• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-28 11:27:58 följande:

Jag håller med men min syster mår heller inte bra, mamma smsar pappa och frågar hela tiden hur hon mår. Och pappa har sagt till henne att det sköter han själv. Eller hans flickvän. Har hon uttryckt självmordstankar skrev mamma. Och att hon måste få veta. Farmor sa också när det skiljdes när hon lämnade pappa att hoppas pappa får ett baen till, men att hon inte kan få det efter detta hon gjort.

Din pappa stänger aktivt din mamma ute från allt som rör er, och säger att han eller hans flickvän sköter det som rör din syster. Hon får ingen information. Hon är ute i kylan. Din farmor uttrycker sig rent fruktansvärt. Vilken människa!

Jag förstår att din mamma upplever att hon inte har någonting kvar att leva för. Ni stänger henne alla ute. Om ni skulle lyfta blicken och sluta tänka på er själva,se henne för den hon alltid varit - så kanske det kunde finnas ett liv även för henne. Men efter att ha följt den här tråden under flera veckor, så tror jag inte att någon i er familj har någon som helst medkänsla i kroppen. 

Nu arbetar jag som läkare, men hade jag varit lärare så hade jag sammankallat hela elevvårdsteamet ihop med BUP och vuxenpsyk till krismöte. Trodde verkligen inte att dagens vuxna och dagens upplysta ungdomar kunde bete sig så.
    När er mamma försvunnit från livet kommer ni dessutom att gråta floder - men inte över henne - utan över att hon lämnat ER ensamma. Ni kommer aldrig att inse att hon aldrig för en sekund lämnade er, utan att det var ni som först lämnat henne hundra gånger varje dag.....

Det här är en riktigt sorglig familjehistoria som får åtminstone mig att totalt tappa tron på mänskligheten. Vad är Trump för katastrof - när familjemedlemmar driver varandra till självmord....?
  • Anonym (Lillan)

Skrev till henne hej mamma hur mår du idag? Vill du gå på bio en dag? Eller bara träffas. Jag älskar dig mest av allt. Får se vad hon svarat. Kollar på vilken bukett jag ska köpa också tror hon gillar rosor. Jag kan svära med handen på hjärtat att ingen någonsin kommer få göra henne illa framför mig. Jag är faktiskt stolt över min mamma. För hon är så stark. Ljuset i mitt liv är hon oavsett vad.

Plupp73 skrev 2017-01-28 11:42:41 följande:

Din pappa stänger aktivt din mamma ute från allt som rör er, och säger att han eller hans flickvän sköter det som rör din syster. Hon får ingen information. Hon är ute i kylan. Din farmor uttrycker sig rent fruktansvärt. Vilken människa!

Jag förstår att din mamma upplever att hon inte har någonting kvar att leva för. Ni stänger henne alla ute. Om ni skulle lyfta blicken och sluta tänka på er själva,se henne för den hon alltid varit - så kanske det kunde finnas ett liv även för henne. Men efter att ha följt den här tråden under flera veckor, så tror jag inte att någon i er familj har någon som helst medkänsla i kroppen. 

Nu arbetar jag som läkare, men hade jag varit lärare så hade jag sammankallat hela elevvårdsteamet ihop med BUP och vuxenpsyk till krismöte. Trodde verkligen inte att dagens vuxna och dagens upplysta ungdomar kunde bete sig så.

När er mamma försvunnit från livet kommer ni dessutom att gråta floder - men inte över henne - utan över att hon lämnat ER ensamma. Ni kommer aldrig att inse att hon aldrig för en sekund lämnade er, utan att det var ni som först lämnat henne hundra gånger varje dag.....

Det här är en riktigt sorglig familjehistoria som får åtminstone mig att totalt tappa tron på mänskligheten. Vad är Trump för katastrof - när familjemedlemmar driver varandra till självmord....?

• Anonym (Lillan)

Hon skrev puss och skickade en puss smiley varför slickar hon sådana till dig sa min syster. Varför ska jag behöva bli ifrågasatt på alla dem punkterna av min syster. Jag vill kunna sova en natt utan att drömma mardrömmar. Jag vill bara krama om mamma och sova brevkd henne. Hon är min trygghet min största trygghet.

Plupp73 skrev 2017-01-28 11:42:41 följande:

• Plupp73

Men om du längtar så efter din mamma, och att vara med henne - varför säger du då (via din pappa) till henne att du enbart kan tänka dig att vara där 1g/månad?

Snälla människa- gör nu som följer:
    - Gå efter DITT hjärta och samvete. Om du älskar din mamma, ifrågasätt inte hennes kärlek utifrån hur hon svarar eller utifrån vad hon orkar just nu. Skriv, skicka brev, blommor och små tankar varje dag. Och saker du vet att hon gillar. Påminn henne hela tiden om din kärlek,men kräv INGA ord tillbaka, och INGA handlingar. Hon är sjuk just nu - du kan i huvudet jämföra hennes sjukdom med cancer; det skulle kunna vara botbart, men kan också vara dödligt.
    - Sätt inte upp några planer nu om hur mycket du ska vara med henne om en månad, eller hur mycket du ska bo där. Dels för att du faktiskt inte kan säga det nu (pga att hon är sjuk och ej färdig för att skrivas ut från sjukhuset pga självmordsrisken). Hon skall absolut INTE meddelas att hon bara får kontakt med dig 1g/månad av din pappa, och hon skall ABSOLUT få den information hon vill ha om din syster. Hon är fortfarande mamma, fastän hon är sjuk. Att hon inte ska ha krav på sig, innebär inte att hon ska utestängas helt från allt vad gäller er.
    - Jag tror att din syster innerst inne längtar ihjäl sig efter sin mamma, och att det är därför hon reagerar så på de sms du får.
    - Din mamma sörjer just nu det barn hon förlorat - dvs din tvillingsyster. Det innebär inte att hon älskar dig mindre. Hon försöker att få tillbaka din syster in i sitt liv, och hon är beredd att ta vad som helst - tom bryta med sin flickvän. 

• Plupp73

Var nu realistisk. Hon KAN inte gå på bio någon dag, eller träffas på café. Det är naivt. Hon är inneliggande på tvångsvård inom psykiatrin pga att hon är starkt självmordsbenägen.

Du kan enbart träffa henne på avdelningen, OM hon känner att hon orkar det, och om läkaren ger sin tillåtelse. 

• Anonym (Lillan)

Tro mig jag älskar min mamma men det är svårt. Min syster kommer aldrig förlåta henne aldrig. Ska städa mammas hela lägenhet imorgon hjälper henne med någonting iaf. Hon skrev älskar dig mer en vad jag med ord kan säga. Kärlek från första ögonkastet.

Plupp73 skrev 2017-01-28 12:44:22 följande:

Men om du längtar så efter din mamma, och att vara med henne - varför säger du då (via din pappa) till henne att du enbart kan tänka dig att vara där 1g/månad?

Snälla människa- gör nu som följer:

- Gå efter DITT hjärta och samvete. Om du älskar din mamma, ifrågasätt inte hennes kärlek utifrån hur hon svarar eller utifrån vad hon orkar just nu. Skriv, skicka brev, blommor och små tankar varje dag. Och saker du vet att hon gillar. Påminn henne hela tiden om din kärlek,men kräv INGA ord tillbaka, och INGA handlingar. Hon är sjuk just nu - du kan i huvudet jämföra hennes sjukdom med cancer; det skulle kunna vara botbart, men kan också vara dödligt.

- Sätt inte upp några planer nu om hur mycket du ska vara med henne om en månad, eller hur mycket du ska bo där. Dels för att du faktiskt inte kan säga det nu (pga att hon är sjuk och ej färdig för att skrivas ut från sjukhuset pga självmordsrisken). Hon skall absolut INTE meddelas att hon bara får kontakt med dig 1g/månad av din pappa, och hon skall ABSOLUT få den information hon vill ha om din syster. Hon är fortfarande mamma, fastän hon är sjuk. Att hon inte ska ha krav på sig, innebär inte att hon ska utestängas helt från allt vad gäller er.

- Jag tror att din syster innerst inne längtar ihjäl sig efter sin mamma, och att det är därför hon reagerar så på de sms du får.

- Din mamma sörjer just nu det barn hon förlorat - dvs din tvillingsyster. Det innebär inte att hon älskar dig mindre. Hon försöker att få tillbaka din syster in i sitt liv, och hon är beredd att ta vad som helst - tom bryta med sin flickvän. 

• Plupp73

Jag tror dig faktiskt, det är dock viktigt att du visat det om och om igen så att du övertygar henne tillslut. Och inte tar hennes sjukdom som ett uttryck för att hon inte älskar dig.

Att städa hennes lägenhet är jättebra. Kärlekbtill bågon visas i handling - inte bara ord.

• Anonym (Lillan)

Frågade min syster om hon ville hjälpa mig aldrig i livet sa hon, tänker inte låta henne uttnyttja mig sa syrran. För lägenheten är jätte stor. Men pappa kanske kunde hjälpa. Min syster har dragit hon är skit förbannad så hon vill inte prata med oss, så skickar mamma till pappa vart är min dotter nu? kund

Plupp73 skrev 2017-01-28 17:26:33 följande:

Jag tror dig faktiskt, det är dock viktigt att du visat det om och om igen så att du övertygar henne tillslut. Och inte tar hennes sjukdom som ett uttryck för att hon inte älskar dig.

Att städa hennes lägenhet är jättebra. Kärlekbtill bågon visas i handling - inte bara ord.

• Anonym (Lillan)

Nu är hon arg igen hon skrev ett förbannat sms. Du hälsar aldrig på frågade igår men hon orkade inte. Blir så ledsen

Plupp73 skrev 2017-01-28 17:26:33 följande:

• Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-28 19:51:11 följande:

Nu är hon arg igen hon skrev ett förbannat sms. Du hälsar aldrig på frågade igår men hon orkade inte. Blir så ledsen

Håll det ifrån dig. Hon är sjuk just nu. Ring mormor och prata med henne om hur du ska ta det. Åk och hälsa på imorgon.
Svar på tråden Lesbisk mamma