenrot och att det hjälper om man vill bli gravid. Stämmer det?

Vad tråkigt , men skönt att få veta och kunna ta nya tag :) <3

Rosenroten kan hjälpa en att få en jämnare cykel och skarpare äl samt ett med ombonat "bo" för ägget att borra in sig i i livmodern :)

Åt det när jag försökte bli gravid med nr 3 och det tog sig på första försöket :)
  • heavensent

Det blev en kortvarig lycka. Misstänker tidigt MA. Ikväll när jag torkade mig så var det en tjock flytning med ljusrosa fläckar i, tror det förklarar mina svaga streck. Är säkert ett missfall eller ett MA igen. Vid mitt förra MA blödde jag jättejättelite och det var också ljusrosa så stickorna hittar säkert hcg men den är kanske för svag? Trist när morgonens sticka var starkare än de senaste två dagarna.

Annars så hoppas jag innerligt att det bara är nåt tillfälligt men det känns ganska otänkbart just nu. :/

• Tussilago6
    Karin8206 skrev 2016-12-19 12:52:20 följande:

Jag tog rosenrot för första gången denna gång och blev gravid direkt, det var på åttonde försöket. Jag blev gravid på försök nr.5 också men det blev precis som för dig, svaga plus och sedan blödningar, som en försenad kraftig mens. Lycka till!
  • HoppasPåEnTill
    Tussilago6 skrev 2016-12-19 18:41:21 följande:
    Jag tog rosenrot för första gången denna gång och blev gravid direkt, det var på åttonde försöket. Jag blev gravid på försök nr.5 också men det blev precis som för dig, svaga plus och sedan blödningar, som en försenad kraftig mens. Lycka till!
    Vilka dagar i cykeln tog du dem?
  • metaphor
    om mensen tänker komma nu snart så ska ja fasiken prova rosenrot jag också... har hemma, men mannen min har tagit dem, inte jag. :P
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-19 13:40:52 följande:
    Vad tråkigt , men skönt att få veta och kunna ta nya tag :) <3

Rosenroten kan hjälpa en att få en jämnare cykel och skarpare äl samt ett med ombonat "bo" för ägget att borra in sig i i livmodern :)

Åt det när jag försökte bli gravid med nr 3 och det tog sig på första försöket :)
    Ja det är tråkigt men nu får man tänka framåt och försöka se det som att det inte var meningen just nu :). Läste på nån sida nån gång om en tjej som fått missfall och hon beskrev då så fint och sa pyret inte var redo att flytta in än utan var på en snabbtitt i magen för att se var han/hon ska få bo och växa i några månader framöver när inflyttningen väl sker :).

Spännande, det där med rosenrot...kanske värt att pröva? Vet att jag åt det för många år sen för att bli piggare men fick huvudvärk av tabletterna men det finns säkert olika styrkor. Ska man äta dom hela tiden?
  • Karin8206
    Kanske värt att prova :). Ska man äta dom hela tiden eller vissa dagar bara?
  • Karin8206
    heavensent skrev 2016-12-19 18:02:25 följande:

Det blev en kortvarig lycka. Misstänker tidigt MA. Ikväll när jag torkade mig så var det en tjock flytning med ljusrosa fläckar i, tror det förklarar mina svaga streck. Är säkert ett missfall eller ett MA igen. Vid mitt förra MA blödde jag jättejättelite och det var också ljusrosa så stickorna hittar säkert hcg men den är kanske för svag? Trist när morgonens sticka var starkare än de senaste två dagarna.

Annars så hoppas jag innerligt att det bara är nåt tillfälligt men det känns ganska otänkbart just nu. :/

Nej..hoppas inte att det är så. Vet att det är lätt att tänka negativt när man varit med om missfall tidigare men tänk på att slemhinnorna är extra sköra vid graviditet vilket kan leda till att dom lätt blöder. Jag fick en störtblödning i v.11 vid min andra graviditet men allt gick bra och nu är hon en 6-årig busig liten tjej :). Jag håller tummarna för dig <3
  • Karin8206
    HappyHome skrev 2016-12-19 07:44:15 följande:

Det blev en julklapp i år! Skrattande

Grattis!! Den bästa julklappen man kan få :)
Svar på tråden BIM December 2016