Jag har en släkting till mig som vart psykiskt sjuk av sin graviditet. Det var en planerad graviditet, lite ogenomtänkt men de var planerat iaf. Hon hade en lätt depression innan hon vart gravid ska jag tillägga.
Ibörjan av sin graviditet gick allt bra, hon gick förvisso igenom svåra saker där ibörjan som gjorde att graviditeten hamnade åt sidan.
Allt eftersom tiden gick så blev hon mer och mer deprimerad, hon ville inte ha barnet längre, hon fick på riktigt panik över att vänta barn och kände att hon kommer aldrig klara av det. Hon försökte framkalla missfall själv vilket är livsfarligt. Hennes kille hindrade henne från abort, det gjorde henne ännu mer ångestfylld. Hon ansökte om abort till socialstyrelsen, hon mådde så fruktansvärt dåligt och insåg att hon var en fara för sig själv och barnet.
Hon fick ingen tillräcklig hjälp, hon pratade med kuratorer och en psykolog men dom satt ju mest och bara lyssnade.
på slutet åt hon jättedåligt, hennes mamma såg hur dåligt hon mådde och insåg att abort var nog de bästa alternativet för henne.
vecka 21+0 gjorde hon abort eller om de va 20+6.
Nu efteråt förstår hon att hon inte var frisk, någon borde ha fångat upp henne! stackarn såg ingen annan utväg. hon mår fortfarande dåligt efter detta och är förbannad på vården. Ingen varnade henne hur dåligt man kunde må efteråt, utan alla ville bara hjälpa henne att göra abort typ.
Jag stöttar iaf henne och vet att hon var sjuk och inte sig själv.