• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 09:48:48 följande:

Får läsa på lite :) jag bor i Katrineholm, så en bit bort :)

Ja gör det :) Finns massor av bra info :) Ja det va en bit bort, lite synd :)
  • Sooff

Testat med äl-test och fick starkare streck på teststrecket än på kontrollstrecket nu ????????
    Innebär det äl idag eller imorgon tro?

• tvåsmåunderverk
    Sooff skrev 2017-01-02 10:16:37 följande:

Testat med äl-test och fick starkare streck på teststrecket än på kontrollstrecket nu ????????
    Innebär det äl idag eller imorgon tro?

Ägget släpper 12-24 timmar efter ett positivt test :)
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 09:58:16 följande:
    Ja gör det :) Finns massor av bra info :) Ja det va en bit bort, lite synd :)
    Dock så besöker vi elmia varje påsk då min sambo är bilnörd ;)
  • Sooff

ÄL idag eller imorgon och BIM borde bli runt den 17 jan.

Ingen direkt koll då detta är den första riktiga mensen efter hormonspiralen.

• Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 10:27:35 följande:

Dock så besöker vi elmia varje påsk då min sambo är bilnörd ;)

Kul det är vi på också! :D
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 11:09:20 följande:

Hoppas vi båda är gravida och kam ses då :D

Ja det hade vart suuuper kul :D Hur kändes det egentligen att bära på tvillingar? Den känslan måste vart helt otrolig att veta att det är två liv som växer inne i en :))
  • cclaras
    Nyponros399 skrev 2017-01-02 01:49:48 följande:

Samma här! Positivt äl test den 27, bim mellan 10-12/1, sedan den 29 har jag varit snuskigt trött! kan sova hur mycket som helst, sug och magkatarr liknande känsla, utan dess like och gått upp typ fyra kilo vätska på tre dagar:/ tuttarna och vårtorna ömmar och är känsliga, vilket de inte är annars då jag delvis saknar känsel i dom! Test galning är jag också! Så kissat på äl tester som blivit över bara för att få tiden att gå lite! De verkar av någon anledning stegra för var gång:/ vilket jag tycker är lustigt då jag redan haft äl!

Ikväll har jag haft stickningar i tjejmagen och lätt molvärk samt att det ibland strålar i ljumskarna... blir tokig av denna vänta, sambon var dock gullig och beställde hem 20 tester från testlagret och sa att jag får kissa hur mycket jag vill (A) älskar att han ser på mig att jag tycker väntan är otroligt jobbig! Så nu inväntar jag testen så från tisdag morgon ska jag kissa på sticka efter sticka och analysera test efter test tills mensen i värsta fall kommer:)

Jag tvivlar ju då jag absolut inte har ömmande bröst mer än extrema stickningar i bröstvårtorna emellanåt. Jag vill så gärna testa men jag ska försöka hålla mig till bim just för att ge kroppen en ärlig chans att producera fram lite hCG! Men känner igen mig i dig, jag testar också som en galning om jag har test hemma! ;)

Hör gärna av dig om hur det går för dig! :D
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 11:13:39 följande:
    Ja det hade vart suuuper kul :D Hur kändes det egentligen att bära på tvillingar? Den känslan måste vart helt otrolig att veta att det är två liv som växer inne i en :))
    Hoppas! :D
    Det var riktigt häftigt! :) tungt och jobbigt också såklart! Mycket kontroller. Från vecka 24 gjorde jag ultraljud varannan vecka ungefär. Hade påverkad tapp redan från vecka 20. Så det var intensivt men att känna två bebisar sparka och snurra runt var helt underbart! :D sen föddes dom med akutsnitt i vecka 35+4 :) vägde 2,8 kg och 2,3 kg! Vi vad på neo i två veckor!
Svar på tråden BIM Januari 2017