• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Hon orkade inte ses imorgon heller mormor fick inte ens komma dit idag. Hon mår jätte dåligt och vill bara försvinna. Och min syster säger att hon kan tänka sig träffa mamma igen om hon bryter med sin sambo och blir med pappa. Mamma svarade att kan göra allt men tänker inte vara med pappa igen.

Plupp73 skrev 2017-01-28 20:30:34 följande:

Håll det ifrån dig. Hon är sjuk just nu. Ring mormor och prata med henne om hur du ska ta det. Åk och hälsa på imorgon.

• Anonym (Lillan)

Varför började min mamma att må såhär dåligt ? Hon som alltid var en glad person. Är det mitt fel att mamma inte längre vill leva? Pratade med mormor nyss och hon orkade inte träffa mig idag heller. Hon vill ju inte träffa mig, min lillasyster får komma men inte jag. Sen ringer hon i telefonen och skäller över skolan och att jag aldrig vill hälsa på. Och smsar pappa om min syster hon verkar va rädd att hans flickvän ska ta hennes plats.

• Anonym (Lillan)

Jag hoppas att hon aldrig ångrat att hon fick oss. Jag vill bara krama henne men jag vet inte tänk så vill hon inte tänker jag. Igår kväll fick jag för dig gör jag allt älskade dotter. Du är bäst.

• Plupp73

Hon mår så här dåligt troligen pga att hon känner sig som en kass och urdålig mamma. Hon känner att hon splittrat familjen, gjort sin fd livskamrat ledsen och förstört livet för sina barn. Det barn hon upplever att hon inte förstört livet för är din lillasyster, därför orkar hon träffa henne. Hon upplever nog också att hon klarar att vara en bra mamma för henne, även när hon mår dåligt.

Det är inte ditt fel att hon mår dåligt. Det är situationen - att ha kraschat hela sitt liv och förstört för alla man bryr sig om. Hon har ju alltid varit någon som fått andra att må bra, och nu känner hon sig som orsaken till att alla mår dåligt.....

Sedan har hon ju fått en fullkomligt förstörd relation till din syster. Och det val som hon gjorde för sin egen skull, att leva med sin flickvän, fungerade inte. Nu har din syster ställt ultimatum, och din mamma kommer att välja bort den hon är kär i för att få tillbaka en självisk dotter...

• Anonym (Lillan)

Men vad är skillnaden mellan mig och min lillasyster? Vi är systrar. Jag känner att det är mitt fel. Hade du lämnat din kärlek för ditt barn?

• Anonym (Lillan)

Mamma frågade ska du till skolan imorgon?

• Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-29 18:31:07 följande:

Men vad är skillnaden mellan mig och min lillasyster? Vi är systrar. Jag känner att det är mitt fel. Hade du lämnat din kärlek för ditt barn?

Ja, jag hade lämnat min kärlek för att behålla relationen till mitt barn. Och jag hade gjort det om mina barn inte mådde bra av den relationen. Nu har jag (precis som din mamma) 3 döttrar och ingen av dem har gudskelov tvingat mig att göra ett sådant val. De trivs väldigt bra ihop med min kvinnliga sambo, och det gör deras pappa (min fd man) också.

Den enda skillnaden mellan din minsta syster och dig är att hon är så liten att hon inte förstår vad som händer, och oroar sig inte över er mamma, ställer inte frågor. Det räcker att hon får sitta hos sin mamma och vara med henne.

Det är ingen skillnad på din mammas kärlek till er tre, det kan jag garantera. Din lillasyster ser inte hur dåligt mamman mår när de ses, det gör du. Hon vill inte att du ska se henne sådan och bli orolig.
  • Anonym (Lillan)

Grejen är den att det spelar ingen roll vilken kvinna min syster hade träffat, hon är emot lesbiska par och tycker dem är vidriga precis som bögar. Min mammas flickvän är jätte snäll. Men hon sa till mormor kommer va olycklig om jag lämnar henne men är värt om det är så att jag får tillbaka min dotter.

• Anonym (Lillan)

Mår inge bra idag alls och kan bara prata med mamma när jag är ledsen, är det fel att ringa till henne. Igår fick jag ett jätte fint sms att så länge jag lever så kommer jag älska dig, du är min diamant. Och imorse var hon arg för det var tjat om skolan.

• Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-29 21:28:08 följande:

Grejen är den att det spelar ingen roll vilken kvinna min syster hade träffat, hon är emot lesbiska par och tycker dem är vidriga precis som bögar. Min mammas flickvän är jätte snäll. Men hon sa till mormor kommer va olycklig om jag lämnar henne men är värt om det är så att jag får tillbaka min dotter.

Det är helt fruktansvärt att din mamma tvingas välja mellan en av sina döttrar och kärlek. Men de flesta föräldrar hade valt sitt barn, trots allt. Dock är det ju så att din mamma får välja bort någon hon tycker väldigt mycket om, vilket är ett extremt högt pris att betala.

När det gäller din mammas kärlek till er tre så är den evig och oändlig, men fortsätt att hålla kontakten - det är viktigt för att hon skall känna att det är värt att leva. 
Svar på tråden Lesbisk mamma