Anonym (Lillan) skrev 2017-01-28 11:27:58 följande:
Jag håller med men min syster mår heller inte bra, mamma smsar pappa och frågar hela tiden hur hon mår. Och pappa har sagt till henne att det sköter han själv. Eller hans flickvän. Har hon uttryckt självmordstankar skrev mamma. Och att hon måste få veta. Farmor sa också när det skiljdes när hon lämnade pappa att hoppas pappa får ett baen till, men att hon inte kan få det efter detta hon gjort.
Din pappa stänger aktivt din mamma ute från allt som rör er, och säger att han eller hans flickvän sköter det som rör din syster. Hon får ingen information. Hon är ute i kylan. Din farmor uttrycker sig rent fruktansvärt. Vilken människa!
Jag förstår att din mamma upplever att hon inte har någonting kvar att leva för. Ni stänger henne alla ute. Om ni skulle lyfta blicken och sluta tänka på er själva,se henne för den hon alltid varit - så kanske det kunde finnas ett liv även för henne. Men efter att ha följt den här tråden under flera veckor, så tror jag inte att någon i er familj har någon som helst medkänsla i kroppen.
Nu arbetar jag som läkare, men hade jag varit lärare så hade jag sammankallat hela elevvårdsteamet ihop med BUP och vuxenpsyk till krismöte. Trodde verkligen inte att dagens vuxna och dagens upplysta ungdomar kunde bete sig så.
När er mamma försvunnit från livet kommer ni dessutom att gråta floder - men inte över henne - utan över att hon lämnat ER ensamma. Ni kommer aldrig att inse att hon aldrig för en sekund lämnade er, utan att det var ni som först lämnat henne hundra gånger varje dag.....
Det här är en riktigt sorglig familjehistoria som får åtminstone mig att totalt tappa tron på mänskligheten. Vad är Trump för katastrof - när familjemedlemmar driver varandra till självmord....?