Anonym (Lillan) skrev 2017-01-28 10:46:03 följande:
Min syster är inte liten hon är lika gammal som mig då vi är tvillingar. Den yngsta är liten
hon har nyligen fyllt tre år. Men hon älskar mamma pussar kramar osv. Hon frågar dock pappa vart är mamma hela tiden åka mamma. Vilket pappa tycker är jobbigt. Det spelar ingen roll vad folk säger och gör min syster kommer aldrig återuppta kontakten hon har egna problem. Hon har 1 slagit min mamma blå, hotat hennes flickvän kastat ägg på mammas dörr. Haft sönder all post. Sagt att hon hoppas att hon dör. Min mormor var så ledsen för mamma hade sagt till läkaren att släpp ut mig här ifrån så kan jag göra det som är bäst för alla, jag orkar inte mer och jag vill heller inte mer.
Så min syster är absolut ingen idé att kommunicera med, jag förstår jag försöker men inte hon. Pappa är ensam tar hand om allting han träffar dock en ny. Men vi går i första hand.
Ni går i första hand för er mamma också, det är ingen skillnad där. Skillnaden ligger i att hon inte kommer i första hand för er. NI gör skillnad mellan era föräldrar. Även du, eftersom du hela tiden försvarar din pappas brister och hugger på din mammas brister.
Se till att berätta för din mamma att hon är älskad. Skicka brev, kort, blommor....så dåligt som hon mår så kan det vara försent när som helst.
Ta aldrig någon du älskar för givet.